Heerup-hyldest
Den 4. november var det 100 år siden, at en af Danmarkshistoriens største billedkunstnere, Henry Heerup, blev født.
I år er det også 100 år siden, at et af Danmarks mest elskede varemærker, Irma-pigen, blev skabt og tegnet af arkitekten Sofus Greiffenberg.
Det dobbelte jubilæum markerer Irma og Heerup Fonden nu ved at genoptrykke Henry Heerups unikke udgave af Irma pigen, som han skabte for Irma i 1982.
I en begrænset periode kan kunderne i Irma købe Heerups Irma-pige som bærepose.
Desuden kan kunder bestille værket som plakat. Det sker i et samarbejde med Heerup Museum i Rødovre, hvor plakaten kan købes direkte eller via bestillingskupon i Irmas butikker.
"Irma havde gennem en årrække et tæt samarbejde med Heerup, der bl.a. udarbejdede nogle af de første kunst bæreposer og kunst kaffedåser for Irma. Da det er et kapitel af Irmas 121 årige historie, vi er meget stolte af, er det naturligt, at vi markerer det dobbelte 100 år," siger marketingchef Mette Dyhr, Irma.
Fremtidens Irma pige
Irma har selv fejret Irma-pigens 100 års dag tidligere i år med en konkurrence for studerende på Danmarks Designskole. 30 studerende dystede om at give Irma-pigen et nyt og moderne look 100 år efter, at hun første gang kom på papiret. Vinderne af konkurrencen blev Anders Thøgersen og Simon Legald med deres Irma-pige inspireret af designer toys-fænomenet.
Idéen om at bruge den lille runde "Mummy" - dukke som model for deres bud på en Irma-pige, var opstået ud fra en tanke om at symbolisere Irmas "kontakt til storbyens yngre individer". Den blågule blanding af Irma-pigens klassiske træk og en tegneserielignende dukke skulle gøre Irma-pigen tredimensionel, for så igen at bruge dukken som almindelig 'flad' figur i Irmas reklamer. Indtil videre benytter Irma kun den "nye" Irma-pige i interne sammenhænge.
Yderligere information: Marketingchef Mette Dyhr, Irma, 5159 3832
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Finalister til Produktprisen og Irmaprisen 2025 er fundet15.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
70 spændende, lokale produkter fra hele landet er reduceret til 12, der nu skal dyste om Produktprisen 2025 i kategorierne Mad, Konfekture, Drikke og Innovation. Ved smagningen smagte og udvalgte dommerne samtidig fem produkter, der for første gang skal dyste om Coops nye pris, Irmaprisen, og dermed muligheden for en plads på hylderne i udvalgte Coop-butikker.
Coop udskriver valg til ny ungeminister7.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter tre år med en stærk stemme for unge i Coop er tiden moden til, at Coops ungeminister, Tobias Simonsen, træder af. Derfor udskriver Coop nu valg til posten som ungeminister, der skal fortsætte indsatsen for at gøre det sjovt, meningsfuldt og udviklende for de over 25.000 ansatte i alderen 13-25 år at arbejde i Coop.
Kvickly Ry lancerer TRYG kassen30.4.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Måske den første af sin slags i Danmark: En kasse med ro og tid til snak åbner i Kvickly Ry
Coop Crew 2.0 - Ny aftale sikrer fortsættelsen af landets største fritidsjobindsats29.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond har Ungdomsskoleforeningen og Coop siden 2019 ledet og drevet landets største fritidsjobindsats, Coop Crew, hvor over 2.000 unge har deltaget, og cirka 55 % af de unge har fået et fritidsjob. Efter planen ophører den økonomiske støtte fra fonden i 2025, men med en ny aftale mellem Ungdomsskoleforeningen og Coop sikrer parterne, med Coop Crew 2.0, fortsættelsen af den landsdækkende fritidsjobindsats.
Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum