Deloitte Digital køber succes-bureauet Acne

Det svenske digitale reklamebureau Acne, der fra hovedkvarteret i Stockholm har udført prisvindende og globale kampagner for bl.a. IKEA, Telenor, Max, H&M and Spotify, er pr. 15. august købt af Deloitte Digital.
Deloitte Digital styrker dermed sine kreative digitale kræfter med nogle af verdens bedste kreative hoveder indenfor digitalt indhold.
”Med købet af Acne bringer vi os selv i den globale superliga indenfor kreativt content til digitale platforme bl.a. film, annoncer og billeder. Deloitte Digital tager et vigtigt skridt mod at blive det førende full-service konsulenthus i Norden indenfor kreative og digitale services,” siger Martin Søegaard, managing partner, Deloitte Consulting.
”Det helt unikke er, at kunder der står overfor digital transformation, kan få både førsteklasses digitale løsninger og kreativt indhold i kombination med Deloittes dybe teknologiske og industrielle indsigt og omfattende økosystem af teknologi-partnere såsom Apple. Det gør os til en oplagt samarbejdspartner for virksomheder og organisationer, der står overfor digital transformation og ønsker at bygge brands i den digitale tidsalder,” siger han.
Acne skal fordobles frem til 2020
Opkøbet af Acne følger i kølvandet på nylige opkøb af både det nordiske digitale bureau Mobiento samt designbureauet Market Gravity.
Acne har 80 kreative medarbejdere, der siden 1996 har fokuseret på storytelling for brands – særligt med focus på livsstils- og luksusbrands. Udover hovedkvarteret i Stockholm har Acne teams placeret i Berlin, Paris og London. Acne vil fortsætte med at anvende samme firmanavn og med samme ledelse.
Deloitte Digital vil investere markant i Acnes fremtidige vækst. Planen er frem mod 2020 at fordoble staben og ansætte 80 nye kreative medarbejdere – heraf 40 i England.
“Vores kunder efterspørger en kombination af data analyse og kreativitet. Deloitte Digital er ’best in class’ indenfor digitale datadrevne løsninger. Ved at kombinere deres viden med vores storytelling-kompetencer, så tror vi på, at vi bringer en meget relevant service til kunderne,” siger Victor Press, Executive Chairman i Acne.
Se eksempler på Acnes kreative arbejde her og her
Læs mere om Deloitte Digital her
Nøgleord
Kontakter
Mikkel Løndahl, pressechef i Deloitte, tlf. 21 15 49 25.
Martin Søegaard, managing partner, Deloitte Consulting, tlf. 22 20 24 64.
Billeder

Information om Deloitte
Følg pressemeddelelser fra Deloitte
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Deloitte
Deloitte fastslår: Medarbejderudvikling giver plus på bundlinjen28.3.2025 06:02:00 CET | Pressemeddelelse
Organisationer, der prioriterer personlig udvikling, kreativitet og fordybelse, klarer sig bedre økonomisk og skaber større værdi for samfundet. Det viser en ny, global undersøgelse fra Deloitte.
Virksomheders brug af AI i kraftig fremgang25.3.2025 06:10:00 CET | Pressemeddelelse
Selv om udbredelsen af generativ kunstig intelligens øges markant, er der stadig væsentlige barrierer på vejen, førend vi indfrier det fulde potentiale. En ny undersøgelse fra Deloitte indikerer samtidig, at adoptionen ikke helt kan følge med den teknologiske udvikling.
Deloitte udpeger fremtidens teknologiske tendenser: ”Alt er bundet op på AI"24.2.2025 06:10:00 CET | Pressemeddelelse
Hvilke teknologiske trends skal erhvervslivet og den offentlige sektor kende til for at få en strategisk fordel? Rådgivningsgigant og tech-partner Deloitte udpeger seks centrale tendenser med potentiale til at ændre måden, vi arbejder, interagerer og laver forretning på.
Danskernes skærmtid fortsætter op trods stigende bekymring om overforbrug4.2.2025 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Deloitte præsenterer nye indsigter i danskernes digitale forbrugervaner. Over halvdelen angiver, at de oplever et overforbrug i deres dagligdag.
Danske topledere investerer heftigt i AI – men interesserer sig ikke synderligt for teknologien13.11.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Kun 38 procent af toplederne i danske virksomheder udtrykker høj interesse for generativ AI. Til sammenligning er interessen høj hos hele 63 procent af toplederne i resten af verden. Kløften kan sætte Danmark tilbage i AI-kapløbet, konkluderer Deloitte i ny undersøgelse.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum