Spotify-logo

Spotify

Spotify har siden lancering i Sverige i 2008 transformeret måden, vi lytter til musik. Opdag ny musik, byg playlister til din hverdag og del over 50 mio. musiknumre gratis, eller opgrader til Spotify Premium for at få adgang til eksklusive funktioner som offline-mode, forbedret lydkvalitet og en annoncefri afspiller.

I dag er Spotify den mest populære globale streaming-abonnementstjeneste med 345 mio. brugere, inklusiv 155 mio. Premium abonnenter, på tværs af 178 markeder. Vi er i dag den største drivkraft for indtægter til musikbranchen.

Meddelelsestype
Vis

Europas musikfans glædes over tilbagevendingen af Eurovision 202120.5.2021 14:02:45 CEST | Pressemeddelelse

Årets Eurovision bliver afholdt i Rotterdam, som også skulle have afholdt det europæiske musikkonkurrence i 2020, inden det blev aflyst på baggrund af COVID-19 pandemien. Nu vender konkurrencen tilbage og tillader 3.500 heldige fans at danse med til årets konkurrerende sange live fra Rotterdam på lørdag d. 22. Maj 2021. Forud for finalen viser data fra Spotify, at fans rundt om i verden glæder sig over, at Eurovision er tilbage ved at streame året sange op til finalen og støtte det musikalske extravaganza, ved at afspille deres yndlingssange fra tidligere år. Spotify har tilsluttet sig festen ved at udgive den officielle Eurovision 2021 playliste, som danskerne elsker og har lyttet grundigt til siden marts. Sidste år var det særligt Island, der med deres sang Think About Thingsaf Daði Freyr Péturss der tog verden med storm. På Spotify var det den mest afspillede sang - både globalt, men også i Danmark. I år ser det dog anderledes ud, hvor den danske sang “Øve Os På Hinanden” af Fyr og

Must See: Spotify præsenterer dine favorit musikere i nye virtuelle koncerter19.5.2021 15:07:39 CEST | Pressemeddelelse

Spotify arbejder altid på at finde nye måder at forbinde kunstnere og fans gennem musikoplevelser - om det er ved at præsentere fans for deres yndlingskunstneres nyeste sange på Release Radar playlisten eller ved at fans deler Canvas videoer på de sociale medier. Særligt det seneste år, har Spotify fået øjnene op for vigtigheden af at pleje den forbindelse, der er mellem fans og kunstnere. Så i dag deler de deres seneste satsning: en virtuel koncertoplevelse. Spotify ved, at fans af artister går op i at støtte og opleve kunstneres musik ved koncerter. Og selvom verden så småt begynder at åbne op, er det ikke alle, der endnu er trygge ved at deltage i større arrangementer. Spotifys koncerter vil give alle mulighed for at støtte deres yndlingskunstnere og få koncertoplevelser i høj kvalitet, som vi alle efterhånden trænger til. Den næste måned vil der være mulighed for at købe billetter til intime koncerter i samarbejde med produceren Driift. Spotify vil integrere koncerterne i den samle

Opfanger dine planter gode vibrationer? Data fra Spotify viser, at plantemusik bliver mere og mere populært19.5.2021 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Mere tid derhjemme betyder også en stigning i hygge og positiv atmosfære i indretningen. Hvilken bedre måde at skabe hyggelige rum end med planter? Planter er blevet en ægte passion for flere - og hvis du føler, at du har fået et tættere forhold til dine planter det seneste år, så er du ikke alene. Faktisk er det en verdensomspændende trend, hvor mere tid hjemme har givet en opblomstring af planter som hyggeprojekt og hobby. Siden 1970’erne har det været en populær teori, at særlige vibrationer af lyd kan stimulere planters vækst. Dette virker til at være en teori, som planteelskere stadig benytter sig af. I en undersøgelse fra Spotify svarer hele 6% af de adspurgte danskere, at de taler til deres planter. Måske giver de rette vibrationer flottere planter? I hvert fald har Spotify nu gjort det nemt for de planteelskende brugere at skabe det helt rette miljø til deres planter med playlisten Music for Plants. Passion for planteplaylister Selvom det for nogle kan virke en smule over-entus

Spotify og Tinder afslører de største kærlighedssange op til Valentinsdag12.2.2021 10:34:42 CET | Pressemeddelelse

Valentinsdag nærmer sig og i den anledning er Spotify og Tinder gået sammen og har fundet frem til nogle sjove data, der viser, hvordan musik bringer folk sammen. Når alt kommer til alt, kan man lære meget om en person baseret på, hvad de lytter til. Musik kan skabe en dyb og personlig forbindelse, derfor deler Tinder og Spotify nogle af de trends, de ser fra deres brugere - lige i tid til Valentinsdag. Tinder har erfaret, at sange på tinderprofilen forøger chancen for højre-swipes og matches. Derfor er et godt dating-råd fra dem at tilføje en sang til sin profil, for at starte samtalen på en virtuel Valentinsdate. For at folk klar til at swipe for kærlighed, har Spotify og Tinder fundet nogle af de mest populære kærlighedssange lige nu. Hvis man denne Valentinsdag ikke er i humør til at swipe på Tinder, men derimod sidder med et knust hjerte, så har Spotify også den perfekte playliste til en. Olivia Rodrigo, der står bag megahittet “drivers license”, der for nylig slog rekorden for fl

SPOTIFY ANNONCERER PODCASTSAMARBEJDE MED AVA DuVERNAYS ARRAY TIL FORTÆLLINGER MED OG UDEN MANUSKRIPT22.1.2021 15:45:44 CET | Pressemeddelelse

København, (January 22, 2020) – Spotify annoncerede i dag et flerårigt samarbejde med den prisvindende filmskaber Ava DuVernay (Selma, 13th, Queen Sugar). Sammen vil Spotify og DuVernay producere eksklusive podcasts om fortællinger med og uden manuskript gennem ARRAY. ARRAY er DuVernays multi-platform kunst og social impact kollektiv, der er dedikeret til narrativ forandring Under det eksklusive samarbejde, vil ARRAY tilslutte sig Spotify og deres globale rækkevidde - som for nylig passerede 144 million Premium abonnenter og mere end 320 millioner månedlige aktive brugere verden rundt - for at styrke forskellige stemmer og perspektiver gennem podcasts. “Med anerkendelsen af den ubestridelige styrke i stemmer og lyd, er jeg glad for at udvide ARRAY’s fortællinger til podcats,” fortalte DuVernay. “Muligheden for at arbejde med Lydia Polgreen og hendes passionerede team, tiltræk os til ideen om Spotify som et hjem for lydfortællinger, og vi kunne ikke glæde os mere til at begynde denne kr

Spotify Kids introducerer deling af playlister11.1.2021 15:45:56 CET | Pressemeddelelse

Siden Spotify introducerede Spotify Kids, har de været opsat på at skabe den bedste platform for børn og deres forældre. De har lyttet til forældres oplevelser med appen, og taget deres feedback til sig, for at skabe en app, der er tilpasset brugerens behov. Hvad savner forældre så til Spotify Kids appen? Mere indflydelse på hvad deres børn lytter til gennem muligheden for at dele det musik, som de selv elsker med deres børn - fra musik fra deres egen barndom til de playlister, der spilles, når der skal danses løs i stuen. Fra i dag er alt det muligt med Shared Playlists på Spotify Kids. Shared Playlists er en ny pin-beskyttet funktion, der giver forældre mulighed for at udvide deres børns lytteoplevelse ved at skabe, vurdere og dele børnevenlige playlister. Med den nye funktion i appen kan forældre dele playlister, de har lavet fra deres Spotify konto direkte til deres børns Spotify Kids konto. Forældre har ofte deres eget syn på hvilket indhold, der er passende til deres børn. Playli

Spotify annoncerer samarbejde med Prins Harry og Meghan16.12.2020 12:25:36 CET | Pressemeddelelse

Spotify annoncerer i dag et flerårigt samarbejde med Archewell Audio, det nyoprettede, audio-first produktionsselskab af Prins Harry, Hertug af Sussex, og Meghan, Hertuginde af Sussex. Gennem samarbejdet vil Archewell Audio producere programmer, med det mål at opløfte og underholde publikum rundt om i verden - eksklusivt til Spotifys 320+ millioner lyttere globalt. Som en del af samarbejdet kan lyttere forvente at høre helt nye, originale podcasts produceret og fortalt af Hertugen og Hertuginden selv, med det mål at bygge et fællesskab gennem delte oplevelser, fortællinger og værdier. Selvom den første fuldendte serie af Archewell Audio og Spotify først udkommer i 2021, kan lyttere allerede nu få et første glimt af, hvad Archewell Audio har i vente inden året er omme! Senere på måneden vil Archewell Audio i samarbejde med Spotifys Gimlet studio udgive et jule-særafsnit med Hertugen og Hertuginden som værter, som vil omhandle historier om håb og medfølelse fra inspirerende gæster som en

Spotify afslører, hvad vi har lyttet til i år2.12.2020 14:28:01 CET | Pressemeddelelse

Året 2020 er næsten forbi, og det har været et år vi vil huske. Dét der på mange måder definerer et musikår - koncerter, festivaler og gadefester - har været aflyst. Dog har det ikke betydet, at vi har lyttet mindre til musik. Så før vi afslutter dette kapitel, vil vi kaste et tilbageblik på alle de artister og podcastudviklere, der har været med til at forme året. I går afslørede Spotify hvilke artister, sange, playlister og podcasts, der har været med til at definere 2020. Og en ting er klart: det har været et år i rappens tegn. Spotifys fulde 2020 Wrapped både i Danmark og globalt viser, at særligt dansk rap har været populært i år. Faktisk rigtig populært. Ser vi på artister tegner der sig igen et billede af, at danske rappere er dét, der har hittet i år.Gilli indtager uden kamp førstepladsen over mest spillede artister i 2020. Han er efterfulgt afBranco, som tidligere i år udgav albummetEURO CONNECTION i samarbejde med Gilli. På tredjepladsen finder viThe Weeknd, efterfulgt afJust

Danske rappere har sat sig tungt på musiktronen i 20202.12.2020 14:24:05 CET | Pressemeddelelse

Siger din dudu ”Brr-brr”? Og kan du danse jorden grøn til liv og kærlighed? Hvis du genkender teksterne til Gillis Langsom eller Branco-samarbejde La Danza, er du langt fra den eneste. Når Spotify kigger tilbage på året der gik, er det tydeligt, at dansk rap rider på en bølge af succes i år. Særligt Gilli har sat sig tungt i den musikalske tronstol som den mest streamede artist i Danmark, hvor han med et bagkatalog der byder på hits som Vai Amor og Tidligt Op kan bryste sig af titlen som kongen af dansk hiphop på Spotify. Også samarbejde med Branco har været succesfuld. Deres album EURO CONNECTION ligger på førstepladsen over de mest afspillede album i år. 2020 er ved at nå sin ende, og selvom at klubberne har været lukket og festerne har været små, kan Spotify afsløre, at vi stadig har hørt en masse musik, der i den grad lægger op til dans. Tallene viser, at især dansk rap har fundet vej til lytternes hjerter og playlister med hele fire danske artister i top-10 over mest streamede art

Danskernes podcast vaner tegner et tydeligt billede2.12.2020 14:11:18 CET | Pressemeddelelse

Det har været et særligt år for os alle. Vi har været nødsaget til at holde afstand og passe på, men samtidig har det også været et år med plads til mere fordybelse. Og fordybe os, det har vi gjort. 2020 har i høj grad været året, hvor podcasts for alvor er blevet populært i Danmark. Om vi har svinget støvsugeren, kokkereret i køkkenet, været på farten eller blot slappet af, så har vi fordybet os i alt muligt - lige fra vanskelige dilemmaer i Mads & Monopolet til vilde historier i Vanvittig Verdenshistorie. Når Spotify kigger tilbage på året der gik, er det tydeligt, at der er et særligt emne, som vi danskere er helt vilde med - nemlig true crime. På førstepladsen over de mest lyttede podcast finder vi nemlig Mørkeland, podcasten der går i dybden med uhyggelige drabssager, mysterier og kriminalhistorier fra den virkelige verden. Mørkelands skabere, Camilla og Kristine, har siden 2018 søgt efter svar på, hvad der får mennesker til at begå den værste forbrydelse af alle, nemlig drab, og

Spotify går sammen med gyserkomponist, for at bringe gys til dine ører30.10.2020 09:04:41 CET | Pressemeddelelse

Dagene bliver kortere og nætterne bliver længere. Det betyder, at det er tid til den mest uhyggelige tid på året: Halloween. For at forberede sig til den skumle højtid, tyr mange til deres højtalere og høretelefoner for at komme i den rigtige stemning. Faktisk har danskerne oprettet mere end mere end 10.932 playlister med Halloween-tema på Spotify. Og for at give lytterne et ekstra gys dette år, er Spotify gået sammen med gyser-musikmesteren Joseph Bishara, for at afsløre teknikkerne bag Hollywoods’ mest berømte gysere samt skabe en ny playliste, der med garanti vil give lytterne gåsehud. Komponist og musikproducer Joseph Bishara er kendt for sin dystre smag og ved tydeligvis en ting eller to om at give et godt gys. Udover at være bag instrumentalen til nogle af Hollywoods’ mest frygtindgydende gysere de senere år, heriblandt Insidious, The Conjuring, Annabelle,The Prodigy,The Curse of La Llorona og mere, har han også optrådt på skærmen som uhyggelige skabninger, blandt andet som the L

Ny Michelle Obama podcast er nummer #1 på Spotify11.8.2020 07:47:00 CEST | Pressemeddelelse

Den 29. juli havde den tidligere førstedame, Michelle Obamas, nye podcast ‘The Michelle Obama Podcast’ premiere. Her var hendes mand og tidligere præsident Barack Obama gæst, og lytterne havde mulighed for at komme helt tæt på parret - efter otte år i det Hvide Hus. Afsnit 2 med den prisvindende journalist fra Washington Post, Michelle Norris, er nu tilgængeligt, og podcasten er allerede strøget til tops på Spotify som den mest streamede podcast i verden lige nu.

Spotify afslører vores musikalske adfærd i hjemmet28.5.2020 10:37:45 CEST | Pressemeddelelse

De seneste to måneder har folk verden over tilbragte mere tid i deres hjem. Nye vaner er opstået og Spotify har kigget nærmere på, hvad vi lytter til i bestemte situationer. Baseret på data trukket i perioden 17. april til 17. maj har Spotify-brugere skabt et lydtapet til aktiviteter som havearbejde, hjemmeskoling, maling af hjemmet og hjemmefarvning af håret, nu hvor frisøren har haft lukket. Og lad os ikke glemme rengøring.
  • 1
  • 2
  • Sidste
  • >>

Spotify har siden lancering i Sverige i 2008 transformeret måden, vi lytter til musik. Opdag ny musik, byg playlister til din hverdag og del over 50 mio. musiknumre gratis, eller opgrader til Spotify Premium for at få adgang til eksklusive funktioner som offline-mode, forbedret lydkvalitet og en annoncefri afspiller.

I dag er Spotify den mest populære globale streaming-abonnementstjeneste med 345 mio. brugere, inklusiv 155 mio. Premium abonnenter, på tværs af 178 markeder. Vi er i dag den største drivkraft for indtægter til musikbranchen.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye