YouTv-kunder kan nu frit tilføje 8 nabolandskanaler til deres eksisterende abonnement

Den digitale tv- og streamingtjeneste YouTv, der tilbyder forbrugerne fuld valgfrihed i deres tv-produkt, tilføjer fra 1. september en række tv-kanaler til sortimentet. Fremover kan brugerne frit og fleksibelt tilvælge tv-kanaler fra vores nabolande uden at bruge af deres point.

YouTv er en digital og fleksibel tv- og streamingtjeneste til de danskere, der ønsker et udelukkende digitalt alternativ til den traditionelle tv-pakke. Med YouTv får man fuld valgfrihed i sit tv-produkt og kan frit vælge mellem ens foretrukne tv-kanaler og streamingtjenester. Nu udvides kanalporteføljen med 8 nabolandskanaler, som alle kan til- og fravælges uden at bruge point. Det glæder YouTv.

”Vi ønsker at gøre så meget indhold som muligt tilgængeligt for vores kunder, og vi er utrolig glade for, at vi nu kan tilbyde dem nabolandskanalerne til 0 point og altså som en del af deres abonnement. Nøgleordet er valgfrihed; man kan vælge lige præcis de kanaler, man gerne vil se, og man kan nemt vælge kanalerne fra igen, hvis ens behov ændrer sig,” fortæller Henrik Harder, direktør i YouTv.

Med YouTv kan brugerne sammensætte et personligt abonnement baseret på egne behov. Tilføjelsen af de nye kanaler betyder, at YouTv nu kan tilbyde deres kunder mere end 50 forskellige tv-kanaler. Derudover kan man vælge mellem 10 forskellige streamingtjenester.

”YouTv er stadig en forholdsvis ny tjeneste, som vi løbende udvikler i takt med, at vi får nye indsigter fra kunder og aftaler med samarbejdspartnere. Med tilføjelsen af de otte nabolandskanaler kan vi nu tilbyde brugerne adgang til kvalitetsindhold fra Sverige, Norge og Tyskland, hvor en lang række programmer sendes med danske undertekster. Det sikrer et større og mere alsidigt udbud af tv-kanaler,” siger Henrik Harder.

De otte nabolandskanaler, som YouTv-kunder får adgang til fra 1. september, er: SVT1, SVT2, TV4, NRK1, ZDF, ARD, RTL og NDR. Derudover tilføjes 6 tv-kanaler som betalingskanaler: Al Jazeera English, Bloomberg, CNBC, Euronews, Mezzo og MTV Hits.

YouTv kan købes online via youtv.dk, hvor man også kan læse mere om den nye tv- og streamingtjeneste.

Fakta om YouTv

• YouTv tilbyder fleksible streamingabonnementer, hvor brugerne kan vælge mellem mere end 50 tv-kanaler og 10 streamingtjenester.
  • Man kan vælge abonnementer på 3, 10, 20 eller 30 point. Alle tv-kanaler koster 1 point, med undtagelse af de otte nye nabolandskanaler, som kunder får adgang til som en del af abonnementet (0 point). Streamingtjenester koster fra 2-7 point.
    • 3 point koster 199 kr. per måned.
    • 10 point koster 299 kr. per måned.
    • 20 point koster 399 kr. per måned.
    • 30 point koster 499 kr. per måned.
  • Alle abonnementer giver desuden adgang til DRTV, som er den mest brugte danske streamingtjeneste samt et bredt streamingkatalog af både nye og ældre film og serier fra Paramount+
  • Al kommunikation, betaling og support foregår digitalt.
  • Brugerne får adgang til indholdet i YouTv app’en med det samme, de tilmelder sig på hjemmesiden, og der er ikke oprettelsesgebyr eller bindingsperiode.

Om nabolandskanalerne
Nabolandskanalerne er en fælles betegnelse for Danmarks nabolandes største tv-kanaler, bl.a. SVT1, SVT2, TV4, NRK1, ZDF, ARD, RTL og NDR. Nabolandskanalerne giver indsigt i landene omkring os og bidrager med en alsidighed inden for tv-udbuddet, der ellers i høj grad erpræget af engelsksprogede programmer. En lang række programmer, herunder bl.a. den tyske krimiserie Gerningsstedet fra ARD, kan ses med danske undertekster.