Københavns Politi

15 personer tildelt opholdsforbud på Amager

Del

25.6.2026 10:11:13 CEST | Københavns Politi 

I går tildelte vi 15 personer et tryghedsskabende opholdsforbud i forbindelse med en række hændelser i området omkring Prags Boulevard og på Holmbladsgade. Hændelserne omfattede bl.a. åbenlys indtagelse af euf. stoffer og utryghedsskabende adfærd samt overtrædelse af allerede gældende opholdsforbud.

Opholdsforbuddene er et af politiets redskaber til at styrke trygheden i områder, hvor borgere oplever utryghed. Samtidig bidrager de til at forebygge yderligere uro og kriminalitet i lokalområdet.

Abonner på myndighedsmeddelelser fra Københavns Politi

Abonner på alle kommende myndighedsmeddelelser fra Københavns Politi ved at registrere din mailadresse nedenfor. Du kan altid ophæve dit abonnement igen.

Flere meddelelser fra Københavns Politi

Optog giver trafikale udfordringer fredag26.6.2026 12:25:51 CEST | Myndighedsmeddelelse

I eftermiddag går det årlige Ashura-optog gennem Nørrebro og NV, og det vil give trafikale udfordringer for bilisterne. Optoget går fra Dr. Louises Bro ca. kl. 15 og bevæger sig ad Nørrebrogade til Frederikssundsvej og videre ad Vibevej til Imam Ali-moskéen. Vi forventer mange deltagere, og Nørrebrogade vil være ufremkommelig en stor del af eftermiddagen, ligesom Jagtvej i en periode vil være spærret af for biltrafik fra Tagensvej til Åboulevard. Husk at væbne jer med tålmodighed i sommervarmen.

To personer fremstilles for ulovlig våbenbesiddelse24.6.2026 09:07:18 CEST | Myndighedsmeddelelse

I forbindelse med varetægtsfængslingen af den 17-årige dreng, der blev fundet i besiddelse af to pistoler og to håndgranater, førte efterforskningen i går til, at en 32-årig kvinde med polsk statsborgerskab og en 25-årig mand med bulgarsk statsborgerskab blev anholdt i Horsens. De er sigtet for ulovlig våbenbesiddelse og vil ca. kl. 10 blive i fremstillet i grundlovsforhør i Retten på Frederiksbergs afdeling i Vestre Fængsel. Her vil anklagemyndigheden begære lukkede døre.

Cyklende betjente i morgentrafikken23.6.2026 10:02:50 CEST | Myndighedsmeddelelse

Betjente fra Nørrebro og Østerbro nærpoliti var i går cyklerne med fokus på morgentrafikken på Jagtvej og Nørre Allé. De fleste kørte, som de skulle, men fem benyttede håndholdt mobiltelefon, mens de kørte bil. Det kostede både en bøde og et klip i kørekortet. Senere tog en patrulje den til fods langs Nørrebrogade, hvor mange glade borgere hilste på. Ved Dr. Louises Bro var der dog også cyklister, vi selv måtte hilse på. Bl.a. 17 der kørte på fortovet, mens otte benyttede håndholdt mobiltelefon.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye