YouSee’s kunder kan som de første i Danmark streame danske og udenlandske premierefilm fra Nordisk Film

Fra 1. maj kan YouSee’s tv-kunder – som de første – streame de mange premierefilm, som Nordisk Film bringer til markedet. Aftalen omfatter til en start bl.a. Klovn The Final samt internationale storfilm som 1917 og Knives Out.

Klovn The Final Foto: Per Arnesen

I september kunne YouSee og Nordisk Film annoncere en ny aftale, der betyder, at nogle af de største danske og internationale film fremover vil nå bredt ud til danskerne via YouSee. Nu træder det nye samarbejde i kraft, og det betyder bl.a., at YouSee’s tv-kunder senere på året kan glæde sig til at se Klovn The Final, 1917 og Knives Out. Filmene inkluderes i YouSee’s grundpakke, så alle tv-kunder kan se dem som en del af deres tv- og streamingpakke.

”Vi har glædet os til samarbejdet med Nordisk Film og er glade for, at vores tv-kunder nu vil være de første til at kunne streame en lang række danske og internationale storfilm. Der sker store ændringer på det danske mediemarked i disse år, og vi er glade for, at vi via samarbejdet med Nordisk Film kan være med til at sikre en endnu bredere adgang til både danske og internationale premierefilm,” siger Jacob Mortensen, direktør i YouSee, og tilføjer, at YouSee med den nye aftale også vil have tv-premiere på danske film på Xee.

Hos Nordisk Film glæder man sig også over, at den nye aftale med YouSee nu træder i kraft.

”YouSee når med sine tv- og streamingtjenester ud til hele Danmark, og aftalen betyder, at der sikres vigtige indtægter til dansk film og dets mange kreative filmfolk og producenter. Det er godt, at endnu flere danskere i de kommende år nu får mulighed for at se eller gense de mange stærke film, vi repræsenterer,” siger Kenneth Wiberg, der er direktør i Nordisk Film Distribution.

Samarbejdet mellem YouSee og Nordisk Film strækker sig over tre år og giver bl.a. YouSee’s tv-kunder mulighed for at streame danske film som Klovn The Final og senere Marco effekten samt internationale film som 1917, Knives Out og Chaos Walking, når de har haft premiere i biografen og været tilgængelige som digitalt køb og leje.

Den 1. maj har de to første film fra Nordisk Film premiere hos YouSee, nemlig action-thrilleren Angel Has Fallen og gyser-dramaet Midsommar.

Filmene kan streames via tv-boksen, YouSee Tv & Film-appen og tv.yousee.dk.

Klovn The Final Foto: Per Arnesen
1917