Unge kan snapchatte sig til gratis varer i fakta

12.000 unge, der er flyttet hjemmefra, kan nu ved hjælp af Snapchat få en flyttekasse med gratis varer i deres lokale fakta-butik.

Discountkæden har udviklet ”Flyt-selv-kassen”, som er målrettet unge, der netop er flyttet hjemmefra. I den er der en række dagligvarer fra nogle af Danmarks førende mærkevareproducenter: Ajax, Ariel, Bamseline, Cillit Bang, Colgate, Dr. Bechmann, Kims, Maxim, Niveau og Zendium.

”Der er to formål med dette,” siger marketingchef Heidi Kessler, fakta.

”For det første vil vi gerne hjælpe de unge til at få et fornuftigt forbrug fra det øjeblik, de er fløjet fra reden og flyttet for sig selv.

For det andet vil vi gerne teste Snapchat som en måde at kommunikere med denne målgruppe på,” siger Hedidi Kessler.

Man aflæser dagens kode på fakta’s Snapchat og indtaster den på fakta.dk. Så får man et værdibevis på SMS, som man blot viser ved kassen i sin lokale fakta, hvorefter man får udleveret flyt-selv-kassen.

Kassen indeholder dagligvarer til en værdi på cirka 125 kr. Der er kun en kasse pr. person, og de bliver udleveret til de første 12.000, der henter værdibeviset via Snapchat.

Yderligere information: Marketingchef Heidi Kessler 5221 3514

Årets første danske jordbær i Irma i dag13.4.2021 06:45:00 CEST | Pressemeddelelse

En sand forårsbebuder er fra i dag i de første butikker: Danske jordbær. Mængderne er meget små, så kunderne vil kun i udvalgte Irma butikker kunne købe årets første danske jordbær. Det er gartneriet Hunsballe Grønt ved Skælskør, der igen i år er først med jordbær. De er dyrket i et moderne væksthus, der er specielt konstrueret til jordbær-produktion med ekstra store vinduer, der giver mulighed for ekstra meget lys til planterne. I denne uge er det kun udvalgte Irma butikker, der får de nye jordbær. Men allerede i næste uge kommer der større mængder og om ca. 14 dage forventes, at produktionen er så stor, at der er jordbær i alle Coops godt 1000 butikker. De første danske jordbær sælges for 36 kr. pr. bakke med 250 gram. Der vil i dag være omkring 250 bakker fordelt på 10 forskellige butikker: Codanhus Ndr. Fasanvej Platan Roskilde Søborg Nørreport Hillerød Østerport Ordrup Hørsholm Hunsballe Grønt er en familiedrevet virksomhed med over 50 års erfaring i produktion af jordbær og grønt

I år varer nytår lige til påske29.3.2021 10:35:00 CEST | Pressemeddelelse