YouSee’s tv- og film-app er nu tilgængelig på Samsungs Tizen-styresystem

Fra den 15. februar kan alle YouSees kunder med tv-boks streame deres YouSee-indhold på alle nyere Samsung tv med Tizen-styresystem. Den nye app er en del af YouSee’s strategi om at levere indhold på flere platforme.

Rigtig mange danskere har et Samsung-tv, og derfor lancerer YouSee nu som den første danske tv-distributør en tv- og film-app til de nyere Samsung-fjernsyn, der kører på styresystemet Tizen. Dermed er det ikke længere nødvendigt at koble Samsung tv’et til et tv-stik for at se Den store Bagedyst eller ugens fodboldbrag på et ekstra tv i den anden ende af huset.

”Vores kunder efterspørger bedre muligheder for at kunne se tv i flere af husets rum, og med den nye app til alle tv fra Samsung med Tizen-styresystem kan vores kunder se alt det indhold, de kan se via deres tv-boks, direkte på tv’et. Det er relevant, hvis man f.eks. har brug for et ekstra tv i huset eller man har et sommerhus, hvor der ikke er tv-stik,” siger Jacob Mortensen, tv- og bredbåndsdirektør i YouSee.

Samsung lancerede styresystemet Tizen i 2015, og alle tv fra 2016 og frem har et Tizen-styresystem og vil derfor kunne bruge den nye app, hvor live-tv er det centrale omdrejningspunkt. Med app’en får kunderne adgang til en tv-oplevelse, som de kender fra deres tv-boks.

”Vi vil gerne gøre det nemmere for vores kunder at se tv på netop den måde, der passer dem bedst. Ved at gøre hele tv-pakken tilgængelig på Samsung tv med Tizen-styresystem løfter vi kundeoplevelsen og skaber en større fleksibilitet for vores tv-boks kunder.”

Med lanceringen af den nye app kommer YouSee tættere på målet om at være til stede på endnu flere af de platforme, som brugerne benytter.

”Sidste år lancerede vi en app til de af vores kunder, der har et Android tv, og nu tager vi næste skridt, idet vi som den første distributør herhjemme har udviklet en app til alle med et nyere Samsung-tv. Vi har desuden en app til LG på tegnebrættet og vil på sigt også gerne give vores kunder med Apple TV eller et andet smart tv mulighed for at få al den underholdning, de har hos os, op på den store skærm,” siger Jacob Mortensen.

Han understreger dog, at YouSee fortsat er i udviklingsfasen og derfor først på et senere tidspunkt kan melde ud, hvornår flere tv-apps bliver lanceret.

Fakta om YouSees nye app til Samsung-tv med Tizen-styresystem

• ”YouSee Tv & Film” hentes som en normal app via ”Apps” menupunktet i Tizen brugerfladen.
  • Brugerne logger ind med deres normale YouSee-login.
  • Herefter har brugerne adgang til det samme indhold, som de har på deres YouSee Tv & Film-tjeneste og deres tv-boks (dog kan de ikke optage programmer).
  • Streaming-tjenesten YouSee Tv & Film er gratis for alle YouSee tv-kunder.

Alle kunder med tv-boks kan bruge den nye app til Samsung-tv med Tizen-styresystem. Læs mere på yousee.dk/smarttv

Nyt rejseprogram med Peter og Esben: I Kina går det godt1.8.2018 07:34pressemeddelelse

Kommer kineserne til at overtage verden? Det har vi efterhånden hørt et stykke tid, og Peter Falktoft og Esben Bjerre har derfor pakket kufferterne og er fløjet til det enorme og højteknologiske land for at se nærmere på tingenes tilstand. ”Vi har længe drømt om at lave en reportage fra Kina, der jo i vores generation er det spanskrør, der trues med, hver gang vi skal have vedtaget politiske reformer. Det moderne Kina bliver målestokken og argumentationen for, at børnene skal gå mere i skole, de unge skal uddanne sig hurtigere, og de voksne skal arbejde i flere år. Det er både sundt og vigtigt, at vi ved lidt om, hvad det er for et land, der dikterer, hvor meget vi skal kunne her i Danmark, og det er grunden til, at Esben og jeg besluttede at lave et informativt og nysgerrigt rejseprogram fra Kina,” fortæller Peter Falktoft. På rejsen i Kina følger vi bl.a. Peter og Esben til en kinesisk forretningsmiddag, hvor der serveres 1000 år gamle æg og fuglefødder, på besøg i et munketempel, hv