Zalando og CPH Half indgår nyt samarbejde

Zalando er ny sponsor for Copenhagen Half Marathon. Et samarbejde begge parter ser store perspektiver i, og som blandt andet skal resultere i et løbefællesskab, som skal udfolde sig både offline og online i månederne op til løbet.
Copenhagen Half Marathon er en stor folkefest. (Foto: Sparta)

Copenhagen Half Marathon har manifisteret sig som et af verdens bedste halvmaraton, og har endnu en gang fået tildelt IAAF's Road Race Gold Label. Nu vil Copenhagen Half Marathon sammen med Zalando udfolde løbeglæden på flere forskellige platforme. Det skal ske som en del af et nyt sponsorat, hvor Zalando bliver ny online partner på CPH Half.

"En så stor online virksomhed som Zalando kan være med til at flytte Copenhagen Half Marathon til et nyt niveau. Vores fælles udgangspunkt er glæden og fællesskabet omkring løb, og derfor giver det mening, at vi sammen skaber et univers, både online og fysisk, som kan brede kendskabet til løbet endnu længere ud og inspirere nye målgrupper til at løbe og træne sammen," siger Dorte Vibjerg, der er direktør i Sparta.

Hos Zalando ser man også meget frem til det nye samarbejde

”Copenhagen Half Marathon er en folkefest, som vi er meget stolte over at være en del af. Det er et fantastisk event, som udfolder sig i hele byen. Folk i alle aldre kan deltage - uanset om det er for at løbe eller heppe på dem, der løber. Vi er glade for at være en del af et event, hvor vi kan give noget tilbage til vores kunder. Sport er et af de områder, vi har størst fokus på hos Zalando, og vi er glade for at kunne tilbyde mere end 200 brands”, siger Kenneth Melchior, General Manager Northern Europe hos Zalando, som også ser meget frem til de arrangementer Zalando vil i iværksætte op til og efter løbet.

”Udover vores tilstedeværelse under arrangementet, inviterer Zalando og Fit Living til en række gratis fællestræninger i Spartas lokaler på Østerbro samt en hyggelig BBQ om aftenen efter løbet. Ideen er at skabe et fællesskab, hvor deltagerne får input til, hvordan de kan supplere deres løbetræning. Denne type af forbrugerinvolverende initiativer er noget, vi virkelig satser på fremadrettet,” siger han.

Spændende fremtid

Det nye og spændende samarbejde skaber mange perspektiver for det fremtidige CPH Half. Med et treårigt perspektiv giver samarbejdet mange muligheder for at sprede løbeglæde både online og offline – nu og fremadrettet.

"Vi har indgået en foreløbig treårig aftale og ser store perspektiver i samarbejdet. Sammen med Zalando og Nordea-fonden har vi planer om en række forskellige aktiveringer omkring eventen, som kommer til at booste løb og løbefællesskaber både nationalt og internationalt," siger Dorte Vibjerg.

Læs mere om og tilmeld dig Copenhagen Half Marathon her

Sponsorer og Partnere

Bidragsyder: Nordea-fonden

Sponsorer: Zalando, Nike, High5 og BMW

Partnere: Frederiksberg Kommune, Københavns Kommune, Wonderful Copenhagen og Sport Event Denmark

Copenhagen Half Marathon er en stor folkefest. (Foto: Sparta)

Copenhagen Half Marathon er med helt fremme, når det kommer til verdens bedste halvmaratons. I 2017 var det suverænt det hurtigste halvmaraton i verden med hele tre løbere under 59.00 minutter. Ud over den absolutte verdenselite så deltager der også et kæmpe motionsfelt med mere end 20.000 løbere. Arrangørerne af Copenhagen Half Marathon er Sparta Atletik & Motion og Dansk Atletik Forbund.

Den første udgave af Copenhagen Half Marathon fandt sted i 2015 og var et udspring af det succesrige VM i halvmaaton, som blev afholdt i København i 2014. Målsætningen har fra starten været at lave verdens bedste og hurtigst halvmaraton, og den er målsætningen er i manges øjne opfyldt.