Irma på nettet

Del
Irma tager første skridt væk fra den trykte tilbudsavis

Mere end 1/3 af forbrugerne i det centrale København siger nu nej tak til reklamer.

Det får nu Irma, der har 74 supermarkeder primært i Storkøbenhavn, til at tage første skridt væk fra den trykte tilbudsavis. Kæden satser i stedet massivt på markedsføring på Internettet. Det sker med en hel ny hjemmeside, der har premiere i denne uge.

Irmas nye hjemmeside tager udgangspunkt i kundernes ønsker og nettets fordele. Her finder man ugens tilbud i Irma, men ikke kun i traditionel forstand. I stedet vises alle tilbudene enkeltvis inden for kategorier som bl.a. vin, økologi og "Irma anbefaler". Herudover kan man finde uddybende information med historien bag de enkelte varer og inspiration gennem opskrifter med varerne.

"Vi tror ikke, at den trykte tilbudsavis eksisterer om 5 år. Derfor investerer vi kraftigt i at skabe et nyt spændende univers på nettet, med en tilbudsavis, der kan mere end den traditionelle trykte. Målet er at nå de kunder, som i dag siger nej tak til trykte reklamer og tiltrække flere kunder til www.irma.dk," siger marketingchef Mette Dyhr, Irma.

Gennem de seneste 2 år har Irma oplevet en stigning i antal besøgende på nettet med 100 procent. I samme periode er andelen af kunder, der siger nej tak til reklamer, steget.

Den nye hjemmeside har en lang række nye faciliteter, som bl.a.:

Historien bag 800 af Irmas mest spændende varer.

1100 opskrifter, opdelt efter bl.a. sæson, type og ingredienser. Og mulighed for at lave sin egen elektroniske kogebog.

Indkøbsliste, hvor det er muligt at krydse af fra tilbudsavisen, de beskrevne varer og opskrifter.

"For kunderne betyder dette, at de har ét medie, der på en og samme tid giver både den nødvendige information og inspiration til dagens madlavning. Derfor tror vi, at antallet af besøgende vil stige eksplosivt de kommende år og derfor på sigt kunne erstatte den trykte tilbudsavis," siger Mette Dyhr.

Yderligere information: Marketingchef Mette Dyhr, Irma, 5159 3832

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye