Bilka.dk og WhiteAway hugger til priserne på hvidevarer
08-04-2013
Et usædvanligt giftermål i hvidevarebranchen har set dagens lys. Så næste gang køleskabet eller tørretumbleren skal skiftes ud, er der grund til at rette blikket mod Bilka og WhiteAway, der nu går hånd i hånd mod stærkere priser.
Ved at købe ind sammen kan de to aktører sikre bedre indkøbspriser. Aftalen indebærer, at Bilka og WhiteAway ikke kender hinandens efterfølgende udsalgspriser. Så nok køber de ind sammen, men efterfølgende konkurrerer de også med hinanden - og de øvrige forhandlere - forklarer indkøbschef på elektronik og hvidevareområdet i Dansk Supermarked, Jørgen Boye.
- Vi driver hver vores forretning, så samarbejdet stopper ved indkøb. På den måde kan vi klemme prisen, men samtidig skubbe til hinanden og konkurrenterne til gavn for kunderne, siger Jørgen Boye.
Bilka og WhiteAway forhandler produkterne via websiden Hvidevarer.Bilka.dk. På kort sigt bliver det også muligt at tilgå produkterne via skærme i Bilka, mens man alligevel ruller indkøbsvognen rundt. Uanset om man shopper online eller på butiksgulvet i Bilka, bliver der åbnet op for stærk service og gode leveringsbetingelser, f.eks. om aftenen eller i weekenden.
- For Bilka er det et nyt marked, vi går ind på. Vi kommer til at udbyde et langt større sortiment end tidligere i butikkerne og på Bilka.dk, så også på hvidevarer kommer vi nu til at tilbyde den gode service og høje troværdighed, som Bilka er kendt for på andre varer, siger indkøbschef Jørgen Boye.
WhiteAway har opbygget en kompetence inden for e-handel med hårde hvidevarer og har ifølge Johannes Gadsbøll, CEO for WhiteAway.com, oplevet, at kunderne i større og større grad søger imod online tilbud og her oplever en bedre service end i de traditionelle fysiske butikker i denne branche.
- Fra WhiteAways side ser vi rigtig meget frem til det her samarbejde, hvor vi bruger vores baggrund fra e-handlen, et unikt logistik- og leverings-setup sammen med Dansk Supermarkeds platform, der er kendt for høj kundeservice og kundetilfredshed. Det er en stor blåstempling af vores setup og vil samtidig blive til stor glæde for de danske forbrugere, der nu både får et større udvalg og lavere priser, siger Johannes Gadsbøll, CEO for WhiteAway.com.
Kontaktinformation
Jørgen Boye, indkøbschef, Dansk Supermarked: 87 78 39 00
Jørgen Klüwer, e-handelsdirektør, Dansk Supermarked: 21 21 01 39
Johannes Gadsbøll, CEO, WhiteAway.com A/S: 31 70 77 18
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkInformation om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Kvindernes fodbold-EM: Få en signeret fanplakat, adgang til spillerportrætter og lær at lave Zidane-finten26.6.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Har du en fodboldfan i hjemmet? Lige nu kan kunder i Salling Groups tre dagligvarekæder Netto, føtex og Bilka tage EM-fodboldfeberen med hjem i stuerne, når de er ude at handle.
Salling Fondene anerkender medarbejdere med millionbeløb20.6.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Igen i år kan 15.000 medarbejdere i Danmark, Tyskland og Polen se frem til en ekstra udbetaling på deres juni-lønseddel, når Salling Fondene uddeler mere end 16 millioner kroner.
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
Erfaren detailprofil skal styrke Netto i Tyskland10.6.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er en erfaren leder med erfaring fra både dagligvarebranchen og den internationale scene, der får ansvaret for at styrke udviklingen af Salling Groups tyske forretning, Netto.
Salling Group gør klar til Danmarks største firmafest med rekordmange deltagere6.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
25.000 Salling Group-medarbejdere sætter søndag 8. juni kurs mod hovedkontoret i Aarhus, hvor der henover hele dagen holdes fest med nogle af landets største kunstnere til allin25.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum