Efter øl-revolutionen er det nu kaffens tur

Del
Coop har indgået aftale med de 3 første mikro-risterier. Special-kaffe fra mikro-risterier forventes at erobre betydelig del af kaffemarkedet

Danskerne ønsker bedre kaffe.

På samme måde som øl er blevet forbedret med de mange nye mikrobryggerier, så skal markedet for kaffe nu revolutioneres med mikro-risterier, hvor der sættes fokus på danske kaffe-ristere, deres specialblandinger af bønner og deres risteteknik.

Derfor har Coop indgået et samarbejde med tre forskellige mikro-risterier.

I denne uge lanceres de første 3 nye mærker inden for kaffe fra danske mikro-ristere i Kvickly og SuperBrugsen. De 3 mærker er:

KONTRA - et kafferisteri på Østerbro i København, der ledes af ristemester Michael de Renouard. Der kommer fra starten to varianter, en brasiliansk blanding og en espresso.

KENT - et kafferisteri Fraugde-Kærby på Fyn, der er specialiseret i fair trade og økologi. Risteriet har udviklet to unikke kaffer fra henholdsvis Peru og Bolivia, som eksklusivt sælges i Kvickly og SuperBrugsen.

STELLINI - et kafferisteri i Odense, hvor omdrejningspunktet er friske håndristede kaffebønner. Risteriet har udviklet to kaffer fra henholdsvis Uganda og Burundi, som kun sælges af Coop.

"Danskernes interesse for kvalitets kaffe er stærkt stigende. Det kan alle se med de mange nye cafeer, specialiseret i kaffe, der er åbnet gennem de seneste år. Vi har selv kunnet konstatere, at salget af hele bønner er det hastigst voksende område på kaffemarkedet. Vi øgede sidste år salget af hele bønner med 12 procent, mens salget af konventionel kaffe er stagnerende," siger kategorichef Susanne Hegnbo, Coop.

Alle de nye kaffer sælges i hele bønner i poser med 200-250 gram. Prisen er 39,95 kr.

Yderligere information: Kategorichef Susanne Hegnbo, Coop, 5159 4156

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye