
Bilen er den nye ’accessory’ for kvinder

Bilen bidrager til dit personlige brand
En bil er ikke bare et transportmiddel, som skal transportere os fra A til B – en bil skal være et værktøj i dagligdagen, der giver os convenience og som i høj grad bidrager til vores personlige brand på niveau med accessories som tasker og sko.
Peugeot Danmark har gennemført en undersøgelse, hvor 3.000 kvinder listede det, de lægger mest vægt på, når de skal købe bil. Fordommen om, at så længe bilen bare er lyserød, så rammer den en kvindelig målgruppe, blev med stor overbevisning modbevidst. For 24 % af de adspurgte kvinder er det bilens design, der er det vigtigste parameter og det topper således listen over faktorer, der vægter højest.
Livsstilsekspert og stylist, Christina Wedel, skriver bilanmeldelser for kvindemagasinet Femina og undersøgelsens resultat falder helt i tråd med hendes oplevelser: ”Kvinder vil altid have en holdning til æstetik. Hvis du præsenterer en håndfuld biler for en kvinde, vil hun ikke kunne lade være med at bedømme den ud fra dens design og udseende.”
At designet er vigtigt, bekræftes af chefredaktør for Femina, Camilla Kjems: ”Det handler jo ikke bare om at finde en bil, som passer til ens behov, men som også passer til ens stil. Det lyder frygtelig overfladisk, men bilen er jo ens trofaste følgesvend, så man skal da vælge en, der afspejler ens personlighed. Lyserøde biler, nej tak! Men gennemført æstetisk design, ja tak!”
Frihed og convenience
Peugeots undersøgelse viser, at en anden meget vigtig faktor for kvinder, når de skal vælge bil, er komfort og convenience – den skal gerne være udstyret med features, som parkeringssensor, aircondition, Bluetooth og USB/Jackstik til smartphone etc., der gør hverdagen lettere og bilturen til en god oplevelse.
”Kvinder skal føle og mærke ting”, fortæller Christina Wedel og fortsætter ”Det er ikke nok at se en bil – en kvinde skal mærke om, hun har det godt og er tilpas i bilen, ligesom tøj!”.
Der hersker ingen tvivl om, at kvinder har en holdning til biler: ”Selvom man ikke som sådan interesserer sig for biler, kan man sagtens alligevel mærke, om en bil føles godt – om sæderne er behagelige eller om bilen ligger godt i et sving. Og tag ikke fejl, selv som medpassagerer har kvinder en holdning.”
Christina Wedel har en klar mission med sine artikler: ”Kvinder skal gøres bevidste om, hvor fantastisk en følelse det er at eje sin egen bil – det drejer sig ikke om potensforlænger og hestekræfter, men om at få en superfed frihedsfornemmelse – det drejer sig om frihed! ”
Nøgleord
Billeder
Information om Peugeot Danmark
Følg pressemeddelelser fra Peugeot Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Peugeot Danmark
PEUGEOT 208 OG 2008 VINDER DERES RESPEKTIVE KATEGORIER I WOMEN´S WORLD CAR OF THE YEAR1.3.2021 15:02:10 CET | Pressemeddelelse
Juryen bag Women´s World Car of the Year har netop afsløret vinderne af ni forskellige kategorier. De ni vindere repræsenterer det ypperste i hver deres kategori, når det kommer til sikkerhed, komfort, teknologi og værdi for pengene. PEUGEOT kan glæder sig over hele to titler: PEUGEOT 208 vandt bedste bybil, mens PEUGEOT 2008 har vundet titlen som bedste urbane SUV. Det er 11. gang, at WWCOTY kårer de bedste biler, og juryen bag består af 50 motorjournalister fra 38 lande og hele fem forskellige kontinenter. Det er den eneste jury i bilverdenen, som udelukkende består af kvinder.
Løven brøler endnu højere25.2.2021 15:32:09 CET | Pressemeddelelse
Verdens ældste aktive bilmærke styrker sin karakter og visuelle identitet med et nyt logo. Der bliver vendt en ny side i PEUGEOTs historie.
Kevin Magnussen og Mikkel Jensen skal køre for PEUGEOT SPORT til FIA WEC og Le Mans8.2.2021 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
PEUGEOT’s planer om et ambitiøst comeback i endurance-racing fortsætter med at tage form. Efter at have afsløret de første tegninger af sin LMH Hypercar prototype og specifikationerne på hybrid-drivlinjen, der giver en samlet ydelse på 680 hk, har PEUGEOT Sport nu fornøjelsen af at præsentere de syv kørere, der skal kæmpe for løven i FIA World Endurance Championship (FIA WEC) og Le Mans 24 Hours.
PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CEST | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.
Regeringens udspil på nye bilafgifter straffer plug-in-hybridbiler8.10.2020 08:29:07 CEST | Pressemeddelelse
Beregningsmodellen bag det nye regeringsudspil til nye bilafgifter straffer plug-in-hybridbiler, der af flere brancheorganisationer ellers anses for at være en vigtig trædesten frem mod transport baseret på ren el. Ifølge Peugeot Danmarks direktør sætter udspillet en kæp i hjulet på den grønne omstilling.