Wupti's markedsplads i luften med dobbelt så mange varer

En af Danmarks største onlinebutikker, wupti.com, varslede i foråret, at den ville tage kampen op mod udenlandske E-commerce-giganter. For at holde nethandelen på danske hænder er målet sammen med andre danske web-butikker at skabe landets mest omfattende online-markedsplads. Wupti inviterede alle online-butikker til at sælge deres produkter direkte gennem wupti.com, og nu er markedspladsen en realitet. Med voldsomt forøget sortiment.
Da Wupti i foråret annoncerede, at virksomheden ville stille sin online-platform til rådighed for alle web-butikker, kunne kunderne vælge mellem 28.000 forskellige varer på wupti.com. Siden er mange web-butikker kommet til, så da startskuddet til markedspladsen lød torsdag morgen, var udbuddet af varer vokset til over 60.000.
- Vores ambition om at skabe en markedsplads, hvor danske online-butikker samlet kan nå ud til en langt større gruppe af potentielle kunder, er blevet taget meget vel imod. Der er kommet så mange andre online-butikker ombord, at vi ved fælles hjælp har mere end fordoblet vareudbuddet og relevansen for kunderne på bare et par måneder, siger Kenneth Nielsen, koncerndirektør i Dansk Supermarked Group, der ejer wupti.com.
På markedspladsen kan forbrugerne finde alt fra elektronik, armbåndsure og printerpatroner til bamser, cykler og krydderier fra den samlede skare af webbutikker. Vareudbuddet vokser dag for dag, efterhånden som flere online-virksomheder kommer med.
Fordobling på to år - og så igen på to måneder
Wupti blev i 2015 opkøbt af Dansk Supermarked Group. På daværende tidspunkt var der omkring 14.000 varer på wupti.com. Siden har Dansk Supermarked Group arbejdet benhårdt på at øge sortimentet, og her i foråret rundede det 28.000. På blot to måneder er sortimentet atter fordoblet. Nu til over 60.000.
- wupti.com skal som markedsplads have noget for alle. Derfor er vi meget glade for, at så mange web-butikker kan se idéen i at skabe en fælles platform, hvor vi når bredt ud. Både de nicheprægede og dem med det brede sortiment, indenfor nye kategorier og eksisterende. Sammen kan vi hjælpe hinanden, og vi er i sandhed en dansk markedsplads, der er ved at blive bygget op, siger Kenneth Nielsen.
Wupti sælger fortsat egne produkter på sitet, på lige fod med alle andre online-butikker i landet, der kan blive en del af wupti.com. Det vil altid være den sælger, som har den bedste pris, rating og leveringsbetingelser, som kunden vil møde først. En model, man også kender fra andre internationale sider.
For forbrugerne betyder lanceringen ét samlet site med et hastigt voksende sortiment og bedre priser. For online-butikkerne betyder wupti.com endnu bedre muligheder for at komme i kontakt med potentielle kunder uden de ekstra omkostninger til eksempelvis markedsføring.
Kontaktinformation
Group Communication på 87 78 50 02 el. press@dsg.dk
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Bilka sætter kurs mod eldreven hjemmelevering9.5.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nye elbiler bliver nu en del af BilkaToGo Hjemmelevering, og rykker Salling Group tættere på klimamål.
Nu kan du få målt dit blodtryk i Netto6.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I uge 19 lancerer Hjernesagen og Salling Group et nyt skridt i arbejdet for at forbedre danskernes sundhed og forebygge stroke. Her vil man for første gang invitere kunderne i udvalgte Netto-butikker til gratis blodtryksmåling og en snak om farerne ved forhøjet blodtryk.
Salling Groups overtagelse af Rimi Baltic godkendt5.5.2025 12:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Europa-Kommissionen har godkendt Salling Groups opkøb af Rimi Baltics forretning i Estland, Litauen og Letland.
Salling Group styrker sin markedsposition i historisk 202428.4.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Både top- og bundlinje blev løftet i et tilfredsstillende 2024 præget af et rekordstort investeringsniveau og en ny ambitiøs strategi for de kommende år.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne i Esbjerg og Sønderborg også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum