Stærk profil tager hånd om Bilkas markedsføring

Det bliver 51-årige Alice Monberg, som fremadrettet kommer til at håndtere et af Danmarks største markedsføringsbudgetter. Hun skal stå i spidsen for Bilkas salgs- og marketingfunktioner og sikre, at de udføres i tråd med kædens overordnede strategi.
Alice Monberg kommer fra en stilling som marketingchef i XL Byg og har tidligere bestredet lignende stillinger hos blandt andre Legoland, Guldbageren og Energi Danmark.
Direktør for Bilka Mark Nielsen glæder sig til det nye samarbejde, og han er glad for at kunne byde Alice velkommen til Bilkas ledelsesteam.
- Alice har en sprudlende personlighed, er idérig og har stor indsigt i detailhandlen. Hun har bred erfaring inden for marketing og salgsledelse, hvilket betyder, at hun kan bidrage til Bilkas marketingstrategi både salgsrettet og operationelt. Det giver hende en afgørende styrke i forhold til de opgaver, hun skal varetage, siger Mark Nielsen.
Alice Monberg er mere end klar til at påtage sig de nye udfordringer i Danmarks eneste kæde af hypermarkeder.
- Jeg glæder mig rigtig meget til at begynde i mit nye job. Mit indtryk er, at Bilka er en professionel organisation, der vil vinde, og som er klar til at tage nye skridt for at skabe mere salg og kundetrafik og dermed skærpe sin position. Min fordel er, at jeg både arbejder med strategi og implementering, og den kombination ser jeg som en styrke i jobbet, siger Alice Monberg.
Alice Monberg tiltræder stillingen som Bilkas marketingchef per 1. februar 2015 med direkte reference til Bilkas direktør, Mark Nielsen.
Blå bog
Uddannet cand.mag. i massekommunikation og dansk fra Aarhus Universitet 1989
- 2006-2015: Marketingchef, Ditas a.m.b.a. med kædeansvar for XL-BYG
- 2003-2006: Kædechef, GuldBageren A/S
- 2002-2003: Markedschef, LEGOLAND A/S
- 2000-2002: Salgs- og marketingchef, Energi Danmark, DISAM A/S
- 1997-2000: Kontaktchef, Masters Reklamebureau (Grey Communications Group)
- 1992-1993: Daglig leder af Mediehuset, Esbjerg
- 1990-1992: Leder af LO-medieprojekt, Ribe Amt
Alice Monberg er gift og har to børn på henholdsvis 20 og 25 år.
Kontaktinformation
Pressechef Mads Hvitved Grand telefon 29 65 45 66 - e-mail mhg@dsg.dk
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Groups opkøb af Rimi Baltic gennemført2.6.2025 12:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største dagligvarekoncern har netop gennemført virksomhedens største opkøb nogensinde, efter ejerskabet over Rimi Baltic i dag har skiftet hænder. Det betyder, at Salling Group per dags dato vil være tilstede i seks europæiske lande.
Salling Group justerer ledelsesstrukturen til ny strategi28.5.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Omsætningen hos landets største dagligvarekoncern, Salling Group, er over de seneste år vokset markant. Med ambitioner om yderligere vækst, også udenfor Danmarks grænser, justerer virksomheden nu sin ledelsesstruktur med fokus på de geografiske områder, hvor virksomheden er til stede.
Salling Group åbner første butik fra COOP-overtagelse27.5.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Et stort arbejde kulminerer onsdag morgen i forbindelse med åbningen af de første butikker fra aftalen mellem COOP, der gav Salling Group 33 butikker og projekter.
Netto og føtex med topplaceringer i international brand-analyse20.5.2025 08:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Både føtex og Netto har opnået fornemme placeringer i en brand-undersøgelse, som sender de to dagligvarekæder på en henholdsvis stærk anden- og femteplads blandt danske brands.
Knækbrød, ymerdrys og panko: Salling Group lancerer nye produkter lavet af overskudsbrød20.5.2025 08:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fire nye produkter lavet af overskudsbrød tager Salling Group et nyt skridt i kampen mod madspild.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum