YouTube-stjerne er favorit til MGP-triumf

Den 19-årige YouTube-opdagelse Ida Una har med sin sang ”One” lagt sig i spilleselskabet NordicBets førertrøje. Sada Vidoo og Anja er største konkurrenter.

Dansk Melodi Grand Prix skydes i gang lørdag kl. 20, og skal man tro NordicBet kan showet meget vel toppe allerede ved sang nummer 1. Efter at have hørt årets ti vinderbud, er Ida Una med sangen ’One’ udråbt til forhåndsfavorit til odds 2,25.

”’One’ er en ørehænger. En moderne MGP-sang, som kan begå sig på den internationale popscene. Omkvædet er simpelt, fængende, og minder lidt om David Guetta og Zara Larssons sommerhit ’This One’s For You’ fra sidste års EM-slutrunde”, lyder det fra Thomas Holm, pressechef hos NordicBet.

Det kan dog tale imod Ida Una, at hun går direkte fra YouTube til scenelyset, mens de to nærmeste konkurrenter begge har international erfaring. Mens Sada Vidoo har begået sig i den engelske udgave af X Factor, nåede Anja til tops i den australske udgave af The Voice. Tror man, erfaring rækker længst, forrenter NordicBet en sejr til Sada Vidoos ’Northern Lights’ 3 gange, mens sidste års andenplads Anja åbner som outsider i odds 6 med sangen ’Where I Am’.

”Det er ikke mange år siden, vi har set Conchita Wurst vinde som drag queen til Eurovision. Sada Vidoo er endnu et enestående bekendtskab, der kan blive den næste i rækken. Hendes stemme og optræden som levende dukke er særegen, og det kan tippe vægtskålen til hendes fordel”, siger pressechefen.

Vinderen af Dansk Melodi Grand Prix afgøres i et 50/50-forhold mellem en ekspertjury og seernes stemmer. Showet løber af stablen i Jyske Bank Boxen i Herning lørdag 25. februar.

Hvem vinder Dansk Melodi Grand Prix 2017?
Ida Una – One                                   2.25
Sada Vidoo – Northern Lights           3.00