Irma A/S regnskab

Del
Irma regnskab 2007: Klar til ny epoke efter rekord-år

Irma A/S har i 2007 øget sin omsætning med 7,2 procent, svarende til cirka 150 millioner kr. , så den samlede omsætning udgør 2,2 milliarder kr. (ekskl. moms).

Resultatet blev et overskud på 75 millioner kr. før skat, hvilket er en lille forbedring på 1,1 million kr. i forhold til året før. Det er regnskabsrekord og dermed det bedste i Irmas 121-årige historie.

"Forklaringen på, at vi har vundet så markant markedsandel i et meget konkurrencepræget marked er Irmas rene kvalitetskoncept. Stadig større udvalg af økologiske, miljørigtige, sunde, sanselige og lækre varer appellerer til flere og flere forbrugere," siger adm. direktør Alfred Josefsen.

2007 har været præget af meget omfattende moderniseringer af butiksnettet. Ikke færre end 18 Irma butikker er blevet moderniseret, og der er åbnet to helt nye forretninger i henholdsvis Waterfront i Hellerup samt på Falkoner Plads på Frederiksberg. I alt består kæden nu af 74 butikker.

2008 kommer i høj grad til at stå i ekspansionens tegn.

Til april indleder Irma sin største satsning i mange år, nemlig etablering af butikker på Fyn og Jylland. Her åbner de to første Irma supermarkeder i Magasin i Århus og Odense. I Storkøbenhavn kommer 6-8 nye Irma-butikker i løbet af i år. Hertil kommer, at det forventes, at moderniseringsprogrammet af de eksisterende butikker afsluttes, så samtlige Irma-butikker ved årets slutning er moderniserede.

"Det er et af de mest spændende og udfordrende år i Irmas historie, når vi åbner på samme tid i både Jylland og på Fyn. Hele vores organisation er meget tændt på den nye epoke, vi indleder med de første butikker vest for Storebælt," siger Alfred Josefsen.

Yderligere information: Adm. direktør Alfred Josefsen, 4386 3821 / 5159 3821

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse

Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse

Coop ansætter ny direktør for Supply Chain, Logistik & Teknologi20.2.2025 15:00:00 CET | Pressemeddelelse

Som ny direktør for Supply Chain, Logistik & Teknologi har Coop ansat Martin Seier, 48 år. Han kommer fra en stilling som direktør hos en af Coops største leverandører, Carlsberg, hvor han er direktør for Supply Chain Operations i Carlsberg Western Europe og tidligere som en del af ledelsen i Carlsberg Danmark Han bliver en del af Coops topledelse, Coop Ledelses Team (CLT). Martin Seier har dyb erfaring inden for supply chain i dansk dagligvarehandel. Før han kom til Carlsberg, havde han en ni år lang karriere hos Lantmännen Unibake, hvor han var direktør Planning & Strategy og Operations Director i Schulstad, Danmark og Tyskland. Og før da var han knap 5 år i Cloetta som lean manager for henholdsvis Danmark og Europa. ”Jeg ser meget frem til samarbejdet, både fagligt og personligt, hvor Martin vil fortsætte den stærke udvikling, der er lige nu i Supply Chain, Logistik og Teknologi sammen med de respektive og velfungerende teams. ” siger adm. direktør Thor Skov Jørgensen, Coop. Martin

Kvickly/SuperBrugsen begynder at bruge AI-modeller i tilbudsaviser20.2.2025 06:30:00 CET | Pressemeddelelse

I den kommende uges tilbudsavis fra Kvickly/SuperBrugsen vil der for første gang vises modeller skabt ved hjælp af kunstig intelligens (AI). Der vises også fotograferede modeller i samme tilbudsavis. ”Ved hjælp af AI får vi nu mulighed for at præsentere flere varer med modeller. For kunderne vil det betyde mere inspirerende tilbudsaviser. For os giver det en større fleksibilitet og nye kreative muligheder. Foreløbig er det en test, men vi forventer, at det vil brede sig. Derfor er det afgørende for os, at vi er åbne og transparente omkring brugen,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. I tilbudsavisen vil der fremgå, at der er ”billeder, der kan være AI-genereret.” Bag udviklingen af AI-modellerne står reklamebureauet Republica, der forventer, at brugen vil brede sig. ”Vi har allerede set nogle af verdens største mode-firmaer anvende AI i deres markedsføring. AI giver os mulighed for endnu mere fleksibilitet, og imødekommer vores kunders behov for at reagere hurtigt og effekt

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye