Peugeot Danmark

Automobiles Peugeot fortsætter positiv tendens

Del
Halvårsregnskabet for 2015 fra PSA Peugeot Citroën tegner et klart billede af, at Automobiles Peugeot er "Back in the Race" - der er salgsfremgang i både Europa, Asien, Mellemøsten og Afrika.

Salgsfremgang på 6,7 % i Europa

Peugeots salg i Europa er i årets første 6 måneder øget med 6,7 %, hvilket i høj grad skyldes succes for mærkets nye bestseller, Peugeot 308, der er den tredje mest solgte model i C-segmentet i Europa og samtidig har indtaget førstepladsen på det franske marked. I Danmark er salget af 308 steget med hele 75 % i forhold til samme periode sidste år, og det placerer den på en andenplads i segmentet - kun et mulehår fra førstepladsen.

I B-segmentet fastholder Peugeot sin position som et af de mest populære mærker, hvilket tydeligt ses på det danske marked, hvor Peugeot 208 er den mest solgte model i klassen. B-SUV segmentet fortsætter den stigende popularitetskurve i Europa. Peugeot 2008 ligger som nummer to i dette segment og i tråd med mærkets up-market strategi udgør de højeste udstyrsniveauer hele 57 % af salget.

Global succes for "Back in the Race" strategien

For andet år i træk er Peugeot et af de hurtigst voksende internationale brands på det kinesiske marked. Salget første halvår steg med mere end 11 %, hvilket især blev boostet af SUV-modellerne 2008 og 3008, der tegnede sig for en fremgang på 34 %. Også den nyligt lancerede 408 sedan oplever succes og har fået en fremragende start med et salg, der er 68 % højere end forgængeren.

Peugeot konsoliderer også sin position i Mellemøsten og på det afrikanske marked, især i Tyrkiet og Algeriet, hvor der opleves en kontinuerlig vækst. Samtidig er markedsandelen i Sydkorea steget med eksplosiv fart og kan noteres for en fremgang på 162 %.


Nøgleord

Billeder

Information om Peugeot Danmark

Peugeot Danmark
Peugeot Danmark
K.W. Bruun Import A/S, Hovedvejen 1
2600 Glostrup

http://www.peugeot.dk/

Følg pressemeddelelser fra Peugeot Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Peugeot Danmark

PEUGEOT 208 OG 2008 VINDER DERES RESPEKTIVE KATEGORIER I WOMEN´S WORLD CAR OF THE YEAR1.3.2021 15:02:10 CET | Pressemeddelelse

Juryen bag Women´s World Car of the Year har netop afsløret vinderne af ni forskellige kategorier. De ni vindere repræsenterer det ypperste i hver deres kategori, når det kommer til sikkerhed, komfort, teknologi og værdi for pengene. PEUGEOT kan glæder sig over hele to titler: PEUGEOT 208 vandt bedste bybil, mens PEUGEOT 2008 har vundet titlen som bedste urbane SUV. Det er 11. gang, at WWCOTY kårer de bedste biler, og juryen bag består af 50 motorjournalister fra 38 lande og hele fem forskellige kontinenter. Det er den eneste jury i bilverdenen, som udelukkende består af kvinder.

Kevin Magnussen og Mikkel Jensen skal køre for PEUGEOT SPORT til FIA WEC og Le Mans8.2.2021 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

PEUGEOT’s planer om et ambitiøst comeback i endurance-racing fortsætter med at tage form. Efter at have afsløret de første tegninger af sin LMH Hypercar prototype og specifikationerne på hybrid-drivlinjen, der giver en samlet ydelse på 680 hk, har PEUGEOT Sport nu fornøjelsen af at præsentere de syv kørere, der skal kæmpe for løven i FIA World Endurance Championship (FIA WEC) og Le Mans 24 Hours.

PEUGEOT 508 SW plug-in hybrid er kåret til Årets Firmabil 202116.10.2020 13:23:45 CEST | Pressemeddelelse

For første gang nogensinde har juryen bag kåringen af Årets Firmabil kåret en plug-in hybrid som vinder. PEUGEOT 508 SW Allure Pack Business plug-in hybrid vandt i en klasse, som traditionelt set har været domineret af dieselmodeller. Den kan køre 60 km på 100 % el, har en CO2-udledning på 31 g/km (WLTP standard) og en samlet systemydelse på hele 225 hk til en beskatningspris på 299.990 kr.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye