Salling Group

Nu bliver det lettere at vælge den rette Levevis

Del
Markedet for mere 'skræddersyede' produkter vokser. Derfor har Dansk Supermarked Group gennemført et omfattende udvidelse og re-design af koncernens Levevis sortiment, hvor nøgterne informationer om særlige egenskaber er trukket helt frem på forsiden i en grad, der ikke er set før i Danmark

Et stigende antal danskere er optaget af, hvad deres dagligvarer indeholder og under hvilke forhold de er fremstillet. Økologi er fortsat et område i kraftig vækst, og mange går efter særlige egenskaber som parfumefri, glutenfri eller vegansk på grund af allergier eller livstil. Samtidig er omkring 1,2 millioner danskere berørt af kontaktallergier og overfølsomhed.

- Markedspotentialet for mere 'skræddersyede' produkter har endnu ikke ramt loftet. Vi vurderer, at flere af vores kunder vil stille krav om omtanke og have særlige behov, og dem vil vi gerne være med til at opfylde gennem vores eget Levevis sortiment i føtex og Bilka, siger Viktor Jegesi, kommerciel direktør i Dansk Supermarked Group.

Nøgtern information på forsiden

For forbrugeren kan det være svært at scanne butikshylderne hurtigt for de dagligvarer, der matcher ens behov. Det laver Dansk Supermarked Group nu om på gennem en omfattende udbygning og re-design af Levevis med styrket fokus på økologi, parfumefri og 'fri for' produkter.

- Levevis er det første dagligvarebrand i Danmark, hvor produktets fordele og information om mærkningerne i så tydeligt grad er omdrejningspunktet for brandet. Du får en ærlig og nøgtern forklaring på forsiden af emballagen om produktets egenskaber og de officielle mærkningsordninger, der relaterer sig til sundhed, miljø og dyrevelfærd. Dermed kan du lettere træffe de valg, der er rigtige for dig, siger Viktor Jegesi.

Undersøgelser viser, at tre ud af fire kunder, der stiller krav om omtanke, gerne vil vide mere om, hvad der ligger bag de forskellige mærker og betegnelser på emballagen.

- Derfor har vi gjort produktets særlige egenskaber og forklaringen på mærkningen til den vigtigste information, så den bliver synlig helt ude ved hyldekanten. Samtidig har vi med det unikke design gjort Levevis produkterne lette at spotte mellem alle de andre varer, fortæller kommerciel direktør Viktor Jegesi.

Fra 220 til 360 forskellige Levevis produkter

Som en del af indsatsen udvider Dansk Supermarked Group Levevis sortimentet kraftigt fra 220 til 360 forskellige varer. Alle produkter er særligt udvalgt, så de lever op til et eller flere af de officielle mærkningsordninger for ernæring, kemi eller produktionsmetode.

Eksempler på produkter er en økologisk fettuccine af grønne sojabønner med højt indhold af protein og kostfibre, ernæringsrigtige fiskefrikadeller fra bæredygtigt fiskeri, en gluten- og laktosefri pizza, økologisk vingummi og bleer med minimal risiko for allergi.

Fra i dag kan man finde det nye udvidede Levevis sortimentet i føtex og Bilka under fødevarer, husholdning, personlig pleje og babyprodukter. Udvidelsen og re-designet af brandet bakkes op af en massiv kampagne på alle medieflader, der skal gøre danskerne opmærksomme på det nye Levevis.

Levevis® er et registreret varemærke ejet af Dansk Supermarked Group

Eksempler på hvordan mærkningen er forklaret på forsiden af Levevis produkter:

Ø-mærket. Vælg økologiske produkter fordi du beskytter natur og grundvand og støtter øget dyrevelfærd.

Produkter med Den Blå Kran s fra Astma- og Allergi Danmark har gennemgået en risikovurdering og er din tryghed for minimal risiko for allergi.

Svanemærket stiller skrappe miljø- og kemikaliekrav - til gavn for miljøet, din sundhed og jordens ressourcer.

Glutenfri betyder, at produktet højst indeholder 20 mg gluten pr. kg. Gluten findes primært i hvede, spelt, byg og rug.

Laktosefri betyder, at produktet højst indeholder 0.01 g laktose pr. 100 g.

Veganske fødevarer er fremstillet af vegetabilske ingredienser og indeholder ingen animalske bestanddele.

Fuldkornslogo -mærkede produkter betyder, at hele kornet er med, også kimen og skaldelene, hvor de fleste fibre, vitaminer og mineraler sidder.

MSC. Fra et bæredygtigt MSC-certificeret fiskeri.

ASC. Fra et ansvarligt ASC-certificeret hav- og dambrug

Fairtrade forbedrer betalingen og arbejdsvilkårene for bønder og plantagearbejdere i Asien, Afrika, Syd- og Mellemamerika.




Kontaktinformation

Group Communications, Dansk Supermarked Group: 8778 5002, press@dsg.dk

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye