Københavns Politi

Målrettet indsats mod uopmærksomhed i trafikken

Del

10.4.2026 13:00:51 CEST | Københavns Politi 

I går formiddags gennemførte vores færdselsafdeling en målrettet indsats mod uopmærksomhed i trafikken på Kalvebod Brygge. 14 bilister blev sigtet for brug af håndholdt mobiltelefon, mens de kørte bil og overtrædelsen udløste både et klip i kørekortet, en bøde på 1500 kr. og 1000 kr. til Offerfonden.

Abonner på myndighedsmeddelelser fra Københavns Politi

Abonner på alle kommende myndighedsmeddelelser fra Københavns Politi ved at registrere din mailadresse nedenfor. Du kan altid ophæve dit abonnement igen.

Flere meddelelser fra Københavns Politi

To personer fremstilles for ulovlig våbenbesiddelse24.6.2026 09:07:18 CEST | Myndighedsmeddelelse

I forbindelse med varetægtsfængslingen af den 17-årige dreng, der blev fundet i besiddelse af to pistoler og to håndgranater, førte efterforskningen i går til, at en 32-årig kvinde med polsk statsborgerskab og en 25-årig mand med bulgarsk statsborgerskab blev anholdt i Horsens. De er sigtet for ulovlig våbenbesiddelse og vil ca. kl. 10 blive i fremstillet i grundlovsforhør i Retten på Frederiksbergs afdeling i Vestre Fængsel. Her vil anklagemyndigheden begære lukkede døre.

Cyklende betjente i morgentrafikken23.6.2026 10:02:50 CEST | Myndighedsmeddelelse

Betjente fra Nørrebro og Østerbro nærpoliti var i går cyklerne med fokus på morgentrafikken på Jagtvej og Nørre Allé. De fleste kørte, som de skulle, men fem benyttede håndholdt mobiltelefon, mens de kørte bil. Det kostede både en bøde og et klip i kørekortet. Senere tog en patrulje den til fods langs Nørrebrogade, hvor mange glade borgere hilste på. Ved Dr. Louises Bro var der dog også cyklister, vi selv måtte hilse på. Bl.a. 17 der kørte på fortovet, mens otte benyttede håndholdt mobiltelefon.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye