Dansk Supermarked vil skabe øget konkurrence på det kommunale marked

Dansk Supermarked bliver onlineleverandør til flere af landets kommuner efter at have opkøbt iværksættervirksomheden iPosen.dk. Den fire år gamle start up-virksomhed leverer dagligvarer for kommunerne til borgere, som ikke selv kan købe ind, og som derfor er visiteret af kommunen til at modtage hjælp til indkøb.
Koncerndirektør for E-commerce i Dansk Supermarked, Kenneth Nielsen lægger ikke skjul på, at Dansk Supermarked træder ind på servicemarkedet med et mål om at skabe en gennemgribende forandring af et område, der i dag er præget af relativt få og mindre aktører. Samtidig er markedet i dag kendetegnet ved en manglende gennemsigtighed i priserne.
- Vi vil skabe gennemsigtighed på et uigennemsigtigt marked. I samarbejde med kommunerne vil vi udvikle markedet og sikre, at alle borgere, uanset situation, har adgang til de samme tilbud og det samme sortiment. Det handler om ligestilling. Vi vil - populært sagt - give alle danskere adgang til tilbudsavisen, siger Kenneth Nielsen.
Øget fleksibilitet og konkurrencedygtige priser
Dansk Supermarked vil udover øget konkurrence og bedre vilkår for visiterede borgere samtidig udvide tilbuddene til også at omfatte daginstitutioner, skoler m.m. På sigt kan de kommunale institutioner bestille varerne fleksibelt online og samtidig få adgang til de priser, der er gældende på det øvrige dagligvaremarked.
- Allerede i dag har mange kommunale institutioner et kontokort, som de bruger til indkøb i vores fysiske butikker. Fremover giver vi landets institutioner valgfriheden, så de selv kan bestemme, om de vil handle i butikkerne eller klare det online. Priserne vil være de samme, og det er nyt, siger Kenneth Nielsen.
Iværksættere fortsætter i Dansk Supermarked
Mens Business-to-Government-markedet er relativt nyt for Dansk Supermarked, er det til gengæld hjemmebanen for iværksættervirksomheden iPosen.dk. I løbet af få år har iPosen.dk gennem banebrydende teknologi og en lav omkostningsstruktur opnået en nøgleplacering på markedet.
Iposen.dk blev skabt af tre iværksættere i 2011. Sammen med virksomhedens øvrige medarbejdere følger de med iPosen.dk ind i Dansk Supermarked, hvor de skal fortsætte udviklingen af iPosen.dk. Den ene af stifterne, Moonis Kamil, siger om mulighederne for at drive virksomheden videre:
- Vi er glade for at sælge vores hjertebarn til en virksomhed som Dansk Supermarked, der har evnerne, viljen og investeringskraften til at videreudvikle iPosen.dk. Jeg glæder mig rigtig meget til som en del af Dansk Supermarked at levere en endnu bedre service til kommuner og de visiterede borgere. Det har hele vejen igennem været vores mål med iPosen.dk at gøre noget særligt for dette segment, siger Moonis Kamil.
Start up-virksomheden har base i Lystrup i Østjylland men flytter i løbet af september til Dansk Supermarkeds hovedkvarter i Aarslev ved à rhus. Alle medarbejdere fra iPosen.dk flytter med over i Dansk Supermarked, hvor de nu som en del af Danmarks største detailhandelskoncern skal videreudvikle forretningen og det kommunale marked.
Dansk Supermarkeds opkøb af iPosen.dk, der fortsætter under sit nuværende navn, er formelt gennemført. Af konkurrencemæssige hensyn oplyses købsprisen ikke.
Om iPosen.dk
iPosen.dk er en servicevirksomhed, der leverer dagligvarer for kommunerne til visiterede borgere, der ikke selv er i stand til at købe ind. Virksomheden blev etableret i 2011 af iværksætter-trekløveret Moonis Kamil, Anders Høy Thomsen og Søren Cordua Hansen. iPosen.dk leverer dagligvarer til borgere i à rhus, Gladsaxe, København, Næstved, Vejle, Herning, Lyngby, Frederiksberg og Lyngby.
Om Dansk Supermarked
Dansk Supermarked er Danmarks største detailvirksomhed og driver flere end 1.400 butikker i fem lande. Hver dag forsyner virksomheden næsten 2 mio. kunder med dagligvarer og nonfoodvarer gennem kæderne føtex, Bilka, Netto og Salling og webshoppen Bilka.dk samt Wupti.com. Dansk Supermarked ejes af Salling Fondene og A.P. Møller - Mærsk og omsætter for ca. 57 mia. kr. årligt.
Kontaktinformation
Kommunikationsdirektør Mads Hvitved Grand, Dansk Supermarked: Telefon +45 29 65 45 66
Vedhæftede fotos kan frit anvendes redaktionelt ved angivelse af fotograf
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Bilka sætter kurs mod eldreven hjemmelevering9.5.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nye elbiler bliver nu en del af BilkaToGo Hjemmelevering, og rykker Salling Group tættere på klimamål.
Nu kan du få målt dit blodtryk i Netto6.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I uge 19 lancerer Hjernesagen og Salling Group et nyt skridt i arbejdet for at forbedre danskernes sundhed og forebygge stroke. Her vil man for første gang invitere kunderne i udvalgte Netto-butikker til gratis blodtryksmåling og en snak om farerne ved forhøjet blodtryk.
Salling Groups overtagelse af Rimi Baltic godkendt5.5.2025 12:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Europa-Kommissionen har godkendt Salling Groups opkøb af Rimi Baltics forretning i Estland, Litauen og Letland.
Salling Group styrker sin markedsposition i historisk 202428.4.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Både top- og bundlinje blev løftet i et tilfredsstillende 2024 præget af et rekordstort investeringsniveau og en ny ambitiøs strategi for de kommende år.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne i Esbjerg og Sønderborg også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum