Salling Group

føtex har vokseværk på nettet

Del
Nyt føtex.dk målretter tilbud mod kædens kunder og lader supermarkedets sortiment skyde i vejret

Et nyt føtex.dk har set dagens lys, og med den nye onlinebutik følger et udvidet sortiment og mulighed for at afhente, bytte eller returnere varer i de fysiske føtex-varehuse. Samtidig kan kunderne se frem til en række nye universer, der inkluderer "føtex for de små" til småbørnsforældre og en udbygget vinhandel.

Mette Maix, direktør i føtex, er glad for at kunne byde kunderne indenfor på det nye site.

- Med det nye føtex.dk breder vi den gode kvalitet ud til alle, uanset om man handler online eller besøger det lokale varehus. Vi har bygget føtex.dk med vores kunder for øje, så man nemt kan finde rundt i kategorierne og navigere i netbutikken, når man er vant til at gå rundt i føtex til daglig, siger hun.

Indkøb via føtex.dk kan ske både fra computeren derhjemme, fra mobilen på farten eller direkte på skærme i varehusene, hvor føtex' personale står klar til at hjælpe med yderligere oplysninger og svar på spørgsmål.

føtex.dk supplerer Bilka.dk og Wupti.com

Indtil videre har Danmarks største detailhandelsvirksomhed, Dansk Supermarked Group, koncentreret nethandlen på Bilka.dk, og med opkøbet af Wupti.com tidligere på året fik koncernen en rendyrket netbutik.

Med åbningen af føtex.dk bliver der nu tilføjet en ekstra kanal, der skal tiltrække nye kundegrupper til e-handlen. føtex.dk skal på den måde ikke alene supplere de øvrige webshops, men også de fysiske butikker, fordi kunderne kan benytte Klik&Hent-servicen, hvor man køber online og afhenter varen i det foretrukne føtex-varehus.

Ifølge Kenneth Nielsen, direktør for E-commerce i Dansk Supermarked Group, går udviklingen netop i retning af, at grænserne mellem handel i varehusene og online nedbrydes.

- I disse år smelter indkøb i de fysiske butikker og handel på nettet sammen. Vi kan se, at forbrugerne i højere grad ønsker at researche online før et køb i butikkerne. Det er netop den udvikling, vi kommer i møde med det nye site, som gør det muligt både at købe og researche online med et markant større sortiment, ligesom varer kan afhentes og byttes i butikken, forklarer han.




Kontaktinformation

Mads Hvitved Grand, kommunikationsdirektør, Dansk Supermarked Group: 29 65 45 66, mhg@dsg.dk

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye