Det Store Pakkespil løber med endnu en international pris

12,5 år. Så lang tid brugte de næsten 300.000 unikke deltagere tilsammen på Det Store Pakkespil op til jul sidste år. Den store popularitet er nu blevet belønnet med en international pris.
Det Store Pakkespil, som gav kunder i Bilka, føtex og Salling mulighed for at vinde præmier for i alt to millioner kroner, har endnu en gang vundet 1.-pladsen i kategorien "Best Short Term Loyalty Programme" ved den internationale prisuddeling The Loyalty Awards.
For Kåre Nicolaisen, online marketingchef i Dansk Supermarked, er prisen og de øvrige nomineringer en vigtig anerkendelse af den store indsats på tværs af koncernen, der ligger bag spillet.
- Med en førsteplads og hele otte nomineringer står det klart, at Dansk Supermarked er blandt de bedste og mest innovative retailers i Europa, når det gælder loyalitetskampagner. Det er Det Store Pakkespil et eksempel på, og samlekortkampagnen i samarbejde med Animal Planet er et andet. Det handler grundlæggende om at invitere deltagerne på nye kunderejser og kundeoplevelser, som foregår på tværs af alle vores platforme, siger han.
Kombinationen af, at kunderne har kunnet spille online og afhente præmier i Bilka og føtex, har tiltrukket flere kunder både online og i de fysiske butikker. Samtidig har spillet gjort deltagerne mere positive over for Dansk Supermarked og de leverandører, der har sponsoreret de mange præmier.
Vigtigt med involvering af medarbejdere
Første udgave af spillet kørte i 2013, og for at gøre den seneste udgave endnu bedre har holdet bag trukket på både egne erfaringer og tilbagemeldinger fra deltagerne. En større involvering af medarbejderne har ifølge Kåre Nicolaisen været en af de vigtigste forbedringer.
- Før vi lancerede mobilspillet for kunderne, kørte vi en intern testudgave for medarbejderne. På den måde sikrede vi os både, at spillet fungerede optimalt, og at alle medarbejderne var klædt på til at give kunderne den nødvendige hjælp, hvis de fik henvendelser om det, siger han.
Et andet nyt tiltag var de såkaldte julehjerter, som man kunne vinde ved at deltage i spillet. Julehjerterne kunne derfor bruges som betaling for forskellige præmier eller lodder i konkurrencen om hovedpræmien, som var en splinterny SEAT Mii.
Fakta om Det Store Pakkespil
- Det Store Pakkespil er et mobilbaseret onlinespil, der giver kunder mulighed for at vinde præmier for mere end 2 millioner kroner, som kunne afhentes i Bilka eller føtex.
- Spillet kørte i perioden 26/11-2014 til 31/12-2014. Hver dag i perioden kunne deltagerne vinde præmier, som kunne afhentes i Bilka, føtex eller Salling. Hovedpræmien var en SEAT Mii.
- 296.534 unikke deltagere spillede mindst én gang hver (vækst på 79 % i forhold til 2013).
- Der blev spillet i alt 3.409.003 spil (vækst på 168 % i forhold til 2013) - eller mere end et spil i sekundet i hele perioden.
- Der blev brugt 109.183 timer på spillet (vækst på 396 % i forhold til 2013) - eller hvad der svarer til 12,5 år.
- Juleaften alene blev der spillet mere end 95.000 spil.
Kontaktinformation
Kåre Nicolaisen, online marketingchef i Dansk Supermarked: 2428 9860, kaare.nicolaisen@dsg.dk
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Vedhæftede filer
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Køb billetter til Grøn 2025 i Bilka, Netto og føtex3.4.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group støtter igen i år Muskelsvindfondens arbejde og gør det muligt at købe billetter til Grøn Koncert, når du handler i deres butikker.
Bilka udvider sin hjemmelevering markant og tester ny version af BilkaToGo PickUp1.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 tilføjet et stort tocifret antal postnumre til listen over byer, der kan benytte sig af BilkaToGo Hjemmelevering. Men ambitionerne er større, og Bilka ønsker at nå ud til endnu flere danskere, og derfor er de nu klar med endnu et tiltag – BilkaToGo PickUp Stigsborg.
føtex og Bilka tilpasser sig kundernes ændrede alkoholvaner med nyt sortiment28.3.2025 11:14:36 CET | Pressemeddelelse
Bilka og føtex er til for kunderne, og som direkte respons på livsstilsændringer og nye behov introducerer føtex og Bilka nu et stort sortiment af vinflasker i halv størrelse samt flere alkoholfrie alternativer.
Salling Group når ud til endnu flere kunder med godkendelse af COOP-aftale26.3.2025 11:53:00 CET | Pressemeddelelse
Netto og føtex rykker ind på nye adresser på tværs af Danmark, efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen netop har godkendt aftalen, der ender med en overdragelse af 33 COOP-butikker og projekter til Salling Group.
Salling Group styrker ledelsen med to markante profiler11.3.2025 14:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med to nyoprettede stillinger i topledelsen understreger Salling Group ambitionerne om et styrket kundefokus, innovation, investeringer og opkøb som en del af Aspire 28.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum