Spring køen over hos bageren i to aarhusianske føtex-varehuse

føtex' morgentilbud, hvor kunderne kan købe en pose med brød og kager for en 50'er, har længe været populært blandt familier i weekenderne og hos kunder, der tager morgenbrød med til kollegerne. Nu bliver det endnu nemmere og meget hurtigere at få en pose brød med i hånden ved hjælp af en ny såkaldt Order & Pay-app, som føtex-bageren lancerer i et samarbejde med Danske Bank og den danske softwarevirksomhed Trifork.
Kenneth Nielsen, direktør for e-commerce og digital i Dansk Supermarked, er sikker på, at appen bliver en succes, når kunderne opdager, hvor nemt og hurtigt det er at bestille og afhente brødet.
- Man bestiller sit morgentilbud i appen og angiver, hvor og hvornår man vil hente varerne. Betalingen foregår via MobilePay, som åbner automatisk. Når man har godkendt beløbet, får man en kvittering, som man blot skal vise, når man henter varerne hos føtex-bageren, forklarer Kenneth Nielsen.
For at gøre oplevelsen så hurtig og nem som mulig har føtex indrettet en hurtig-kø for de kunder, som blot skal hente de forudbestilte varer.
Kunderne tester før udrulning til hele landet
Gennem de seneste uger er bager-appen blevet testet internt i de to aarhusianske føtex-varehuse i Viby Centeret og i Skejby Centeret. Testen er forløbet uden problemer, og derfor er Kenneth Nielsen glad for, at appen nu slippes løs til kunderne.
- I første omgang lader vi kunderne i Viby J og Skejby teste appen, og så vi kan få deres input med, inden vi ruller løsningen ud i vores øvrige varehuse. Men jeg er helt sikker på, at det her vil vinde frem - også i andre sammenhænge. Forbrugerne har et stort ønske om at spare tid, hvor det er muligt, siger Kenneth Nielsen.
Flere virksomheder kan få gavn af modellen
føtex-bagerens Order & Pay-app er blevet til i et samarbejde mellem den danske softwarevirksomhed Trifork, Danske Bank og Dansk Supermarked, som er første skridt på vejen til at udvikle apps, der gør det let for kunder at forudbestille og betale varer via MobilePay.
- Vi tror, at mange virksomheder kan drage fordel af en Order & Pay-app som denne. Bare tænk på butikker, hvor kunderne kommer igen og igen, og hvor de ofte køber de samme varer. Det kunne f.eks. være fastfood- og takeaway-restauranter, kaffebarer, bagere - ja, måske endda apoteker. Hvem ville ikke ønske, at man bare kunne gå ind i en forretning, vise et nummer, få sine varer og gå igen? Ingen kø, ingen ventetid med betaling. Vi er sikre på, at denne løsning vil vinde frem mange steder, siger direktør Peter Rørsgaard fra Trifork.
Hos Danske Bank er man heller ikke i tvivl om potentialet for appen.
- Vi er sikre på, at løsningen vil vinde frem mange steder. Allerede i år vil flere andre virksomheder tage Order- & Pay-app løsningen i brug, siger Mark Wraa-Hansen, chef for MobilePay-divisionen i Danske Bank.
Den nye Order & Pay app kan hentes i App Store og GooglePlay, hvor den findes under navnet "Føtex Bager".
Kontaktinformation
Maia Sejersen, Kommunikationsafdelingen Dansk Supermarked telefon 87 78 52 08 - mls@dsg.dk
Peter Kjærgaard, Presseafdelingen, Danske Bank, telefon 25 42 42 02 - petni@danskebank.dk
Peter Rørsgaard, Direktør, Trifork telefon 20 42 24 94 - pro@trifork.com
Fotos kan frit anvendes redaktionelt ved angivelse af fotograf Toke Hage
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Køb billetter til Grøn 2025 i Bilka, Netto og føtex3.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group støtter igen i år Muskelsvindfondens arbejde og gør det muligt at købe billetter til Grøn Koncert, når du handler i deres butikker.
Bilka udvider sin hjemmelevering markant og tester ny version af BilkaToGo PickUp1.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 tilføjet et stort tocifret antal postnumre til listen over byer, der kan benytte sig af BilkaToGo Hjemmelevering. Men ambitionerne er større, og Bilka ønsker at nå ud til endnu flere danskere, og derfor er de nu klar med endnu et tiltag – BilkaToGo PickUp Stigsborg.
føtex og Bilka tilpasser sig kundernes ændrede alkoholvaner med nyt sortiment28.3.2025 11:14:36 CET | Pressemeddelelse
Bilka og føtex er til for kunderne, og som direkte respons på livsstilsændringer og nye behov introducerer føtex og Bilka nu et stort sortiment af vinflasker i halv størrelse samt flere alkoholfrie alternativer.
Salling Group når ud til endnu flere kunder med godkendelse af COOP-aftale26.3.2025 11:53:00 CET | Pressemeddelelse
Netto og føtex rykker ind på nye adresser på tværs af Danmark, efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen netop har godkendt aftalen, der ender med en overdragelse af 33 COOP-butikker og projekter til Salling Group.
Salling Group styrker ledelsen med to markante profiler11.3.2025 14:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med to nyoprettede stillinger i topledelsen understreger Salling Group ambitionerne om et styrket kundefokus, innovation, investeringer og opkøb som en del af Aspire 28.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum