Coop Danmark A/S

Ny stor satsning på nettet: Coop klar med måltidskasser

Del
Det hurtigst voksende område i dagligvarehandelen er måltidskasser leveret lige til døren. Nu går Coop ind på det marked, og tilbyder samtidig en ny ekstra fordel, der for alvor kan sætte skub i nethandelen med dagligvarer

Danske familier kan nu få leveret måltidskasser med alle ingredienserne til aftensmaden direkte til døren. Som noget helt særligt kan kunderne også få leveret alle de øvrige dagligvarer sammen med måltidskasserne uden ekstra omkostninger.

Det er online supermarkedet Coop.dk MAD, der nu går ind på et af de hurtigst voksende områder inden for dansk dagligvarehandel, og som anslås til at udgøre cirka 800 millioner kr.

”Vi vil give danskerne mere tid sammen om bedre mad. Med denne løsning kan kunderne både spare tid, få løst den daglige udfordring med, hvad vi skal spise i aften samt sikre sig varieret og velsmagende mad hele ugen,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Coop har allieret sig med en række kendte kokke og madprofiler, der vil levere opskrifter med alle kasserne. Det er Carsten Kyster, Anne Larsen, Irene Palsby og Coops huskok, Claus Holm.

Fra begyndelsen vil der være fire forskellige kasser at vælge mellem:

    • Den grønne
    • Den nysgerrige
    • Den populære
    • Den børnevenlige

Desuden kan kunderne vælge, om de vil have måltidskasser til to eller fire personer i tre eller fire dage.

”Danskernes dagligvarevaner undergår i disse år historiske forandringer, hvor en mindre andel købes i supermarkederne, og en stigende andel som take-away, på restauranter og som forskellige former for færdigretter. Måltidskassen fra Coop løser på én gang de fleste af den moderne forbrugers udfordringer: Mangel på tid, ideer til aftensmaden og et ønske om at spise sundere og mere varieret.

”Samtidig fjerner vi en barriere for køb af almindelige dagligvarer online. Det vil ikke koste ekstra at få toiletpapiret, vaskepulveret og vinen leveret sammen med Måltidskassen fra Coop,” siger Morten Viktor.

Alle kan bestille Måltidskassen fra Coop fra nu af og døgnet rundt på Coop.dk/maaltidskassen. Kasserne leveres i hele Danmark (undtagen ikke-brofaste øer).

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 20 40 28 54

Nøgleord

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye