føtex udfordrer prisen på økologisk fersk kød og fjerkræ

Som en del af føtex' mission om at gøre den gode kvalitet tilgængelig for alle, lover kæden nu kunderne, at økologisk fersk kød og fjerkræ ikke kan findes billigere andre steder.
- Vores forbrugerundersøgelser viser, at kunderne gerne vil købe mere økologisk fersk kød og fjerkræ og have et større udvalg, men vi ved også, at når købsbeslutningen skal tages ved køledisken, så er prisen ofte en afgørende faktor. Derfor vil vi nu sikre, at vores priser på disse varer altid er konkurrencedygtige, siger salgsdirektør fra føtex, Jan Larsen.
Uvildig partner tjekker konkurrenternes priser
Den nye satsning betyder, at hvis en kunde har købt økologisk fersk kød eller fjerkræ i føtex og bagefter finder samme vare billigere hos en konkurrent, så udbetaler føtex ved fremvisning af dokumentation differencen til kunden. Herefter sænker føtex prisen til samme niveau i alle sine varehuse.
- Vi samarbejder med en ekstern partner, som indsamler priser hos konkurrenterne hver uge hos de kæder og butikker, vi sammenligner med. På den måde kan vi sikre, at vi altid har konkurrencedygtige priser på markedet, forklarer Jan Larsen.
Økologisk Landsforening vender tomlen op
Økologisk Landsforening hilser føtex' satsning på økologisk fersk kød og fjerkræ velkommen, og markedschef Henrik Hindborg siger:
- Der er et kæmpe potentiale for at sælge mere økologisk kød til danskerne, og der skal kun to ting til, for at få det til at lykkes: Butikkerne skal sætte avancen ned i en periode, således at merprisen for økologi bliver mindre, og så skal der være et større udvalg i butikkerne. føtex gør nu begge dele på én gang, og jeg er sikker på at kunderne øjeblikkeligt vil kvittere for initiativet ved at købe mere økologisk kød.
Mere øko-kød i kølediskene
Med de skarpe priser følger også mere økologisk fersk kød og fjerkræ i føtex' faste sortiment. De butikker, som kører med fast sortiment, vil fremadrettet have 10 varianter inden for både okse, svin og fjerkræ , hvor de butikker, som oplever størst efterspørgsel på økologisk fersk kød og fjerkræ, kan have helt op til 17 varianter. Alle føtex food kører med fuldt økologisk fersk kød- og fjerkræssortiment.
- Vi håber, at vi med kampagnen, kan hjælpe kunderne til at leve op til de gode intentioner om at købe mere økologisk fersk kød og fjerkræ. Hvis det lykkes, vil vi helt naturligt følge op med flere produkter i sortimentet, siger salgsdirektør Jan Larsen.
føtex sammenligner sine priser med disse dagligvarekæder og netbutikker: Rema 1000, Lidl, Fakta, Kvickly, SuperBrugsen, Super Best, Kiwi, Irma, Netto, Bilka, Aldi, ABC Lavpris, Dagli'Brugsen, Eurospar, Fakta Q, Kwik Spar, LokalBrugsen, Løvbjerg, Min Købmand, Spar, irma.dk, Osuma.dk, Superbest.dk, grisogko.dk og nemlig.com.
Varer, som er nedsat, fordi de nærmer sig sidste salgsdato, er ikke omfattet af føtex' priskampagne. Det samme gælder lokale tilbud, som kun findes i få butikker i en konkurrerende kæde.
Kampagnen træder i kraft lørdag den 1. november 2014
Kontaktinformation
Salgsdirektør Jan Larsen: jl@foetex.dk telefon: 52 19 76 83
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Kvindernes fodbold-EM: Få en signeret fanplakat, adgang til spillerportrætter og lær at lave Zidane-finten26.6.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Har du en fodboldfan i hjemmet? Lige nu kan kunder i Salling Groups tre dagligvarekæder Netto, føtex og Bilka tage EM-fodboldfeberen med hjem i stuerne, når de er ude at handle.
Salling Fondene anerkender medarbejdere med millionbeløb20.6.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Igen i år kan 15.000 medarbejdere i Danmark, Tyskland og Polen se frem til en ekstra udbetaling på deres juni-lønseddel, når Salling Fondene uddeler mere end 16 millioner kroner.
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
Erfaren detailprofil skal styrke Netto i Tyskland10.6.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er en erfaren leder med erfaring fra både dagligvarebranchen og den internationale scene, der får ansvaret for at styrke udviklingen af Salling Groups tyske forretning, Netto.
Salling Group gør klar til Danmarks største firmafest med rekordmange deltagere6.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
25.000 Salling Group-medarbejdere sætter søndag 8. juni kurs mod hovedkontoret i Aarhus, hvor der henover hele dagen holdes fest med nogle af landets største kunstnere til allin25.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum