Mobilselskabet eesy lancerer eSim: Kom online på bare 2 minutter
Med lancering af det digitale e-simkort til mobiltelefonen kan nye kunder slippe for alt bøvlet, der er forbundet med et fysisk simkort, lyder det fra eesy, der betegner eSim som et vigtigt element for at være digital frontrunner på det danske mobilmarked.
For mobiludbyderen eesy, der på få år har bidt sig fast i det danske mobilmarked, er nemhed og brugervenlighed de absolutte nøgleord. Tidligere på året lancerede man derfor eesy-appen, hvor kunder nemt og hurtigt kan tilgå deres abonnementsoplysninger og lave ændringer. Og med det nye eSim bliver det endnu nemmere og hurtigere at komme i gang hos eesy, da man ikke længere skal vente flere dage på at ens fysiske simkort kommer med posten - en praksis, som har været normalen hos alle mobilselskaber i Danmark.
“Hos eesy har vi et mål om at være det mest digitale og brugervenlige mobilselskab i Danmark, og der er ingen tvivl om, at eSim-teknologi er fremtiden. Hvor det før i tiden var standard i mobilbranchen, at skulle vente fem hverdage på et nyt simkort, for så at få lov til at sidde og fedte med den der lille pind, der åbner telefonens sim-indgang, kan vores nye kunder nu komme online på blot 2 minutter med eSim. Man downloader ens digitale simkort direkte i app’en efter bestilling, og så er man i gang. – det bliver altså endnu nemmere at være kunde hos eesy”
Det er dog ikke kun den hurtige oprettelse, der er fordelen ved e-sim. Teknologien giver også mulighed for at køre med to forskellige numre på samme telefon - til eksempelvis privat og arbejdsbrug.
Samtidig er det med eSim - i tilfælde af tab eller tyveri af telefonen, nemt at komme op at køre igen, da man ikke skal vente på at få tilsendt et nyt med posten.
Tilbud i forbindelse med lanceringen af eSim
For at fejre lanceringen tilbyder eesy dobbelt data de første 6 mdr., når man bestiller et mobilabonnement via eesy appen, så alle nye kunder får en chance for at opleve den bekvemmelighed og effektivitet, som eSim-teknologien bringer til mobilabonnementer.
Fakta: Sådan finder du ud af om din telefon kan få eSim
Langt de fleste smartphones understøtter i dag eSim. Man skal eksempelvis helt tilbage før 2018 for at finde en iPhone, der ikke kan. Men vil du være helt sikker er her et hurtigt og smart trick:
Gå ind i den såkaldte numeriske blok på din telefon. Det er der, hvor du taster et telefonnummer ind normalt. Tast så *#06# ind på telefonen, og hvis der popper et EID-nummer op på skærmen, betyder det at, at din telefon kan bruge eSim.
Kontakter
Thomas ReklingPressekonsulent
Tlf:+4520915076thre@nuuday.dkFølg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Mobilvækst for 17. kvartal i træk og stærke underliggende finansielle nøgletal8.11.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en nettotilgang på 9.000 nye abonnenter voksede Nuuday på mobilområdet for 17. kvartal i træk. Samtidig fik Nuuday 15.000 nye fiberkunder i løbet af 3. kvartal. De forbedrede kommercielle resultater ses nu tydeligt i de finansielle nøgletal med vækst i underliggende EBITDA på 7,1% og vækst i underliggende Simple Cash Flow på 3,9%.
Nuuday udnævner Christian Thrane til CEO pr. 1. januar 202523.10.2024 09:46:00 CEST | Pressemeddelelse
Christian Thrane udnævnes til ny CEO for Nuuday pr. 1. januar 2025, hvor han skal stå i spidsen for den næste fase af virksomhedens transformation. Han overtager efter Jon James, som har stået i spidsen de seneste 3,5 år.
Digital udfordrer når milepæl på 100.000 kunder1.10.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kun fire år efter eesy gik i luften, runder pioneren på lavprismobilmarkedet 100.000 kunder. Det er gået stærkt for den digitale frontløber, der har sat sig for at erobre et marked i benhård konkurrence om kunderne ved at gøre det så enkelt og nemt som overhovedet muligt at være kunde gennem en 100% digital brugeroplevelse.
Nuudays svar på udtalelser i medier om rettighedsbetaling20.8.2024 12:12:29 CEST | Pressemeddelelse
Der er i dag fremført udtalelser i medierne om, at Nuuday ikke betaler for brug af ophavsrettigheder, mens vores uoverensstemmelse med Copydan om modellen for rettighedsbetaling bliver vurderet ved domstolen. Det er ikke korrekt. Nuuday har konsekvent meddelt Copydan, at vi ønsker at betale det fulde beløb for brug af rettigheder, mens vi afventer domstolens afgørelse. Nuuday betaler fortsat alle Copydans fakturaer fuldt ud. Nuuday mener entydigt, at der skal være en fair betaling for rettigheder til danske kunstnere, og gennem årene har Nuuday kanaliseret milliarder af kroner til danske rettighedshavere. Nuuday mener også, at danske forbrugere skal betale en fair pris for brug af rettigheder, hvilket vi ikke mener et tilfældet i dag. Ifølge undersøgelser fra forskellige konsulenthuse er den gennemsnitlige ophavsretsbetaling i Danmark 5-7 gange højere end i de lande, vi normalt sammenligner os med. I løbet af de seneste ti år er kundebasen og tv-seningen faldet betydeligt, mens vores b
Fortsat stærk mobilvækst og all-time high kundetilfredshed13.8.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en nettotilgang på 12.000 nye abonnenter fortsatte Nuuday væksten på mobilområdet i andet kvartal. Samtidig fortsatte kundetilgangen på fibernettene, hvor der ved udgangen af Q2 var 14.000 flere abonnenter. Styrket af operationelle forbedringer og nye produktlanceringer i både forbruger- og erhvervsforretningen steg kundetilfredsheden til det højeste niveau nogensinde.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum