Lunar Way A/S

Bankrebel klar til nyt angreb med gebyrfrit betalingskort til rejsen

Du nyder en velfortjent solnedgang over din yndlings-ferieby. Tjeneren spørger, om du vil have et glas af den lokale vin til maden, men du må desværre sige nej – for den har din bankmand drukket.

Bankerne tjener på dine rejser
For alle rejsende - fra businessfolk, unge på længevarende studieophold, familier på drømmerejsen og almindelige feriegæster - er det konsekvensen af de forhøjede valutagebyrer, som banker i Danmark har indført. Gebyrer, som giver forbrugeren et betragteligt smæk for kortbetaling, veksling af penge eller brug af hæveautomater i udlandet.

Gebyrtillægget ved anvendelse af betalingskortet er nemlig i en række banker hævet til 1,5% i Europa og 2% i resten af verden, og nogle steder ligefrem op til 4 pct., og derfor tjener bankerne lige nu hundredevis af kroner på gebyrer, hver gang vi bruger vores betalingskort i udlandet. Og det hele sker, uden at vi helt lægger mærke til det.

Det handler om frihed
Men nu går den danske banking-app Lunar Way direkte ind i kampen mod gebyrgribbene i bankverdenen og sender et gebyrfrit rejse-MasterCard på gaden. På det nye Travel Card fra Lunar Way er der nemlig nul transaktionsgebyrer, vekselgebyrer eller ATM gebyrer. Alt sammen for at give forbrugeren gennemsigtighed og fjerne irriterende gebyrer.

”Tiden er inde til nye kundeløfter, når det handler om finansielle produkter. Vi vil gøre op med gebyrtyranniet, der grådigt efter princippet ”mange bække små” skovler store penge ind fra forbrugerne. Vi værdsætter friheden til at rejse og opleve, og vi vil give forbrugerne den uafhængighed og gennemsigtighed, de fortjener i deres egne pengesager,” siger CEO Ken Villum Klausen og uddyber:

”Derfor lancerer vi med Travel Card et gebyrfrit betalingskort til rejsebrug. Med Travel Card følger gratis konto og tilhørende app, hvori brugeren altid kan vælge den specifikke valuta, som kortet skal betale med. Dermed undgår man de uigennemsigtige gebyrer. Lunar Way’s kerneydelse er at gøre vejen mellem personlige midler og mål kortere, og give brugeren frihed og råderet over egne penge til en gennemsigtig pris. Vi forenkler simpelthen de klassiske bankfunktioner, og vi har teknologien til at gøre det,” siger Ken Villum Klausen.

Nul skjulte gebyrer
Bruger du 15.000 kr. på en ferie i udlandet, koster det i dag et gebyr på ca. 230 kr. at svinge betalingskortet i Europa, mens gebyret ligger på ca. 400 kr., hvis du rejser i USA. Hertil kommer gebyrer for kontanthævninger i automater på mellem 30-50 kr. pr. hævning.

Med Lunar Ways Travel Card er forskellen til at få øje på. For kun 299,- om året er der nul skjulte gebyrer at skulle tænke på i Europa og USA, uanset forbrug og kontanthævninger. Og Lunar Way arbejder allerede på at tilføje flere af danskernes favorit rejsemål som Asien, Mellemøsten m.fl., så det også bliver gebyrfrit, når man rejser til disse destinationer. Så blot ved en enkelt rejse er Travel Card allerede en bedre forretning for brugerne.

Om Lunar Way
Lunar Way er en dansk fin-tech virksomhed, der blev grundlagt i 2015 af Ken Villum Klausen. Ambitionen er at ændre den måde, som vi normalt forholder os til penge på, via en banking-app, hvor teknologi, design, innovation og transparens er omdrejningspunktet. Brugerfladen ligner de sociale medier og giver en intuitiv og tilgængelig oplevelse af at styre sin økonomi.
Lunar Way appens services er parret med partnerbanken Nykredit, der garanterer korrekt og sikker håndtering af brugernes penge.

Ken Villum Klausen 34 år, Founder og CEO, Lunar Way
Ken Villum Klausen er iværksætter, der efter salg af virksomheden Wallmob igangsatte Lunar Way. I 2017 blev Ken Villum Klausen udnævnt som en af Danmarks 100 største talenter af Berlingske Business.

Lunar Way fås til iOS og Android.

Pressekontakt
Maria Worm, maria@lahme.dk /2812 0831 eller Anne-Sophie Lahme, annesophie@lahme.dk / 2759 2173

Follow
Snapchat: https://www.snapchat.com/add/lunarway