YouSee: Tag både tv-pakke og musik med på rejser i hele EU

Fra den 1. april kan kunder hos YouSee streame alt indhold i deres tv-pakke i hele EU. Også YouSee Musik er tilgængelig på rejser i EU.

Inden længe kan man både følge danske fodboldlandskampe, næste afsnit af yndlingsserien samt holde sig opdateret på de lokale nyheder, selvom man slikker sol ved den franske riviera.

"Fra den 1. april kan vores tv-kunder streame alt det indhold, de kender fra deres tv-pakke, når de rejser i EU. Tager man f.eks. på ferie i Frankrig til sommer, kan man altså fortsat følge sin yndlingssport med danske kommentatorer og se danske nyheder. Man skal blot logge på vores streamingtjeneste via web eller app," fortæller Jacob Mortensen, tv-direktør i YouSee, og fortsætter:

"Muligheden for at tage tv-pakken med til andre EU-lande er et resultat af nye EU-regler, der ved at ophæve geoblokering, giver alle europæiske forbrugere adgang til deres indholdstjenester i hele EU, og det er et tiltag, som vi hilser hjertelig velkommen, da det kommer vores kunder til gode."

Mange tv-kunder har benyttet sig af muligheden for at mikse tv og streamingtjenester i det nye Bland Selv-koncept, og det bliver selvfølgelig også muligt at streame serier fra f.eks. HBO Nordic og Viaplay via YouSee fra den 1. april.

"Danskerne er i stigende omfang interesseret i at tage både deres underholdnings- og nyhedstjenester med på ferie eller forretningsrejse i EU. Det her er derfor en fantastisk nyhed for vores kunder og med til at give dem endnu større fleksibilitet i forhold til den store mængde af film, serier, nyheder og sport, som de allerede nu har adgang til via vores streamingtjeneste," siger Jacob Mortensen.

Sidste år inkluderede YouSee EU-roaming i alle mobilpakker, og alle mobilkunder, der ikke aktivt har fravalgt et roaming-abonnement, har derfor op til 15 GB data tilgængeligt per måned i EU. Med de nye muligheder for at tage både tv, streaming og musik med på rejser i EU, bygger YouSee videre på denne fleksibilitet.

"Mange af vores kunder sætter stor pris på de nye roamingmuligheder. Det, at de nu også kan bruge deres EU-data til at se tv direkte fra swimmingpoolen eller lytte til deres yndlingshit på vej ned af skiløjpen, er endnu et vigtigt skridt i vores ambition om at højne vores kunders digitale liv og give dem mulighed for at tilgå deres indhold, når og hvor det passer dem bedst," siger Kasper Ørtvig, mobildirektør i YouSee.

Sådan streamer du tv, sport og musik i hele EU

• Som kunde hos YouSee kan du fra 1. april streame din tv-pakke via tv.yousee.dk eller direkte i YouSee TV & Film-appen i hele EU.
  • Du kan også lytte til musik via YouSee Musik-appen - både i og uden for EU. Musiktjenesten er nemlig tilgængelig i hele verden.
  • Når du er på wi-fi i andre EU-lande, kan du naturligvis også streame hele tv-pakken ubegrænset - og samtidig undgår du at bruge af din roaming-pakke på mobilabonnementet.
  • Du kan tage din tv-pakke og din musik med dig i op til 30 dage ad gangen. Herefter skal du bruge din enhed i Danmark, før du kan se tv, film og serier via YouSee i EU igen.
  • Du kan se præcis det, du kan se derhjemme, men vær opmærksom på, at det pga. rettigheder kræver et tillægsprodukt, hvis du vil have adgang til TV 2 udenfor hjemmet.
  • Som en hovedregel bruger man ca. 60 MB til at streame en times musik, mens man bruger ca. 600 MB på en times tv-streaming
  • Alle nyere mobilkunder hos YouSee har YouSee Musik med i abonnementet, og alle tv-kunder har adgang til hele deres tv-pakke plus mange timers on demand underholdning via tv.yousee.dk og app'en 'YouSee TV & Film.

Læs mere om de nye muligheder for at tage tv, film og serier med på rejser i EU påyousee.dk/eustreaming.