
Hvilke forlystelsesparker kan danskerne bedst lide?

Tivoli er samlet set den forlystelsespark, som kan forvente flest besøg i år, og som danskerne har det bedste indtryk af. Men netop Tivoli og andre populære forlystelsesparker står over for en række udfordringer, hvis de skal opfylde danskernes kriterier for en god oplevelse.
6 ud af 10 danskere overvejer at besøge en eller flere danske forlystelsesparker denne sommer, og ikke overraskende er det især børnefamilier, der kommer til at dominere skaren af gæster. 8 ud af 10 småbørnsfamilier planlægger nemlig at lægge vejen forbi en forlystelsespark.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Afstanden til forlystelsesparken er et af de væsentligste kriterier, når vi vælger forlystelsesparker, og derfor kan Hovedstadens forlystelsesparker: Tivoli, Dyrehavsbakken og København Zoo også forvente flest besøgende denne sommer. I Jylland kan Legoland og Djurs Sommerland forvente flest gæster.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Det lokale tilhørsforhold er også afgørende for, hvilke forlystelsesparker vi har det bedste indtryk af. Nordjyderne kan bedst lide Fårup Sommerland. Midtjyderne har det bedste indtryk af Djurs Sommerland, Syddanmark foretrækker Legoland og Odense Zoo, mens Tivoli er den mest populære forlystelsespark på hele Sjælland.
Tivoli Friheden havner på en tredjeplads, når midtjyderne skal bedømme forlystelsesparker, og må således se sig slået af Djurs Sommerland og Legoland.
Hvad er afgørende for en god oplevelse i en forlystelsespark?
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
De mest populære forlystelsesparker har dog udfordringer med at opfylde de kriterier, som ifølge flertallet af danskere, er afgørende for en god oplevelse – i hvert fald på en varm sommerdag i højsæsonen. Danskerne lægger nemlig vægt på, at parken ikke er proppet med gæster, at der ikke er lang ventetid til forlystelserne, samt at entre- og forlystelsesprisen er lav.
Børnefamilierne lægger desuden vægt på gode parkeringsforhold, børnevenlige forhold (pusleplads, legeplads, lån af klapvogne m.m.) samt muligheden for at medbringe egen mad.
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på 1025 interview med repræsentativt udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet i perioden 22. – 24. maj 2017.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
Lige fra start har vi været drevet af en enkel tanke: Jo bedre mulighed folk har for at påvirke de beslutninger, som påvirker dem, desto bedre vil disse beslutninger blive.
Kernen i vores virksomhed er vores globale panel, hvor millioner af mennesker og tusindvis af politiske, kulturelle og kommercielle organisationer hele tiden udveksler meninger om og holdninger til adfærd og varemærker.
Vi kombinerer denne konstante strøm af data med vores analytiske indsigt og branchekendskab til at udvikle de redskaber og metoder, som muliggør de gode beslutninger.
Og leverer samtidigt et mere præcist, mere håndgribeligt billede af, hvad verden tænker.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.