Dansk Supermarked satser på mobile betalinger

Dansk Supermarked og Danske Bank etablerer et langsigtet samarbejde om mobile betalinger. Målet er at give kunderne i Netto, føtex, Bilka og Salling stadig nemmere og mere intelligente betalingsmuligheder.
Netop MobilePay rykker i disse måneder hurtigt ind i landets mindre virksomheder. Danske Bank forventer, at mindst 2.000 erhvervsdrivende vil benytte løsningen, inden året er omme. Med Dansk Supermarkeds tilbud til kunderne om at bruge MobilePay er det dog første gang, at en større dansk detailvirksomhed beslutter sig for at satse på mobile betalinger.
MobilePay kan benyttes af alle uanset bank. Og forbrugerne har i stor stil taget app'en til sig.
- Når 1,2 millioner danskere allerede har MobilePay i lommen og aktivt benytter løsningen som betalingsmiddel, så skal vi selvfølgelig stille den mulighed til rådighed. Samarbejdet med Danske Bank er fra vores side et led i en øget satsning på at understøtte kundernes brug af mobiltelefonen, siger Jørgen Klüwer, e-commercedirektør i Dansk Supermarked.
Kunder skal kunne betale mobilt ved kassen
Normalt bliver sporene for større IT-udviklingsprojekter i landets største bank og landets største dagligvarevirksomhed lagt flere år ud i fremtiden. Men for mobilbetalinger sker udviklingen med en sådan hast, at parterne har besluttet at drive samarbejdet med konstante leverancer frem for store projekter med lang tidshorisont.
Derfor kan kunderne fra i dag opleve det første synlige tegn på samarbejdet mellem Danske Bank og Dansk Supermarked: De kan nu betale mobilt i Starbucks' syv kaffebarer i Salling og Bilka.
- Vi begynder i det små og gør os erfaringer og lytter til kunderne undervejs. Mobilbetaling udvikler sig med lynets hast, og på sigt er der ingen tvivl om, at mobiltelefonen bliver central i betalingen både i vores fysiske butikker og online. Derfor skal udviklingen følge med kunderne og deres behov, her og nu, siger Jørgen Klüwer.
På sigt er parterne enige om, at kunderne ud over traditionelle betalingsmidler også skal kunne betale mobilt ved kasserne i føtex, Bilka, Netto og Salling såvel som online på Bilka.dk. Derfor er forskellige nye teknologier under overvejelse. Målet er at øge kundeoplevelsen omkring indkøb og samtidig forenkle selve betalingen, forklarer Kim Fuglsang Kristoffersen, chef for forretningsudvikling i Danske Bank.
- Nogle har været skeptiske over for mobilbetaling i større butikker. Vi er ret sikre på, at hele detailhandlen om få år har indført mobilbetaling med adskillige tilkoblede intelligente muligheder. Det kommer til at gå hånd i hånd med Dankortet, som fortsat vil være en central del af betalingsmønstret herhjemme, siger Kim Fuglsang Kristoffersen.
FAKTA
Om Dansk Supermarked
Dansk Supermarked er Danmarks største detailvirksomhed og driver mere end 1.300 butikker i fire lande. Hver dag forsyner virksomheden næsten 2 mio. kunder med dagligvarer og alverdens nonfoodvarer gennem kæderne føtex, Bilka, Netto og Salling og webshoppen Bilka.dk. Dansk Supermarked ejes af Salling-fondene og A.P. Møller - Mærsk og omsætter for ca. 56 mia. kr. årligt.
Om MobilePay Business
MobilePay Business er en betalingsløsning, der gør det nemt for erhvervsdrivende at modtage penge uden at benytte kortterminaler. Løsningen er tilgængelig for alle danske erhvervsdrivende, inden længe også til online handel. Den erhvervsdrivende oprettes med en konto. Derpå kan MobilePay Business app'en gratis hentes og aktiveres. MobilePay Business findes til IOS og Android, samme løsning til smartphones og tablets.
Om MobilePay til private
MobilePay er en app, der gør det lige så let at overføre penge som at sende en sms. Løsningen er tilgængelig for alle danskere over 15 år. App'en kan hentes gratis til iPhone i Apples App Store, til Android-telefoner i Google Play og til Windows Phone i Windows Store. Man kan maksimalt sende 1.500 kr. pr dag og gennemføre ind- og udbetalinger på op til 50.000 kr. pr. kalenderår. MobilePay er i stærk vækst. Forventet årligt aktivitetsniveau er p.t. 20 mio. betalinger og 4-6 mia. kr. i omsætning.
Kontaktinformation
Maia Sejersen, kommunikationskonsulent, Dansk Supermarked: 87 78 52 08
Peter Kjærgaard, presseafdelingen, Danske Bank: 25 42 42 02
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Kvindernes fodbold-EM: Få en signeret fanplakat, adgang til spillerportrætter og lær at lave Zidane-finten26.6.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Har du en fodboldfan i hjemmet? Lige nu kan kunder i Salling Groups tre dagligvarekæder Netto, føtex og Bilka tage EM-fodboldfeberen med hjem i stuerne, når de er ude at handle.
Salling Fondene anerkender medarbejdere med millionbeløb20.6.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Igen i år kan 15.000 medarbejdere i Danmark, Tyskland og Polen se frem til en ekstra udbetaling på deres juni-lønseddel, når Salling Fondene uddeler mere end 16 millioner kroner.
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
Erfaren detailprofil skal styrke Netto i Tyskland10.6.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er en erfaren leder med erfaring fra både dagligvarebranchen og den internationale scene, der får ansvaret for at styrke udviklingen af Salling Groups tyske forretning, Netto.
Salling Group gør klar til Danmarks største firmafest med rekordmange deltagere6.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
25.000 Salling Group-medarbejdere sætter søndag 8. juni kurs mod hovedkontoret i Aarhus, hvor der henover hele dagen holdes fest med nogle af landets største kunstnere til allin25.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum