Guldknappen går til Planet Nusa!
Med et brændende ønske om at kvinder skal have det godt, mens de dyrker motion og et stærkt fællesskab, hvor bevægelse og livsglæde forenes med cool træningstøj i farver og print, kan Planet Nusa stifterne kalde sig modtagere af ALT for damernes designpris ”Guldknappen”.
Det community-drevede sportstøj brand Planet Nusa, stiftet af Kristine Esmer og Mille Skat, har lørdag modtaget ALT for damernes hæderkronede designpris “Guldknappen” ved den årlige prisfest i Operaen I København.
ALT for damernes læsere var de kompetente dommere, og i år kunne de stemme mellem tre stærke nominerede brands: Skall Studio, Graumann og Planet Nusa, som med Kristine Esmer og Mille Skat blev årets designer.
“Fælles for de tre nominerede brands er, at de er grundlagt af kvindelige makkerpar med stærke værdier, og det giver rigtig god mening for ALT for damerne at hylde iværksættere, der vil noget mere end blot ramme ”et hul i markedet”,” siger chefredaktør for ALT for damerne, Rikke Dal Støttrup og tilføjer:
“Nusas stærke community er uden tvivl afgørende for, at det er netop dem, der vinder Guldknappen. Det er jo som bekendt læsere og brugere, der bestemmer, hvem der skal modtage prisen, og her er det godt at have trofaste følgere.”
Det er netop deres stærke community, som Mille Skat og Kristine Esmer er allermest stolte af, da de lørdag modtager Guldknappen:
"Vi er bare så mega stolte. Det allervildeste er jo, at det er vores community, som er så loyale at have stemt på os. Det er det, der betyder allermest for os," siger Nusa-duoen.
Fællesskabet beviser at missionen er lykkedes
En længsel efter mere fællesskab i motion og en manglende tilhørsfølelse til de eksisterende sportsbrands var brændstoffet, der i 2018 fik Kristine Esmer og Mille Skat til at sparke Planet Nusa-projektet i gang.
"Dengang var træning og sundhed meget resultatorienteret. Og vi er to helt gennemsnitlige kvinder, som ikke kunne se os selv nogen steder. Så vi ville gerne skabe et fællesskab, hvor alle kan være med, og hvor alle føler sig velkomne," fortæller Mille Skat i et interview med ALT for damerne og tilføjer:
"Vi har været til mange pilates-timer og barre-timer. Men vi kunne ikke forstå, hvorfor vi gik i Nike eller Adidas. Vi havde ikke noget tilhørsforhold til de brands. For de gjorde ikke noget for at kommunikere med os.”
Siden har Nusa-universet haft gevaldigt vokseværk og foruden det farverige træningstøj, som både har fundet vej til danskernes sports- og hverdagsgarderobe, har brandet i dag et stærkt community med en række tilbud til deres brugere.
“Planet Nusa laver ikke blot klædeligt træningstøj til kvinder i alle aldre og faconer, de har også formået at skabe et stærkt fællesskab omkring brandet. Nusa arrangerer løb og svømning for sine brugere, og når man ser en anden kvinde i bybilledet med Nusa-logoet på trøjen, giver man hende lige et lille nik,” siger chefredaktør, Rikke Dal Støttrup.
For Nusa-duoen, som i dag har etableret en hel community-afdeling, er fællesskabet det allervigtigste:
“Det er for os et bevis på, at missionen er lykkedes, fordi så ved vi, at vi har skabt noget, der connecter folk."
Guldknappen siden 1985:
ALT for damerne har uddelt designprisen Guldknappen siden 1985, med det formål at hædre danske designere og brands, som har udmærket sig. Og siden 2021 har de inviteret deres læsere med til overrækkelsen.
Guldknappen 2023 blev uddelt ved ALT for damernes store prisshow i Operaen i København, hvor en perlerække af kendte kvinder, der har været I bladet I løbet af året, gik catwalk i designs fra de tre nominerede brands. Operaen var spækket med fest, farver, musik og talks fra dørene gik op til lyden af Alberte Windings bløde stemme, til festen blev lukket med et brag af en catwalk.
Søs Drasbæk var den første til at modtage Guldknappen i 1985 og siden har Mads Nørgaard, Stine Goya, Ganni, By Malene Birger, Margit Brandt, Julie Fagerholt og DAY Birger ét Mikkelsen blandt andre modtaget designprisen.
Guldknappen er designet af smykkedesigner Charlotte Lynggaard.
Læs hele interviewet med Kristine Esmer og Mille Skat på alt.dk
Kontakter
Rikke Dal StøttrupChefredaktør, ALT for damerne
Tlf:+45 40 11 20 59rikke.dal@altfordamerne.dkMira Konggaard KofoedPressemedarbejder, Egmont
Tlf:+45 40 33 97 97mira.konggaardkofoed@egmont.comBilleder
Om Story House Egmont
Story House Egmont står bag stærke mediebrands, e-handelsforretninger og agencies. Vi er publicister af hjertet og en del af den nordiske mediekoncern Egmont, som hvert år uddeler omkring 100 millioner kroner til børn og unge med svære livsvilkår. We bring stories to life.
Om ALT for damerne
ALT for damerne er Danmarks største blad til kvinder. Hver uge bringer ALT for damerne stærke interviews og artikler, der giver fornyet perspektiv på din verden samt håndplukket mode, lækre madopskrifter og tips og trends inden for bolig, sundhed og skønhed.
Følg pressemeddelelser fra Story House Egmont
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Story House Egmont
Stifter køber NiceHair tilbage13.12.2024 11:30:00 CET | Pressemeddelelse
Story House Egmont har solgt NiceHair til virksomhedens oprindelige stifter, Tonny Bruun. Den lokalkendte iværksætter fra Esbjerg vender dermed tilbage i førersædet for den populære e-handelsvirksomhed, som han grundlagde i 2009. Overtagelsen træder i kraft i dag og markerer et nyt kapitel for NiceHair.
Guldknappen går til tøj skabt af overskuds-metervarer5.10.2024 18:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Det danske brand SalonSalon modtager ALT for damernes designpris, Guldknappen 2024, for sin enkle, tidløse og ”langsomme” tilgang til mode.
ALT for damerne hylder to unge kometer med årets Søstersindpris5.10.2024 16:54:32 CEST | Pressemeddelelse
Emma Sehested Høeg og Jennifer Vedsted Christiansen, sammen kendt som kunstnerduoen “How to Kill a Dog”, blev lørdag hædret med ALT for damernes Søstersindpris 2024, da kvindebladet holdt sin årlige prisfest i Operaen i København. De to får prisen for at have udvidet rummet for, hvordan kvinder kan være i verden.
Story House Egmont samler e-handelsforretninger inden for Home & Interior11.9.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Story House Egmont styrker sin markedsposition inden for e-handel ved per 1. oktober 2024 at samle sine Home & Interior-forretninger i én fælles koncern: Egmont LivingNordic. Charlotta Svarfvar er blevet udnævnt til koncernchef for Egmont LivingNordic, der har en samlet omsætning på mere end to mia. svenske kroner.
Nyt interview med Hendes Majestæt Dronning Margrethe17.6.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ugebladet Hendes Verden bringer 17. juni et interview med Hendes Majestæt Dronning Margrethe. Her fortæller Dronningen om sin årelange interesse for broderi og glæden ved smukke farver.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum