7-Eleven Danmark samler kædens købmænd og butikschefer til Rigsmøde for blandt meget andet at lade leverandørerne præsentere fremtidens bud på sunde snacks og klimavenlig mad på farten. Upcycling af fødevarer kan blive et væsentligt bidrag til den grønne omstilling. Og det er afgørende for mange kunder.28.3.2023 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tirsdag d. 28. marts vil messeområdet på Comfort Hotel i Københavns Lufthavn dufte af lækre madvarer og nybagte brød, som alle har det til fælles, at de ikke bare er nemme og hurtige tilbud til sultne maver hos 7-Elevens kunder. De vil også gøre det lettere for danskerne at være med i den grønne omstilling. Mindre madspild, grøn omstilling og upcycling af biprodukter fra madproduktion er en hverdag, der venter kunderne. Det gælder alt fra chokoladebarer og croissanter til nye håndæltede surdejsbrød og boller i 7-Eleven, der er Danmarks største convenience-kæde målt på salg af mad. Står det til 7-Eleven, skal de nye madvarer på hylderne ikke bare smage godt, men også være vigtige og værdifulde sidegevinster, der kan bidrage positivt i klimaregnskabet. ”Hvis det skal være rigtig godt, så skal både du og klimaet blive glad, når du spiser og nyder nem og lækker mad,” lyder målsætningen, men hvordan smager det? Og vil kunderne og købmændene med på rejsen? Tirsdag samles 244 7-Eleven købmænd