Irma på nettet
Mere end 1/3 af forbrugerne i det centrale København siger nu nej tak til reklamer.
Det får nu Irma, der har 74 supermarkeder primært i Storkøbenhavn, til at tage første skridt væk fra den trykte tilbudsavis. Kæden satser i stedet massivt på markedsføring på Internettet. Det sker med en hel ny hjemmeside, der har premiere i denne uge.
Irmas nye hjemmeside tager udgangspunkt i kundernes ønsker og nettets fordele. Her finder man ugens tilbud i Irma, men ikke kun i traditionel forstand. I stedet vises alle tilbudene enkeltvis inden for kategorier som bl.a. vin, økologi og "Irma anbefaler". Herudover kan man finde uddybende information med historien bag de enkelte varer og inspiration gennem opskrifter med varerne.
"Vi tror ikke, at den trykte tilbudsavis eksisterer om 5 år. Derfor investerer vi kraftigt i at skabe et nyt spændende univers på nettet, med en tilbudsavis, der kan mere end den traditionelle trykte. Målet er at nå de kunder, som i dag siger nej tak til trykte reklamer og tiltrække flere kunder til www.irma.dk," siger marketingchef Mette Dyhr, Irma.
Gennem de seneste 2 år har Irma oplevet en stigning i antal besøgende på nettet med 100 procent. I samme periode er andelen af kunder, der siger nej tak til reklamer, steget.
Den nye hjemmeside har en lang række nye faciliteter, som bl.a.:
Historien bag 800 af Irmas mest spændende varer.
1100 opskrifter, opdelt efter bl.a. sæson, type og ingredienser. Og mulighed for at lave sin egen elektroniske kogebog.
Indkøbsliste, hvor det er muligt at krydse af fra tilbudsavisen, de beskrevne varer og opskrifter.
"For kunderne betyder dette, at de har ét medie, der på en og samme tid giver både den nødvendige information og inspiration til dagens madlavning. Derfor tror vi, at antallet af besøgende vil stige eksplosivt de kommende år og derfor på sigt kunne erstatte den trykte tilbudsavis," siger Mette Dyhr.
Yderligere information: Marketingchef Mette Dyhr, Irma, 5159 3832
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum