Odico ApS

Den fynske robotvirksomhed Odico har igangsat svensk børsnotering.

Odico ApS ("Odico") er et dansk teknologiselskab orienteret imod den globale byggeindustri. Nutidens byggeri er meget personale- og ressourcekrævende og selv mindre designinnovationer udgør ofte betragtelige udfordringer at få opført. Brugen af robotteknologi kan forandre dette. Der findes et stort potentiale for digitalisering og automatisering inden for byggeindustrien, og Odico udvikler de brugervenlige værktøjer, som er nødvendige for at realisere dette potentiale på globalt niveau. Selskabet forbereder sig på en nyemisson i løbet af Q1 2018 med efterfølgende planlagt notering på svenske AktieTorget.

Factory on the Fly

Anders Bundsgaard, administrerende direktør for Odico, kommenterer:

"Vi er glade for at kunne meddele, at vi nu, med Sedermera Fondkommission som rådgivere, er klar til en nyemission og notering af Odico. Siden vi grundlagde Odico i 2012, har vi gennemført mere end 250 succesfulde projekter for over 100 kunder i fem lande. Dette har gjort, at virksomheden hidtil har været selvfinansierende, og det er også det bedste bevis på, at vores teknologi fungerer og er attraktiv. Nu står vi overfor at opskalere virksomheden og teknologien globalt gennem lanceringen af konceptet ”Factory-on-the-Fly”. Et koncept som gør os i stand til at pakke og levere vores teknologi til byggepladser verden over."

Via konceptet ”Factory-on-the-Fly” er det nu muligt for første gang at flytte industrirobotter direkte ud på byggepladser i hele verden. Konceptet er baseret på den teknologiplatform, som Odico har udviklet gennem de sidste fem år. En teknologiplatform som muliggør, at man hurtigt og omkostningseffektivt kan fremstille både enkle såvel som komplekse arkitektoniske geometrier direkte fra 3D tegninger.

Factory-on-the-Fly” som koncept er både nyt og unikt, men bygger på en solid og gennemprøvet teknologi, som har været anvendt i de mere end 250 projekter, som Odico med succes har gennemført de seneste fem år. En succes som nu følges op af den forestående børsintroduktion, hvor forventningen er at rejse ca. 16 mio. dkk, som skal bane vejen for at løftet teknologikonceptet ud på det globale marked.

Mere information og et samlet memorandum vil blive publiceret før den planlagte nyemission, der forventes gennemført i første kvartal 2018.

For mere information om Odico, besøg venligst selskabets hjemmeside www.odico.dk

Anders Bundsgaard
Telefon: 22 22 12 34 / 22 22 12 35
E-mail: anders@odico.dk

Sedermera Fondkommission
Telefon: +46 (0) 40-615 14 10
E-mail: info@sedermera.se

Information om Odico ApS

Peder Skrams vej
5220 Odense SØ

Odico ApS udvikler robotteknologi, som anvendes til produktion af forme til bl.a. betonstøbning. Teknologien har desuden vundet indpas i bl.a. vindmølleindustrien og i andre beslægtede fremstillingsindustrier, hvor høj fleksibilitet er nødvendig. Hovedkontoret ligger i Odense og beskæftiger ca. 15 medarbejdere.

Følg pressemeddelelser fra Odico ApS