Mobilselskabet eesy lancerer eSim: Kom online på bare 2 minutter
Med lancering af det digitale e-simkort til mobiltelefonen kan nye kunder slippe for alt bøvlet, der er forbundet med et fysisk simkort, lyder det fra eesy, der betegner eSim som et vigtigt element for at være digital frontrunner på det danske mobilmarked.

For mobiludbyderen eesy, der på få år har bidt sig fast i det danske mobilmarked, er nemhed og brugervenlighed de absolutte nøgleord. Tidligere på året lancerede man derfor eesy-appen, hvor kunder nemt og hurtigt kan tilgå deres abonnementsoplysninger og lave ændringer. Og med det nye eSim bliver det endnu nemmere og hurtigere at komme i gang hos eesy, da man ikke længere skal vente flere dage på at ens fysiske simkort kommer med posten - en praksis, som har været normalen hos alle mobilselskaber i Danmark.
“Hos eesy har vi et mål om at være det mest digitale og brugervenlige mobilselskab i Danmark, og der er ingen tvivl om, at eSim-teknologi er fremtiden. Hvor det før i tiden var standard i mobilbranchen, at skulle vente fem hverdage på et nyt simkort, for så at få lov til at sidde og fedte med den der lille pind, der åbner telefonens sim-indgang, kan vores nye kunder nu komme online på blot 2 minutter med eSim. Man downloader ens digitale simkort direkte i app’en efter bestilling, og så er man i gang. – det bliver altså endnu nemmere at være kunde hos eesy”
Det er dog ikke kun den hurtige oprettelse, der er fordelen ved e-sim. Teknologien giver også mulighed for at køre med to forskellige numre på samme telefon - til eksempelvis privat og arbejdsbrug.
Samtidig er det med eSim - i tilfælde af tab eller tyveri af telefonen, nemt at komme op at køre igen, da man ikke skal vente på at få tilsendt et nyt med posten.
Tilbud i forbindelse med lanceringen af eSim
For at fejre lanceringen tilbyder eesy dobbelt data de første 6 mdr., når man bestiller et mobilabonnement via eesy appen, så alle nye kunder får en chance for at opleve den bekvemmelighed og effektivitet, som eSim-teknologien bringer til mobilabonnementer.
Fakta: Sådan finder du ud af om din telefon kan få eSim
Langt de fleste smartphones understøtter i dag eSim. Man skal eksempelvis helt tilbage før 2018 for at finde en iPhone, der ikke kan. Men vil du være helt sikker er her et hurtigt og smart trick:
Gå ind i den såkaldte numeriske blok på din telefon. Det er der, hvor du taster et telefonnummer ind normalt. Tast så *#06# ind på telefonen, og hvis der popper et EID-nummer op på skærmen, betyder det at, at din telefon kan bruge eSim.
Kontakter
Thomas ReklingPressekonsulent
Tlf:+4520915076thre@nuuday.dkFølg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nummeroplysningstjenesten 118 lukkes den 1. januar 20265.12.2025 08:59:00 CET | Pressemeddelelse
Nuuday lukker den offentlige nummeroplysningstjeneste 118 den 1. januar 2026 og hjemmesiden 118.dk den 28. februar 2026. Beslutningen følger af et markant fald i brugen af tjenesten gennem en årrække. I 2006 modtog 118-tjenesten omkring 18,5 millioner opkald. I 2024 er tallet faldet til godt 200.000 og forventes at blive endnu lavere i 2025. Samtidig ventes ny lovgivning i 2026 at indføre krav om aktivt samtykke fra slutbrugerne, før deres oplysninger må deles i nummeroplysningsdatabaser. Det vil forventeligt reducere antallet af registrerede numre betydeligt og dermed også kvaliteten af den service, som 118-tjenesten kan levere. Udviklingen betyder, at det ikke længere er bæredygtigt at fortsætte driften af tjenesten. Før oktober 2022 var nummeroplysningstjenesten omfattet af en forsyningspligt, og Nuuday var udpeget som den lovmæssigt forpligtede udbyder af en landsdækkende nummeroplysningstjeneste. Forsyningspligten blev imidlertid ophævet i oktober 2022, hvorefter Nuuday har drevet
Nuuday henter ny Chief Strategy & Transformation Officer22.10.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday har ansat Thomas Sørensen som ny Chief Strategy & Transformation Officer, der skal lede udviklingen og eksekveringen af selskabets strategi og Nuudays virksomhedstransformation. Thomas Sørensen kommer fra en stilling som Head of Commercial Strategy & Planning hos du TELECOM i Dubai, De Forenede Arabiske Emirater, og har 20 års erfaring fra en række stillinger som leder af strategi og transformation hos internationale teleselskaber, strategisk rådgivning af telekommunikationskunder hos Bain & Company og Kearney, samt en baggrund inden for finans. “Vi er meget glade for at byde Thomas Sørensen velkommen til Nuuday. Han har dyb ekspertise inden for kommerciel strategi, data og digital transformation kombineret med bred erfaring fra både B2C og B2B i den internationale telekommunikationsbranche. Jeg er overbevist om, at han er den rette person til at lede udviklingen og eksekveringen af Nuudays strategi i den næste fase af vores transformation,” siger Christian Thrane, CEO for Nuuda
Nuuday henter international top-profil som ny CTIO10.9.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday styrker sin digitale transformation med ansættelsen af spanske Carlos Moreno Alonso som ny Chief Technology and Information Officer (CTIO). Han afløser Monika Gullin på posten, der med implementeringen af den nye IT-platform Dawn i YouSee, har færdiggjort første vigtige fase af Nuudays digitale rejse.
Nuuday skærper strategien og fokuserer forretningen med ny organisering26.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday kickstarter næste fase af transformationen med en skærpet strategi og en ny organisering for at accelerere væksten med den nye IT-platform som fundament. Ambitionen er klar: At skabe et profitabelt Nuuday, der vækster ved at skabe langsigtet værdi og øget relevans for kunderne gennem en stærk portefølje af brands, der fremover vil være organiseret i en B2B- og B2C-division for at styrke vidensdeling, krydssælge smartere og vinde markedet gennem partnerskaber, innovation og forenklede arbejdsgange.
Nuuday henter ny erfaren kommunikationsdirektør18.8.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday har ansat Tanja Frederiksen som ny kommunikationsdirektør med ansvar for corporate kommunikation, public affairs og ESG. Hun kommer med 15 års erfaring fra lignende stillinger blandt andet som global kommunikationsdirektør i Carlsberg og chef for Corporate Relations i Tryg A/S. Derudover har hun ti års politisk erfaring fra Christiansborg fra forskellige stillinger som rådgiver og journalist. ”Vi er meget glade for at få Tanja Frederiksen med ombord. Hun kommer med et stærkt mix af kommunikationserfaring, politisk tæft, strategisk ledelse og forretningsforståelse. Jeg er overbevist om, at hun er den helt rigtige til at stå i spidsen for Nuudays fremtidige positionering. Både i forhold til at styrke vores fortælling, vores relationer og vores samfundsansvar", siger Christian Thrane, CEO i Nuuday. ”Nuuday er en spændende tech-virksomhed i rivende udvikling, der gennem kendte brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Hiper m.fl. spiller en central rolle i at forbinde mennesker og vi
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum