Booking.com

Ny undersøgelse afslører rejsebranchens fortsatte udfordringer inden for bæredygtige rejser29.4.2024 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Nye data fra Booking.coms årlige undersøgelse af bæredygtighed indenfor rejser viser, at 53% af de danske adspurgte mener, at det er vigtigt at rejse mere bæredygtigt, men at det ikke er en af deres primære overvejelser, når de planlægger eller booker rejser 16% er af den opfattelse, at der allerede er sket uoprettelig skade, og at de valg de foretager, ikke kommer til at ændre på dette, og 15% tror ikke, at klimaforandringerne er så alvorlige som folk siger 45% mener, at regeringer og myndigheder har størst potentiale for at modvirke de økonomiske konsekvenser af rejser, og 47% mener, at rejseudbydere har nøglen til at modvirke den miljømæssige påvirkning. Disse nye data fremhæver behovet for øget samarbejde for at håndtere den følelse af magtesløshed, der begynder at indfinde sig blandt forbrugerne, og for at sikre, at en mere bæredygtig rejsebranche fortsat er en prioritet

Booking.com løfter sløret for dette års mest indbydende rejsemål og for modtagerne af Traveller Review Awards 202424.1.2024 13:00:00 CET | Pressemeddelelse

Et rekordhøjt antal på 1,48 millioner partnere i 221 lande og områder anerkendes for deres store gæstfrihed med en Traveller Review Award 2024, herunder 3384 partnere i Danmark. Det største antal prismodtagere finder man for 7. år i træk i Italien med i alt 181.012 priser, efterfulgt af Spanien (125.611), Frankrig (124.361), Tyskland (86.910) og Storbritannien (74.754). Lejligheder er for 7. år i træk den mest prisbelønnede type overnatningssted med over 710.000 modtagne priser globalt set, mens feriehuse (213.824) for anden gang sniger sig foran hoteller (179.357) som nummer to. Arraial d'Ajuda i Brasilien tager prisen som dette års mest indbydende sted på jorden, mens Perthshire i Storbritannien også træder ind i rampelyset som jordens mest indbydende region i 2024.

Booking.com præsenterer modtagerne af Traveller Review Awards 2023 og dette års mest indbydende steder i verden7.2.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

● 1,36 millioner rejseudbydere – en ny rekord – anerkendes for deres gæstfrihed med en Traveller Review Award 2023, herunder 2788 i Danmark ● For sjette år i træk er det lejligheder (629.421) der får flest priser globalt set, i Danmark er lejligheder (789) også den mest belønnede type overnatningssted, efterfulgt af feriehuse (776) og bed & breakfast-steder (404) ● Næsten hver tiende modtager af en pris på globalt plan har også fået mærkaten ”Bæredygtigt valg” takket være deres tiltag for at blive mere bæredygtige ● Polignano a Mare i Italien får debut på toppen af listen over dette års mest indbydende steder i verden, og La Rioja i Spanien er også ny på listen over de mest indbydende regioner i verden i 2023 KØBENHAVN – 7. FEBRUAR 2023 – I takt med at rejser vender tilbage i de fleste dele af verden, anerkender Booking.coms årlige Traveller Review Awards for 11. år i træk rejseudbydere fra 220 forskellige lande og områder for deres indsats for konsekvent at yde en fantastisk service o

Booking.com offentliggør de udfordringer LGBTQ+-rejsende fortsat står overfor, og idéer til hvordan vi opnår mere inkluderende rejseoplevelser for alle2.6.2022 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

82% af LGBTQ+-rejsende har haft mindre imødekommende eller ubehagelige oplevelser når de har rejst, og 64% siger at de er nødt til at tænke på deres sikkerhed og velvære Booking.coms Proud Hospitality-program findes nu også på fransk og lanceres snart på tysk og spansk, programmet støtter overnatningssteder i at give de LGBTQ+-rejsende endnu mere inkluderende og imødekommende oplevelser Mere end 10.000 overnatningssteder i hele verden bliver nu anerkendt for deres tiltag indenfor inklusion med mærkaten Travel Proud på Booking.com København, 2. JUNI 2022: Ordet "rejse" og dets konnotationer bør få en til at tænke på positive oplevelser, eventyr og fornøjelse. Men for mange LGBTQ+-rejsende fra hele verden kan virkeligheden være en anden når de rejser. En ny undersøgelse fra den førende digitale rejseplatform, Booking.com, viser at 82% af LGBTQ+-rejsende har haft mindre imødekommende eller ubehagelige oplevelser når de rejser. Den hidtil mest omfattende undersøgelse af rejser for LGBTQ+-p

Booking.com løfter sløret for modtagerne af Traveller Review Awards 2022 og dette års mest indbydende steder i verden25.1.2022 10:15:00 CET | Pressemeddelelse

● Over 1,25 millioner rejseudbydere verden over, herunder 2669 i Danmark anerkendes for deres gæstfrihed med en Traveller Review Award 2022. ● Lejligheder er for 5. år i træk den mest belønnede type overnatningssted globalt set. Italien er den helt store vinder med både det højeste antal prismodtagere i alt og det højeste antal feriehuse, lejligheder og andre unikke overnatningssteder som belønnes. ● Ny på listen er Matera i Italien der er blevet kåret som den mest indbydende by i verden i 2022, mens Taitung County i Taiwan, Nova Scotia og Tasmania for andet år i træk er på listen over de mest indbydende regioner. København – 25. JANUAR 2022 – Med mere end 232 millioner verificerede anmeldelser fra rejsende løfter den førende digitale rejseplatform Booking.com i dag sløret for modtagerne af den 10. årlige Traveller Review Awards, inklusive verdens mest indbydende steder i 2022. I alt anerkendes 1.261.273 overnatningssteder, biludlejningssteder og udbydere af forudbestilte taxaer i 220

To tredjedele af de danske fodboldfans vil hellere have at deres rivaler Tyskland vinder UEFA EURO 2020™, end at gå glip af deres næste ferie9.6.2021 10:40:00 CEST | Pressemeddelelse

En ny undersøgelse fra Booking.com, den officielle partner for UEFA EURO 2020™ for booking af overnatning og seværdigheder, viser at rivaliserende fans er på samme side når det handler om at prioritere deres ferie. Otte ud af ti (84%) danske fodboldsupportere planlægger at tage på ferie indenfor det næste år, såfremt det er sikkert. En undersøgelse forud for UEFA EURO 2020™ viser at de europæiske fans i langt højere grad er venner end fjender – tre ud af fem (61%) af de danske supportere siger at selvom de er modstandere på banen, er de venner når der fløjtes af. Næsten otte ud af ti af de danske fodboldsupportere (79%) er enige i at fodboldfans fra hele verden har langt flere ligheder end forskelle. KØBENHAVN, 9. JUNI 2021 – En nyundersøgelse om fællestræk blandt rivaliserende europæiske fodboldfans afslører at selv de mest dedikerede danske fodboldsupportere ikke ville gå glip af deres næste ferie, selv hvis det betød at deres største rivaler vandt UEFA EURO 2020™. Undersøgelsen er b

Booking.coms Sustainable Travel Report 2021 bekræfter at branchen og forbrugerne står ved et potentielt vendepunkt3.6.2021 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den seneste undersøgelse fra Booking.com viser at effekten af pandemien muligvis kan være det der gør at intentionerne om at rejse bæredygtigt ændrer sig til reelle handlinger 70% af de rejsende fra Danmark mener, at det er meget vigtigt at rejse bæredygtigt, og 48% siger at pandemien har fået dem til at ville rejse mere bæredygtigt i fremtiden 40% mener, at der i 2021 stadig ikke er nok bæredygtige rejsemuligheder, og 48% siger at de bliver irriterede hvis et overnatningssted forhindrer dem i at være bæredygtige, for eksempel ved ikke at tilbyde faciliteter til genbrug Selvom 3 ud af 4 overnatningssteder siger de har implementeret nogle bæredygtighedstiltag, er det kun en tredjedel der aktivt fortæller om deres tiltag til potentielle gæster For at øge synligheden af de mere bæredygtige overnatningsmuligheder, viser Booking.com nu bæredygtighedscertificeringer fra tredjeparter og oplysninger om mere end 30 forskellige effektive tiltag, der er blevet implementeret på flere tusinde overn

Douze points ... og gode gæsteanmeldelser: Booking.com løfter sløret for en alternativ pointtavle til Eurovision 202112.5.2021 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den unikke pointtavle ved navn "Tour-O-Vision" kombinerer gæsteanmeldelser og de seneste Eurovision-odds "Tour-O-Vision" forudsiger Italiens tredje sejr Booking.com dykker ned i forventede rivaliseringer og kigger nærmere på nogle overraskende stemmer landene imellem Nedtællingen til Eurovision 2021 er i gang! Efter næsten 2 år uden en hel uge med unikke sange, farverige optrædener og legendariske sceneshows (husker du for eksempel manden i et hamsterhjul eller klaveret med ild i?), er forventningerne høje. Konkurrencen spidser til efterhånden som bookmakerne afslører oddsene forud for finalen den 22. maj, og diskussionerne om hvem af de bekræftede deltagere der løber af med sejren, er i fuld gang. Tager man dette års bookmakeres resultater i betragtning, bliver det dog næppe Danmark i år... Mange fans vil nok satse på en af online-favoritterne som vinder, men Booking.com, der er officiel rejsepartner for Eurovision Song Contest 2021, har et trumfkort på hånden i forhold til pointtavle

Booking.com bliver officiel rejsepartner for Eurovision 202110.2.2021 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

KØBENHAVN – 10. februar 2021 - Booking.com der er verdens førende digitale rejseplatform, har i dag offentliggjort et nyt samarbejde med European Broadcasting Union om at blive officiel rejsepartner for Eurovision 2021. Booking.com har en mission om at gøre det nemmere for alle at opleve verden, og med over 28 millioner overnatningsmuligheder fordelt på mere end 153.000 rejsemål i hele verden har de dedikeret sig til at hjælpe Eurovision-fans overalt med at få mest muligt ud af deres ophold. Når det igen er muligt at rejse, stræber Booking.com efter at hjælpe alle med at opdage nye steder – det gælder såvel rejsende, der har en drøm om at overvære et af Eurovisions legendariske liveshows, og dem der gerne vil opleve deres favoritkunstners land, kultur og traditioner. På samme måde som Eurovision har været med til at bruge musik til at inspirere og bryde barrierer gennem de sidste 65 år, kan det at rejse være med til at skabe en bedre forståelse og større accept. Derfor er Booking.com s

BOOKING.COM OFFENTLIGGØR HVORDAN SPORT HAR INDFLYDELSE PÅ FANSENES REJSEPRÆFERENCER I 202026.2.2020 10:15:00 CET | Pressemeddelelse

Med sommerens UEFA EURO 2020™ i sigte siger 31% af danskerne, at de hellere vil rejse for at se deres favorithold spille kamp i 2020 end at tage på familieferie. Globalt set er det næsten halvdelen (49%) af globale sportsfans, der ville vælge en rejse til en kamp fremfor familieferie. Mere end en fjerdedel (26%) af globale fans siger, at de ville bruge færre penge på en fødselsdagsgave til deres barn eller partner end de ville på at rejse til en større sportsbegivenhed. I Danmark vil kun 15% af de udspurgte bruge flere penge på en rejse end til gaver til partner eller børn. Booking.com kan fortælle om en stigning i søgninger på overnatningssteder i værtsbyerne for UEFA EURO 2020™, hvilket siger noget om, at fansene har et ønske om at være til stede ved begivenheder som denne. Søgninger på overnatningssteder i værtsbyerne under UEFA EURO 2020™ var 43% højere sammenlignet med samme periode sidste år. KØBENHAVN, 26. februar 2020 – Det kan blive et særdeles godt år for sportsinteresserede
  • 1
  • 2
  • Sidste
  • >>
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye