Bilka og Arla Harmonie bruger låget i nyt samarbejde

I begyndelsen af det nye år får alle, der gerne vil være miljøhelte, chancen for at deltage i jagten på plasticlåg. Bilka og Arla Harmonie har indledt et samarbejde om kampagnen "Brug Låget" til støtte for Danmarks Naturfredningsforening.
For hvert plasticlåg, der bliver indleveret, donerer Bilka og Arla Harmonie fem øre til foreningen og deres arbejde for at bevare miljøet. Samtidig trækker Bilka lod blandt indsamlerne om 72 gavekort til varehuset på 2.000 kroner hver.
- Det er fedt at være med til netop dette projekt, fordi vi hvert år sælger 6,5 mio. mejeriprodukter med plasticlåg fra vores varehuse. Ved at være opsamlingssted for mælkelåg i Brug Låget-kampagnen kan vi være med til at passe på miljøet og sørge for, at lågene bliver brugt ansvarligt, siger Mark Nielsen, direktør for Bilka.
Kæmpekartoner bliver anvendt til indsamling
Arla Harmonie og miljøvirksomheden TerraCycle har kørt kampagnen Brug Låget siden april 2013, hvor lokale skoler og foreninger over hele landet har stået for indsamling af mælkelåg. Det har indtil videre givet syv millioner indsamlede låg og 350.000 kroner til forenings- og klassekasser.
Med Bilka som ny medspiller i kampagnen bliver det nemt for alle at deltage, og afleveringsmulighederne for lågene bliver tydeliggjort på landkortet. Bilka opstiller kæmpemæssige mælkekartoner i kædens 18 varehuse, og de store mælkekartoner bruges til indsamling af mælkelåg fra alle landets samlere. Hos Arla er der store forventninger til samarbejdet med Bilka.
- Det er et stort skridt for kampagnen, at flere danskere nu får mulighed for at være med i indsamlingen i Bilkas mange varehuse landet over. Vi forventer, at vi kan indsamle langt flere låg, nu det bliver endnu lettere at aflevere dem, fx mens man handler. Brug Låget-kampagnen er en meget konkret måde at forebygge affald på og genanvende plast som ressource. Det er et initiativ, vi er stolte af i Arla, siger Maja Møller, CSR-chef i Arla Danmark.
Lågene bliver til mælkekasser
I et samarbejde med Aage Vestergaard Larsen A/S som er Danmarks største virksomhed indenfor forædling af plastaffald til nye genanvendelige råvarer, har Arla sørget for, at de indsamlede låg bliver genanvendt til de velkendte grønne Arla mælkekasser.
For at være med i lodtrækningen om gavekortene i Bilka skal interesserede samlere hente en eller flere gratis indsamlingsposer i Bilkas kundeservice og fylde dem med de velkendte Arla-plasticlåg fra yoghurt- og mælkekartoner. Lågene skal læsses af i en stor mælkekarton, som er udstillet ved kundeservice, og for hver fyldt pose får samlerne et lod til konkurrencen om at vinde et gavekort på 2.000 kroner.
Bilka og Arla har indtil videre besluttet at kampagnen strækker sig over en periode på knap fire måneder fra den 1. januar til den 19. april 2015, og hver måned bliver der udtrukket en heldig vinder i alle 18 varehuse.
Læs mere her: http://www.bilka.dk/brug-laaget
Find den nærmeste Bilka her: https://www.bilka.dk/kundeservice/find-din-bilka
Kontaktinformation
Yderligere oplysninger
Bilka: Pressechef Mads Hvitved Grand: telefon 29 65 45 66, e-mail mhg@dsg.dk
Arla: PR-manager Jonas Søndergaard: 91 31 38 74, e-mail: jonas.soendergaard@arlafoods.com
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
Erfaren detailprofil skal styrke Netto i Tyskland10.6.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er en erfaren leder med erfaring fra både dagligvarebranchen og den internationale scene, der får ansvaret for at styrke udviklingen af Salling Groups tyske forretning, Netto.
Salling Group gør klar til Danmarks største firmafest med rekordmange deltagere6.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
25.000 Salling Group-medarbejdere sætter søndag 8. juni kurs mod hovedkontoret i Aarhus, hvor der henover hele dagen holdes fest med nogle af landets største kunstnere til allin25.
Salling Groups opkøb af Rimi Baltic gennemført2.6.2025 12:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største dagligvarekoncern har netop gennemført virksomhedens største opkøb nogensinde, efter ejerskabet over Rimi Baltic i dag har skiftet hænder. Det betyder, at Salling Group per dags dato vil være tilstede i seks europæiske lande.
Salling Group justerer ledelsesstrukturen til ny strategi28.5.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Omsætningen hos landets største dagligvarekoncern, Salling Group, er over de seneste år vokset markant. Med ambitioner om yderligere vækst, også udenfor Danmarks grænser, justerer virksomheden nu sin ledelsesstruktur med fokus på de geografiske områder, hvor virksomheden er til stede.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum