Populær amerikansk burgerkæde klar til åbning i Bilka Vejle

Burgerkæden Carl's Jr.® åbner i Bilka Vejle om lidt. Carl's Jr. er kendt af burgerentusiaster over hele verden for sine store, saftige flammegrillede burgere fremstillet af 100 pct. oksekød, der sælges under sloganet "Eat like you mean it". På søndag kl. 11.00 åbner den populære burgerkæde sin anden restaurant i hele Nordeuropa, og den kommer til at ligge inde i det nyligt ombyggede Bilka Vejle. Den første Carl's Jr. åbnede i oktober i Bilka Næstved, hvor den på rekordtid er blevet en succes.
à bningen sker som et led i samarbejdet mellem Dansk Supermarked og CKE Restaurants Holdings Inc. Restaurantchef Kim Carøe glæder sig til at introducere Carl's Jr.-konceptet for Bilkas kunder.
- Kvaliteten er suveræn, siger Kim, der har været i Californien i næsten 10 uger, hvor han har spist og arbejdet sig gennem Carl's Jr. koncept og menukort.
- De flammegrillede bøffer af 100 % oksekød er formidable, vi laver selv de sprøde Chicken Tenders af fersk kyllingebryst, og vores milkshakes er lavet af rigtig vaniljeis. Der er virkelig godt, siger han.
Kvalitet, service og drive-thru
Med sin oprindelse i solrige Californien adskiller Carl's Jr. sig desuden fra konkurrenterne ved det høje serviceniveau, der bl.a. betyder, at maden først laves, når gæsten bestiller, og den bliver serveret ved bordet, hvor medarbejderne også kommer rundt og fylder op med sodavand.
- Vi vil gerne tilbyde vores kunder det absolut bedste, og Carl's Jr.'s burgere og milkshakes er bedre end noget andet, jeg har smagt, siger Bilkas varehuschef Henrik Sødequist.
- Jeg er sikker på, at kunderne vil tage rigtig godt imod Carl's Jr. Jeg har talt med en del kunder allerede, som ser frem til at stifte bekendtskab med Carl's Jr.'s menukort og den gode service, siger han.
Den nye restaurant er indrettet i ægte californisk surferstil og har behagelige og indbydende røde og brune lædersofaer samt en digital hyggepejs på LED-skærm. Sultne gæster kan spise i restauranten, mens de, som er på farten, kan bestille i Carl's Jr.'s Drive-thru.
Både Kim Carøe og Henrik Sødequist tror, at Carl's Jr. vil tiltrække mange forskellige kunder med sin kvalitetsmenu og de sjove og afslappende omgivelser. Det gælder også Carl's Jr.'s primære målgruppe, som er "sultne unge mænd", hvilket fremgår tydeligt af reklamerne, hvor berømte bikinibabes som Paris Hilton, Kim Kardashian, Kate Upton og danske Nina Agdal spiser burgerne med meget stor nydelse.
Sammen med sin søsterkæde Hardee's® udgør Carl's Jr. den femtestørste kæde af Quick Service-restauranter i USA. I forbrugerundersøgelser foretaget i år af analysebureauet Sandelman & Associates slog Carl's Jr. alle sine konkurrenter på både kvalitet, smag og service.
Om Carl's Jr.®
Carl's Jr. og deres Happy Star-logo har været favoritter i USA i mere end 70 år. Stifteren Carl N. Karcher og hans kone, Margaret, brugte i 1941 deres opsparing på 15 $ og lånte 311 $ i deres bil for at købe en enkelt amerikansk pølsevogn i Los Angeles, Californien. Karcher-familien fik deres lille forretning til at vokse, og i 1945 havde de fire amerikanske pølsevogne og åbnede en Carl's Drive-In Barbecue. I 1956 lancerede de den første Carl's Jr.® restaurant, som fik navnet, fordi det var en mindre udgave af deres såkaldte "sit-down-restauranter". Carl's Jr.® er vokset fra en enkelt amerikansk pølsevogn til at have 1369 restauranter verden over.
Om CKE Restaurants, Inc.
CKE Restaurant Holdings, Inc. er en privatejet virksomhed med hovedkvarter i Carpinteria, Californien. I oktober 2013 bestod virksomheden og dens datterselskaber af 3318 franchises og egne restauranter i 42 stater i USA samt i 28 andre lande, herunder 1402 Carl's Jr.® restauranter og 1974 Hardee's restauranter.Læs mere på www.ckr.com , på www.carlsjr.com og www.hardees.com
Om Bilka
Bilka er en del af detailgruppen Dansk Supermarked. Det første Bilka-varehus åbnede i 1970 i Tilst lidt uden for Aarhus. Kæden består i dag af 18 varehuse i hele Danmark. Bilka har et stort sortiment af daglig- og nonfood-varer til konkurrencedygtige priser.
Om Dansk Supermarked
Dansk Supermarked er den største detailgruppe i Danmark med 43.000 medarbejdere og mere end 1200 butikker i Danmark, Sverige, Tyskland og Polen. Hver dag besøger omkring to millioner kunder Bilka, føtex, Netto og Salling.
Kontaktinformation
Produktchef Dansk Supermarked Jeppe Henriksen: +45 27 50 31 01
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Netto og føtex med topplaceringer i international brand-analyse20.5.2025 08:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Både føtex og Netto har opnået fornemme placeringer i en brand-undersøgelse, som sender de to dagligvarekæder på en henholdsvis stærk anden- og femteplads blandt danske brands.
Knækbrød, ymerdrys og panko: Salling Group lancerer nye produkter lavet af overskudsbrød20.5.2025 08:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fire nye produkter lavet af overskudsbrød tager Salling Group et nyt skridt i kampen mod madspild.
Bilka gør det enkelt at følge kriseråd16.5.2025 07:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Kun omkring én ud af tre danskere har fulgt myndighedernes opfordring om at have et lille hjemmelager af mad og drikke, der kan række tre dage. Nu gør Bilka det lettere for kunderne at følge opfordringen ved at samle de anbefalede varer i en kasse, der let og hurtigt kan hentes færdigpakket i Bilka eller leveres hjemme på kundernes dørtrin.
Bilka sætter kurs mod eldreven hjemmelevering9.5.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nye elbiler bliver nu en del af BilkaToGo Hjemmelevering, og rykker Salling Group tættere på klimamål.
Nu kan du få målt dit blodtryk i Netto6.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I uge 19 lancerer Hjernesagen og Salling Group et nyt skridt i arbejdet for at forbedre danskernes sundhed og forebygge stroke. Her vil man for første gang invitere kunderne i udvalgte Netto-butikker til gratis blodtryksmåling og en snak om farerne ved forhøjet blodtryk.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum