
Peugeot lancerer ny model og fastsætter sin fremtidige modelbetegnelse

Med 301 understreger Peugeot sin globaliseringsstrategi og har i samme moment valgt at fastlægge sin fremtidige modelbetegnelse. Som tidligere bygges modelbetegnelserne op omkring et centralt "0". Modeller, der er tiltænkt nye markeder udenfor Europa, vil slutte med "1", hvilket den nye 301 er første eksempel på, mens "8" vil forblive det sidste ciffer i navnet på fremtidige modelfornyelser for modeller, der allerede nu bærer "8" i sit navn.
Som et led i sin globaliseringsstrategi fastlægger Peugeot nu sin fremtidige modelbetegnelse. Peugeots modeller vil fremadrettet ikke længere ændre deres nummer, når de fornys og målet er således, at en permanent fastsættelse af numrene vil forenkle forståelsen af modelbetegnelserne og bidrage til øget genkendelse.
Sådan afkodes modelbetegnelserne
Det trecifrede nummereringssystem, der er baseret på det centrale nul, begyndte tilbage i 1929 med modellen 201, som i sin tid spillede en frelserlignende rolle i en svær økonomisk tid, og efterfølgende blev synonym med innovation, elegance, økonomi og styrke.
Siden da, har det været opdelt således:
- Det centrale "0"svarer til Peugeots identitet og refererer til mærkets lange histoire.
- Det første ciffer repræsenterer størrelsen på bilen.
- Det sidste ciffer angiver bilens generation.
Sådan vil modelbetegnelsen være fremadrettet:
- "0" vil stadig være det centrale og repræsentere Peugeots genetiske kode.
- Det første ciffer, der angiver bilens segment og størrelse bevares.
- "00" vil stadig indikere biler i MPV- og Crossover segmentet.
- Det sidste ciffer er et svar på nye udfordringer og nye ambitioner og bliver enten
- Modeller med "1" , der symboliserer prisgunstige biler til praktisk, fornuftig og alsidig brug lanceret på det internationale marked.
- Modeller med "8" , gældende modeller, der allerede bærer tallet "8" til sidst og fortsat vil gøre det, når de fornys. Ligeledes vil "Generation 7" modeller blive erstattet med cifferet "8" når de skal fornyes.
Nøgleord
Billeder
Information om Peugeot Danmark
Følg pressemeddelelser fra Peugeot Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Peugeot Danmark
PEUGEOT 208 OG 2008 VINDER DERES RESPEKTIVE KATEGORIER I WOMEN´S WORLD CAR OF THE YEAR1.3.2021 15:02:10 CET | Pressemeddelelse
Juryen bag Women´s World Car of the Year har netop afsløret vinderne af ni forskellige kategorier. De ni vindere repræsenterer det ypperste i hver deres kategori, når det kommer til sikkerhed, komfort, teknologi og værdi for pengene. PEUGEOT kan glæder sig over hele to titler: PEUGEOT 208 vandt bedste bybil, mens PEUGEOT 2008 har vundet titlen som bedste urbane SUV. Det er 11. gang, at WWCOTY kårer de bedste biler, og juryen bag består af 50 motorjournalister fra 38 lande og hele fem forskellige kontinenter. Det er den eneste jury i bilverdenen, som udelukkende består af kvinder.
Løven brøler endnu højere25.2.2021 15:32:09 CET | Pressemeddelelse
Verdens ældste aktive bilmærke styrker sin karakter og visuelle identitet med et nyt logo. Der bliver vendt en ny side i PEUGEOTs historie.
Kevin Magnussen og Mikkel Jensen skal køre for PEUGEOT SPORT til FIA WEC og Le Mans8.2.2021 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
PEUGEOT’s planer om et ambitiøst comeback i endurance-racing fortsætter med at tage form. Efter at have afsløret de første tegninger af sin LMH Hypercar prototype og specifikationerne på hybrid-drivlinjen, der giver en samlet ydelse på 680 hk, har PEUGEOT Sport nu fornøjelsen af at præsentere de syv kørere, der skal kæmpe for løven i FIA World Endurance Championship (FIA WEC) og Le Mans 24 Hours.
PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CEST | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.
Regeringens udspil på nye bilafgifter straffer plug-in-hybridbiler8.10.2020 08:29:07 CEST | Pressemeddelelse
Beregningsmodellen bag det nye regeringsudspil til nye bilafgifter straffer plug-in-hybridbiler, der af flere brancheorganisationer ellers anses for at være en vigtig trædesten frem mod transport baseret på ren el. Ifølge Peugeot Danmarks direktør sætter udspillet en kæp i hjulet på den grønne omstilling.