25-årig mand varetægtsfængslet for overtrædelse af lov om euforiserende stoffer
10.4.2026 13:50:30 CEST | Københavns Politi
En 25-årig mand med albansk statsborgerskab er i dag blevet fremstillet ved Dommervagten i Københavns Byret, hvor han blev varetægtsfængslet i 24 dage.
Den 25-årige blev anholdt torsdag aften på Amager, da en årvågen patrulje fandt hans adfærd mistænkelig. Ved ransagning af hans bil blev der fundet 24 salgsposer med ketamin, kokain og MDMA. Den 25-årige blev ved visitation fundet i besiddelse af et mindre kontantbeløb, som mistænkes for at stamme fra salg af kokain.
Abonner på myndighedsmeddelelser fra Københavns Politi
Abonner på alle kommende myndighedsmeddelelser fra Københavns Politi ved at registrere din mailadresse nedenfor. Du kan altid ophæve dit abonnement igen.
Flere meddelelser fra Københavns Politi
Tricktyve ved Den Lille Havfrue24.6.2026 12:15:18 CEST | Myndighedsmeddelelse
På baggrund af flere anmeldelser om lomme- og tricktyverier i området ved Den Lille Havfrue gennemførte vi i går ved middagstid en målrettet indsats. Her blev der anholdt fire rumænske statsborgere, da de i forening forsøgte at stjæle fra en turists rygsæk. De fire personer, to mænd på 20 og 24 år og to kvinder på 20 og 28 år, fremstilles i dag i grundlovsforhør sigtet for tricktyveri.
To personer fremstilles for ulovlig våbenbesiddelse24.6.2026 09:07:18 CEST | Myndighedsmeddelelse
I forbindelse med varetægtsfængslingen af den 17-årige dreng, der blev fundet i besiddelse af to pistoler og to håndgranater, førte efterforskningen i går til, at en 32-årig kvinde med polsk statsborgerskab og en 25-årig mand med bulgarsk statsborgerskab blev anholdt i Horsens. De er sigtet for ulovlig våbenbesiddelse og vil ca. kl. 10 blive i fremstillet i grundlovsforhør i Retten på Frederiksbergs afdeling i Vestre Fængsel. Her vil anklagemyndigheden begære lukkede døre.
Cyklende betjente i morgentrafikken23.6.2026 10:02:50 CEST | Myndighedsmeddelelse
Betjente fra Nørrebro og Østerbro nærpoliti var i går cyklerne med fokus på morgentrafikken på Jagtvej og Nørre Allé. De fleste kørte, som de skulle, men fem benyttede håndholdt mobiltelefon, mens de kørte bil. Det kostede både en bøde og et klip i kørekortet. Senere tog en patrulje den til fods langs Nørrebrogade, hvor mange glade borgere hilste på. Ved Dr. Louises Bro var der dog også cyklister, vi selv måtte hilse på. Bl.a. 17 der kørte på fortovet, mens otte benyttede håndholdt mobiltelefon.
Drabssag fra Kurvemagerstien23.6.2026 08:53:19 CEST | Myndighedsmeddelelse
Efterforskningen af sprængningen på Amager den 25. maj, hvor en 31-årig mand mistede livet, førte i går til anholdelse af en 19-årig mand med dansk statsborgerskab. Han er sigtet for medvirken til drab og vil kl. 9.30 blive i fremstillet i grundlovsforhør i Københavns Byrets afdeling i Vestre Fængsel. Her vil anklagemyndigheden begære lukkede døre.
Motorcykel konfiskeret efter vanvidskørsel19.6.2026 14:04:47 CEST | Myndighedsmeddelelse
Ved en hastighedskontrol på Helsingørmotorvejen i går aftes ved 21-tiden målte vi en motorcyklist til at køre ikke under 153 km/t. Da målingen blev foretaget på den del af motorvejen, som er hastighedsbegrænset til 60 km/t, er der tale om vanvidskørsel. Motorcyklen blev derfor beslaglagt mhp. konfiskation, og den 35-årige mandlige fører fik midlertidig inddraget sin førerret.
