Ziggy Marley kommer til Store VEGA til sommer med hyldestkoncert til sin far Bob Marley.

VEGA og Live Nation præsenterer

ZIGGY MARLEY: A LIVE TRIBUTE TO HIS FATHER

STORE VEGA

4. JULI 2022

Både som frontfigur i the Melody Makers og senere som soloartist, har Ziggy Marley positioneret sig selv som en af tidens største reggae-stjerner, og samtidig ført sin families socialt bevidste værdier og arv videre. Som den ældste søn af reggae-legenden Bob Marley og hans kone Rita var Ziggy den oplagte arvtager efter faderens alt for tidlige død i 1981.

I kølvandet på Bob Marleys død etablerede Ziggy Marley sammen med sin mor og søskende the Melody Makers og gav reggae en stor indsprøjtning livlig pop og brød igennem med deres GRAMMY-vindende mesterværk fra 1988 ’Conscious Party’. Året efter udgav de deres største kommercielle album ’One Bright Day’ som ligeledes vandt en GRAMMY. Efter en række succesfulde albumudgivelser i 90’erne med the Melody Makers begyndte Ziggy Marley at udgive musik som soloartist. Med de succesfulde albummer ‘Love Is My Religion’ (2006) og ‘Fly Rasta’ (2013) har han bevaret en position som et af verdens største reggaenavne.

Udover at have opnået status som reggae-ikon, er Ziggy Marley også gået i faderens fodspor når det kommer til filantropi og at ytre sine politiske holdninger. Han har skabt sin egen velgørende organisation U.R.G.E der arbejder med børns helbred og uddannelse. Derudover har han også skrevet musik og været med i en række TV-programmer. Desuden har han udgivet to albummer med børnesange bl.a. ’More Family Time’ fra 2020.

Billetsalget er startet via vega.dk, livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder primært med koncerter, men beskæftiger os også med comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL og Heartland er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.

Gør klar til en tung aften med dobbelt headliner-koncert med TesseracT og Lorna Shore i Pumpehuset.13.5.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

TESSERACT & LORNA SHORE PUMPEHUSET 7. AUGUST 2022 Gør klar til en tung aften med dobbelt headliner-koncert med TesseracT og Lorna Shore i Pumpehuset 7. august 2022. TesseracT er et progressivt metalband fra England, som blev dannet i 2003 og har lige fra begyndelsen fokuseret på en kombination af progressiv rock og progressiv metal. I alt har bandet udgivet fire studiealbums. De har senest været aktuelle med ’P O R T A L S’, som er et konceptalbum skabt for at give fans en mulighed for at flygte i en tid med isolation under corona. Her fremførte de sange, der spænder over hele deres katalog. I december 2020 inviterede TesseracT sine fans til at deltage i en levende filmisk oplevelse og live-optræden med smuk belysning og slående effekter i denne forbindelse. Lorna Shore er et Amerikansk deathcore band, hvis lyd ligeledes kan beskrives som symfonisk ekstremmetal og blackmetal med en intens hardcore lyd. Bandets seneste studiealbum ’Immortal’ fra 2020 blev blandt andet omtalt som årets b

Caroline Polachek bringer sine overdådige indie-popsange til Store VEGA.13.5.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

VEGA og Live Nation præsenterer CAROLINE POLACHEK SUPPORT: OKLOU 18. OKTOBER 2022 STORE VEGA Singer-songwriter unikummet Caroline Polachek bringer sine overdådige indie-popsange til Store VEGA. Caroline Polachek har allerede levet et ekstraordinært liv i inden for musikken. Hendes tidligere band Chairlift fik deres store gennembrud i 2008 da deres sang ’Bruises’ var med i en reklame for iPods, da indie-scenen i Brooklyn var på sit allerhøjeste. Caroline Polacheks unikke vokal og evner til at inkorporere synths blev hurtigt hendes signaturlyd, en lyd hun fortsatte med at videreudvikle på Chairlifts tre anmelderroste albums og som til sidst endte med at blive en eksperimenterende form for pop. Ved siden af Chairlift begyndte Caroline Polachek at producere og skrive sange for bl.a. Beyonce. Med et ekstremt musikalsk gå-på-mod startede hun endda to nye sideløbende projekter i 2013: Barok pigegruppen Ramona Lisa og synth-projektet CEP. Med en evne til at springe mellem forskellige genrer ha