Irma forbedrer verdensrekord

Del
Over 30 procent af det samlede salg var økologisk i Irma i sidste uge

For første gang nogensinde har en dansk supermarkedskæde præsteret en økologi-andel af den samlede omsætning på over 30 procent i en uge.

Det er Irma, der i sidste uge forbedrede sin egen verdensrekord i økologi-salg. Den hidtidige rekord var fra oktober 2007, hvor andelen nåede 29,9 procent af den totale omsætning i Irma. I maj 2008 forsøgte Irma uden held at slå denne rekord. Men i sidste uge lykkedes det. Her nåede andelen op på 30,1 procent.

"Det er et fantastisk resultat, ikke mindst set i lyset af, at det lykkedes på et tidspunkt, hvor finanskrisen var på sit højeste og alle kun talte recession og tilbageholdenhed. Det viser, at Irmas kunder er parate til at prioritere den kvalitet, der er i vores økologiske varer," siger indkøbschef Hans Christian Ipland, Irma.

Den butik, der præsterede den højeste andel, var Irma Torvegade på Christianshavn, der opnåede en andel på ikke mindre end 39,9 procent. Dermed skubbede butikken den hidtidige førerbutik i kæden, Irma Tagensvej, væk fra tronen som nummer 1 på økologi. Som nummer to og tre kom Irma Værløse og Irma City Nørrebros Runddel.

De 5 mest sælgende økologiske varer i sidste uge var:

  1. Hakket oksekød
  2. Montepulciano rødvin
  3. Jersey mælk, 0,5 procent
  4. Amarone Ninfeo rødvin
  5. Ch. Peybonhomme les Tours rødvin

Midlerne til at øge økologisalget var dels en tilbudsavis, der udelukkende havde økologiske varer, dels masser af lokale aktiviteter i de enkelte butikker. Dertil kom gode priser på hele udvalget af frugt og grønt.

Med op til 1000 forskellige økologiske varer i sortimentet har Irma til daglig en økologiandel på 20 procent, hvilket er 3 gange mere end landsgennemsnittet.

Yderligere information: Indkøbschef Hans Christian Ipland, Irma, 5159 3891

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye