Nye varer i sortimentet afspejler tidens madtendenser

føtex, Bilka og Netto har de seneste måneder haft travlt med at få bygget reoler om og gøre plads til en lang række nye fødevarer i årets første termin, og nu er kæderne klar. Alene på kolonial er der indmeldt dobbelt så mange varer som normalt, men der er også nye og spændende produkter på køl og frost.
En stor del af de mange nye varer afspejler klare tendenser blandt forbrugerne: De ønsker nem og sund mad, flere free-from-varer, og så vil de for alt i verden bage. I føtex er man spændt på kundernes reaktioner.
- Vi forsøger hele tiden at tilpasse vores sortiment til tidens tendenser og dermed kundernes ønsker, så vi glæder os meget til at følge, hvordan kunderne tager imod de mange nye produkter, siger Tore Nederland, sortiments- og projektchef i føtex.
Free-from-varer og bagning hitter
I Bilka introducerer man mere end dobbelt så mange kolonialvarer som normalt, og det skyldes blandt andet kundernes nye præferencer som fx flere free-from-varer.
- Vi har især store forventninger til alle vores nye glutenfri produkter. Vi oplever en stigende efterspørgsel på det område. Det er ikke kun glutenallergikere, der efterspørger den type produkter, men flere fravælger fx gluten og laktose i deres kost, og det kan vi godt mærke, fortæller Peter Rodh Nielsen, Head of Retail i Bilka.
En anden tendens, der afspejler sortimentet i kæderne, er den store bagedille blandt danskerne. Mette Blomsterberg-effekten har sat dybe spor i de danske hjem, og det betyder mere end 50 nye varenumre i bage-, brød- og melkategorien i føtex, Bilka og Netto.
Det er især Bilka, som får mange nyheder til de kagekreative kunder, som kan glæde sig over fondant i alle farver, bagemarmelade, krymmel, spiselige muffinforme og meget mere. Men også Netto surfer med på bagebølgen og har gjort plads på hylderne til lækre brødblandinger og melvarianter fra både Urtekram, Løgismose og Mamone.
I forvejen sælger føtex, Bilka og Netto, som de eneste i Danmark, Mette Blomsterbergs færdigdeje, som skal gøre det nemt, hurtigt og lækkert at bage. Og netop dét, at det er nemt, efterspørger kunderne i stigende grad.
Mere convenience - både med og uden kød
Forbrugerne er i højere grad åbne overfor færdigretter eller halvfabrikata, som gør aftensmaden hurtig og nem. Travle familier kan derfor se frem til fx nye, delikate supper på køl fra Lenas Küche i forskellige grøntsagsvarianter og en enkelt med kylling og karry.
Til de kunder, som er vegetarer, veganere, eller som bare gerne vil indføre flere kødfri dage, er der fire varianter af produktet "Oumph!", som er vegansk køderstatning på frost. Og i køledisken findes flere nemme convenience-produkter som fx soya-nuggets, linsebøffer og falafel.
Kontaktinformation
Group Communications, Dansk Supermarked Group: 8778 5002, press@dsg.dk
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkMads Hvitved GrandKommunikationsdirektør
Tlf:29 65 45 66mhg@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Bilka sætter kurs mod eldreven hjemmelevering9.5.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nye elbiler bliver nu en del af BilkaToGo Hjemmelevering, og rykker Salling Group tættere på klimamål.
Nu kan du få målt dit blodtryk i Netto6.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I uge 19 lancerer Hjernesagen og Salling Group et nyt skridt i arbejdet for at forbedre danskernes sundhed og forebygge stroke. Her vil man for første gang invitere kunderne i udvalgte Netto-butikker til gratis blodtryksmåling og en snak om farerne ved forhøjet blodtryk.
Salling Groups overtagelse af Rimi Baltic godkendt5.5.2025 12:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Europa-Kommissionen har godkendt Salling Groups opkøb af Rimi Baltics forretning i Estland, Litauen og Letland.
Salling Group styrker sin markedsposition i historisk 202428.4.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Både top- og bundlinje blev løftet i et tilfredsstillende 2024 præget af et rekordstort investeringsniveau og en ny ambitiøs strategi for de kommende år.
Bilka fortsætter sin udvidelse af BilkaToGo Hjemmelevering28.4.2025 10:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Bilka har i 2025 udvidet sin hjemmelevering markant, og nu kan kunderne i Esbjerg og Sønderborg også benytte sig af Bilkas populære hjemmeleveringstjeneste.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum