Netto og føtex med topplaceringer i international brand-analyse
Både føtex og Netto har opnået fornemme placeringer i en brand-undersøgelse, som sender de to dagligvarekæder på en henholdsvis stærk anden- og femteplads blandt danske brands.

Med placeringer som nummer to og fem har Netto og føtex fået flot anerkendelse i en international opgørelse fra konsulentfirmaet Brand Finance, som har målt på de stærkeste danske brands i 2025. I opgørelsen er Netto kun overgået af Lego, som vinder ganske knebent.
Direktør for Netto Danmark, Braw Bakir, er meget tilfreds med den fornemme placering, som sender discountkæden i fornemt selskab med nogle af landets største virksomheder.
- Det er en fantastisk nyhed, som vi alle er stolte af. Vi har været på det danske marked i 44 år, og der er ikke én dansker, som ikke kender Scottie og Netto, som altid har været kendt for gode priser. Denne anerkendelse som Danmarks næststærkeste brand er et resultat af årtiers arbejde og konstant innovation. Netto har formået at kombinere sin historiske styrke som discountkæde med en moderne tilgang til detailhandel. Vi har gennemført butikskonverteringer i de seneste år og har et topmoderne butiksnetværk, og det er dejligt at se, hvor godt danskerne tager imod det, siger Braw Bakir.
Placeringen som nummer fem gør også direktør for føtex, Morten Møberg stolt, og som kan se sin kæde ende som nummer fem på listen over stærkeste danske brands ifølge Brand Finance.
- For at bevare vores position er det vigtigt, at vi forbliver relevante og tydelige i de ting, vi foretager os, og med en ny og ambitiøs strategi har vi sat retningen for fremtidens føtex, som skal forfine og styrke det fundament, som vi står på i dag. Vi glæder os over, at føtex-brandet fortsat er stærkt, og at det anerkendes, men det kan ikke stå alene, for kernen i føtex er høj service og kvalitet, som vores kunder fortsat kan forvente på tværs af alle landets føtex’er, siger Morten Møberg.
Se mere om opgørelsen her: LEGO leads as most valuable Danish brand, Tulip doubles in value, while industrial giants drop | Press Release | Brand Finance
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comOm Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
Erfaren detailprofil skal styrke Netto i Tyskland10.6.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er en erfaren leder med erfaring fra både dagligvarebranchen og den internationale scene, der får ansvaret for at styrke udviklingen af Salling Groups tyske forretning, Netto.
Salling Group gør klar til Danmarks største firmafest med rekordmange deltagere6.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
25.000 Salling Group-medarbejdere sætter søndag 8. juni kurs mod hovedkontoret i Aarhus, hvor der henover hele dagen holdes fest med nogle af landets største kunstnere til allin25.
Salling Groups opkøb af Rimi Baltic gennemført2.6.2025 12:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største dagligvarekoncern har netop gennemført virksomhedens største opkøb nogensinde, efter ejerskabet over Rimi Baltic i dag har skiftet hænder. Det betyder, at Salling Group per dags dato vil være tilstede i seks europæiske lande.
Salling Group justerer ledelsesstrukturen til ny strategi28.5.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Omsætningen hos landets største dagligvarekoncern, Salling Group, er over de seneste år vokset markant. Med ambitioner om yderligere vækst, også udenfor Danmarks grænser, justerer virksomheden nu sin ledelsesstruktur med fokus på de geografiske områder, hvor virksomheden er til stede.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum