Hakket plantefars storsælger

Selvom plantefarsen, Natuli’ Hakket, som både ligner og smager som kød, kun har været på markedet siden nytår, falder det tilsyneladende i danskernes smag, for det veganske produkt storsælger. Endda i en sådan grad, at føtex, Netto og Bilka, som har introduceret den nye plantefars, i de første dage har haft svært ved at efterkomme den enorme efterspørgsel.
– Vi er blevet mødt af en overvældende interesse, som har overgået vores forventninger. Over hele landet storsælger produktet, og vi løber nu ekstra stærkt for at få endnu mere hakket plantefars ud i alle vores butikker, fortæller Christian Toft, indkøbschef i Dansk Supermarked Group, som står bag føtex, Netto og Bilka.
Interessen har været så stor, at kølediskene med plantefarsen i rigtig mange butikker har været tomme få timer efter, at de er blevet fyldt:
– Så snart, vi har fyldt vores kølediske, bliver de simpelthen revet væk, og det går virkelig stærkt. Allermest er vi dog glade for, at tilbagemeldinger er så gode, som de er. De, der har prøvet det, er entydige positive overfor smagsoplevelsen og produktet, uddyber Christian Toft.
Alle føtex, Netto og Bilka vil hver dag få Naturli’ Hakket leveret, og i næste uge forventes mængderne at være så store, at kunder ikke risikerer at gå forgæves.
Spået til at hitte
Forbrugerne har kunnet købe Naturli’ Hakket i Bilka, føtex og Netto siden årsskiftet, men allerede inden, at den veganske plantefars landede i køledisken i Dansk Supermarked Groups 600 butikker, var produktet spået til at blive et hit på middagsbordet.
Flere kokke og forbrugere var hurtigt ude at rose produktet, mens generalsekretæren for Dansk Vegetarisk forening, Rune-Christoffer Dragsdahl, brugte større vendinger og kaldte det for en verdenssensation.
– Det er ikke bare en sensation i Danmark, men på internationalt plan, og potentialet er enormt, siger Rune-Christoffer Dragsdahl.
Knækket en vigtig kode
Hos Naturli Foods, som er firmaet bag den hakkede plantefars, er man også overraskede over den overvældende interesse.
– Der har været en enorm interesse. Og det viser meget godt, at vi har knækket en vigtig kode ved at udvikle et produkt, som er 100 pct. plantebaseret og kan erstatte det hakkede oksekød. Vi ved, at rigtig mange ønsker flere kødfrie dage, men de vil hverken gå på kompromis med smagen eller undvære retter som lasagne eller hakkebøf, fortæller Henrik Lund, direktør i Naturli’ Foods.
Derfor har det været vigtigt for Naturli’ Foods at både smag og anvendelsesmuligheder og ikke mindst prisen var på plads, så alle kunne være med.
– Og det må man jo sige det er, når det findes i køledisken i 600 butikker lige ved siden af det almindelige hakkede oksekød og fulgt ud kan være med på prisen til 25 kroner for 400 gram, siger Henrik Lund.
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
Erfaren detailprofil skal styrke Netto i Tyskland10.6.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er en erfaren leder med erfaring fra både dagligvarebranchen og den internationale scene, der får ansvaret for at styrke udviklingen af Salling Groups tyske forretning, Netto.
Salling Group gør klar til Danmarks største firmafest med rekordmange deltagere6.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
25.000 Salling Group-medarbejdere sætter søndag 8. juni kurs mod hovedkontoret i Aarhus, hvor der henover hele dagen holdes fest med nogle af landets største kunstnere til allin25.
Salling Groups opkøb af Rimi Baltic gennemført2.6.2025 12:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største dagligvarekoncern har netop gennemført virksomhedens største opkøb nogensinde, efter ejerskabet over Rimi Baltic i dag har skiftet hænder. Det betyder, at Salling Group per dags dato vil være tilstede i seks europæiske lande.
Salling Group justerer ledelsesstrukturen til ny strategi28.5.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Omsætningen hos landets største dagligvarekoncern, Salling Group, er over de seneste år vokset markant. Med ambitioner om yderligere vækst, også udenfor Danmarks grænser, justerer virksomheden nu sin ledelsesstruktur med fokus på de geografiske områder, hvor virksomheden er til stede.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum