Makeover gør Bilka Næstved til Fremtidens Bilka

Vejen til mælkekøleren og frostboksen er for en kort stund lagt om, og flere steder er renoveringsarbejdet allerede i gang. Lige nu er Bilka Næstved i gang med en større ombygning, der skal give kunderne en mere inspirerende indkøbsoplevelse.
Når varehuset står klar til genåbning den 30. maj er det med brede, lyse gange og store skilte, der blandt andet leder hen til grøntafdelingen, som er vokset. Frostvarerne får 30 procent mere plads, og bliver lettere at finde, fordi de kommer op i øjenhøjde i nye frostskabe med glaslåger. Afdelingen med fisk og delikatesse er fremover bemandet og ved selv-scanningskasserne kan kunderne selv scanne og betale for varerne, mens postpakker kan hentes og sendes fra den nye postbutik.
Frem til åbningsdagen risikerer kunderne at blive mødt af lidt mere rod og rumsteren, end de er vant til, men varehuschef Morten Kirkbak garanterer for et flot og moderne varehus, og håber derfor at kunderne vil bære over med de gener, der er forbundet med ombygningen.
- Jeg er sikker på, at kunderne vil føle sig velkomne i vores nye varehus, som er mere up to date med større afdelinger og et bredere sortiment. Med de nye forandringer følger naturligvis noget byggearbejde, vi planlægger det således, at kunderne stadig får en god oplevelse i varehuset, mens det står på, siger han.
Fremtidens Bilka er indrettet efter kunderne
Varehuset i Næstved er den tredje Bilka i Danmark, der bliver nyindrettet . Ombygningen er en del af kædens strategi for fremtidens Bilka, hvor samtlige 18 varehuse skal fornys i de kommende år.
Varehusene er designet efter, hvordan fremtidens varehus skal se ud, og indretningen er bl.a. baseret på undersøgelser af kundernes ønsker, forventninger og behov.
Claus Frederiksen, der er konceptchef for Bilka og en af de ansvarlige bag projektet, håber at det nyindrettede varehus vil blive lige så godt modtaget, som de to første i Vejle og Hundige.
- De ny-istandsatte varehuse er indrettet efter vores kunder, og det er blevet godt modtaget. Kunderne synes, at det er blevet nemmere at finde rundt, og at varehusene virker større og mere overskuelige. De er simpelthen blevet gladere for at handle i Bilka, siger han.
Bilka Næstved blev bygget i 1989, og det er altså nu første gang i 25 år, at varehuset der ligger i Næstved Storcenter, står over for en større modernisering.
Om Fremtidens Bilka
Bilka Vejle var det første varehus, der i november 2013 blev ombygget efter konceptet om Fremtidens Bilka, mens Bilka Hundige fulgte med i november 2014. Planen er, at Bilkas 18 varehuse skal fornys over de kommende år.
Fremtidens Bilka'er indrettes efter et koncept, der tydeligt afgrænser de enkelte afdelinger fra hinanden og giver et mere overskueligt flow gennem varehuset.
De ny-istandsatte varehuse får blandt andet helt nyt køle- og fryseanlæg, der er mere miljøvenlige og C02-besparende.
Billedtekst: Billederne er fra Bilka Vejle, som var det første af Bilkas 18 varehuse, der fik en forskønnelseskur. Billederne kan frit anvendes ved at angive Claus Sjödin som fotograf
Kontaktinformation
Morten Kirkbak, varehuschef i Bilka Næstved, tlf: 55 78 96 01
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group styrker ledelsen med to markante profiler11.3.2025 14:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med to nyoprettede stillinger i topledelsen understreger Salling Group ambitionerne om et styrket kundefokus, innovation, investeringer og opkøb som en del af Aspire 28.
Salling Group køber Rimi Baltic5.3.2025 08:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group indgår historisk aftale med svenske ICA Gruppen om overtagelse af dagligvarekoncernen Rimi i Estland, Letland og Litauen. Aftalen er betinget af myndighedernes godkendelse.
føtex i nyt sundhedsfremstød: Prismatcher Nøglehulsvarer med discount og presser på for ny lovgivning28.2.2025 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
Sundhed og priser er vigtige parametre, når danskerne skal handle dagligvarer. I føtex vægter de både sundhed og pris højt, og derfor kan kunderne fra i dag købe Nøglehulsvarer til discountpris. føtex har flere planer på sundhedsfronten, men savner tilladelse til at kunne benytte ny sundhedsmærkning
Kan kunstig intelligens hjælpe os til at forebygge stroke?24.2.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver femte dansker rammes på et tidspunkt i livet af stroke, som er den hyppigste årsag til, at voksne får et handicap og den fjerde hyppigste dødsårsag i Danmark. Nu skal nyt forskningsprojekt fra Aalborg Universitet i et samarbejde med både erhvervsliv og det frivillige Danmark undersøge, om kunstig intelligens kan styrke forebyggelsen på området.
tjæpt rykker ind, hvor Express siger farvel17.2.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Efter godt et år med Express på Blegdamsvej i København raffineres konceptet, som fra april vil ændre navn og blive kendt som tjæpt. Den karakteristiske lyserøde farve forbliver, men butikken får en markant opgradering med større udvalg af convenience og et fokus på at gøre indkøbet endnu nemmere end sin forgænger.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum