Samlepotterne vender stærkt tilbage

Fra fredag den 3. marts kan kunder landet over igen samle på plantesæt med krydderurter og grøntsager, når Bilka og føtex følger op på sidste års succes. Min Køkkenhave-kampagnen, der fik agurk, spinat og persille til at spire i de danske hjem, var så populær, at føtex og Bilka nu endnu engang trækker i havehandskerne.
- Danskerne var vilde med at gå i køkkenhaven, og i mange familier gik der sport i at få grøntsager og krydderurter til at gro. Derfor håber vi selvfølgelig også, at kunderne vil tage lige så godt imod kampagnen i år, siger Jakob Nørgaard, Indkøbschef for Hus & Have i Dansk Supermarked Group, der er en af de ansvarlige bag projektet.
Samle-dille blandt børn og voksne
Da danskerne i foråret 2016 første gang stiftede bekendtskab med samlepotterne, blev der på få uger udleveret mere end otte millioner samlepotter. Kampagnen kom godt fra start, men ifølge Jakob Nørgaard, skulle kunderne dog også lige vænne sig til, at de små potter med jord og frø var den nye samle-dille-afløser til dyrekort.
Denne gang kender de køkkenhave-konceptet fra dag ét, og det er en stor fordel, mener Jakob Nørgaard.
- Kunderne kender kampagnen fra sidste år, og derfor forventer jeg også, at de vil være klar fra første fløjt. Kombinationen af leg og læring, hvor børn og voksne fra dag til dag kan se køkkenhaven gro, samtidig med at de kan bruge krydderurter og grøntsager til madlavning gør, at store som små synes det er sjovt at være med, siger Jakob Nørgaard.
Højde for grosæsonen
Køkkenhave-kampagnen kører fra 3. marts til 30. marts, og i forhold til sidste år er det en smule tidligere på sæsonen.
- Vi har taget kundernes feedback til os og starter i år tidligere i forhold til grosæsonen. Flere af frøene er længere tid om at spire, og hvis de skal plantes ud i en større køkkenhave, er det bedst at gøre her i foråret, siger Jakob Nørgaard.
Kunder i Bilka og føtex får udleveret en lille potte med jord og frø, hver gang de køber for 100 kroner. Der findes 24 forskellige potter, som kan samles i en særlig samlebakke, der koster 20 kroner.
Skulle man stå og mangle en basilikum, men har fået to potter med agurk, har køkkenhave-kampagnen i år fået sin helt egen Facebook-side "Plantvandsmag", hvor kunderne indbyrdes kan aftale at bytte potter med hinanden.
Om Min Køkkenhave
Samlekampagnen kører fra 3. marts til 30. marts.
Kunderne får udleveret en samlepotte, hver gang de køber for 100 kroner i Bilka og føtex. (Køb på Bilka.dk og føtex.dk udløser også potter ved fremvisning af kvittering i butikken).
Der findes i alt 24 forskellige potter med grøntsager og krydderurter.
Som led i kampagnen er Bilka og føtex gået sammen med Danmarks Naturfredningsforening om at lære børn, hvor grøntsager kommer fra og har givet 3.000 børneinstitutioner en gratis køkkenhave.
Læs mere om Min Køkkenhave på www.platvandsmag.dk eller besøg kampagnens egen Facebook-side "Plantvandsmag."
Kontaktinformation
Group Communication, Dansk Supermarked Group, telefon: 8778 5002, e-mail: press@dsg.dk
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Bilka sætter kurs mod eldreven hjemmelevering9.5.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nye elbiler bliver nu en del af BilkaToGo Hjemmelevering, og rykker Salling Group tættere på klimamål.
Nu kan du få målt dit blodtryk i Netto6.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I uge 19 lancerer Hjernesagen og Salling Group et nyt skridt i arbejdet for at forbedre danskernes sundhed og forebygge stroke. Her vil man for første gang invitere kunderne i udvalgte Netto-butikker til gratis blodtryksmåling og en snak om farerne ved forhøjet blodtryk.
Salling Groups overtagelse af Rimi Baltic godkendt5.5.2025 12:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Europa-Kommissionen har godkendt Salling Groups opkøb af Rimi Baltics forretning i Estland, Litauen og Letland.
Salling Group styrker sin markedsposition i historisk 202428.4.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Både top- og bundlinje blev løftet i et tilfredsstillende 2024 præget af et rekordstort investeringsniveau og en ny ambitiøs strategi for de kommende år.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne i Esbjerg og Sønderborg også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum