YouSee og Vios redder titusindvis af aarhusianere fra sort skærm 1. december

YouSee sørger sammen med Vios for, at titusindvis af aarhusianere undgår sort skærm fra 1. december, efter Stofa i går mandag meddelte, at de vil opsige 40.000 kunder, der er medlem af den aarhusianske forening AFAA. AFAAs egen udbyder Vios har nemlig valgt YouSee som ny tv- og streamingpartner til at levere tv- og streamingtilbud til op mod 90.000 aarhusianske husstande. Fra 1. december vil YouSee og Vios levere grundpakken til alle medlemshusstande, der i dag modtager tv via tv-stikket, helt automatisk og gratis i december, mens de beslutter sig for, om de vil fortsætte med grundpakken eller vælge YouSees nye underholdningsprodukt YouSee Play som ren digital løsning.

Stofa meddelte mandag, at de opsiger 40.000 kunder, der er medlemmer af den aarhusianske forening AFAA, som dermed ville risikere sort skærm fra 1. december, fordi AFAA har besluttet at overtage nettet i og omkring Aarhus. Men nu kommer YouSee og Vios til undsætning. For med en ny samarbejdsaftale har AFAAs egen udbyder Vios nemlig valgt YouSee som ny leverandør af tv-kanaler og streamingtjenester til op mod 90.000 aarhusianske husstande. Fra 1. december vil YouSee levere grundpakken med 23 faste tv-kanaler til alle medlemshusstande helt automatisk og gratis i en måned som en julegave til medlemmerne, mens de beslutter sig for, om de vil fortsætte med grundpakken eller vælge YouSees nye underholdningsprodukt YouSee Play som ren digital løsning. For det er YouSee Play, som er hovedårsagen til, at valget er faldet på Danmarks største underholdningsudbyder som ny leverandør til de mange medlemmer.

”Vi har igennem lang tid haft en rigtig god dialog med YouSee og er glade for endelig at kunne offentliggøre vores samarbejde, som kan rydde enhver bekymring for sort skærm af vejen hos vores mange medlemmer. Vores opgave er at sikre det bedste udvalg af tjenester og produkter til konkurrencedygtige priser, hvor det er medlemmernes behov, der er i fokus. Og YouSee er den rette partner for os, fordi vi med YouSee Play nu kan tilbyde at fremtidssikre medlemmernes tv- og streamingforbrug via en digital app-løsning,” siger Michael Jakobsen, adm. direktør i Vios.

Nybrud med ren digital tv- og streamingløsning
YouSee Play blev lanceret i september og giver fuld valgfrihed til at sammensætte et mere relevant og skræddersyet underholdningstilbud, hvor man løbende kan udskifte de valgte tv-kanaler og streamingtjenester. Samtidig er der ikke længere behov for tv-boks og antennestik, fordi YouSee Play kan fungere som en ren digital webbaseret løsning. Faktisk har Vios i aftalen med YouSee fravalgt muligheden for en tv-boks, hvilket er et nybrud.

”Vios har valgt YouSee, fordi de tror på, at fremtiden tilhører digitale underholdningsprodukter, og det kan vi nu levere med YouSee Play som ren app-løsning. YouSee Play er også et svar på, at tv-markedet undergår enorm forandring, og mange helt fravælger de faste tv-pakker, som ikke længere fungerer for alle. Derfor er denne samarbejdsaftale også en utrolig interessant case for os, hvor vi får at se, hvor mange traditionelle tv-kunder vi med YouSee Play kan flytte over til et rent digitalt tv- og streamingforbrug,” fortæller Christian Morgan, CEO i YouSee.

Kvitterer med gratis grundpakke for tillidserklæring
Hos YouSee er der samtidig stolthed at spore over at få muligheden for at levere tv og streaming til titusindvis af aarhusianske husstande. Partnerskabet med Vios er et vigtigt skridt på rejsen mod at cementere YouSees plads som danskernes foretrukne underholdningsudbyder.

”Vi er stolte af, at AFAA med sin egen udbyder Vios i front har valgt YouSee som ny samarbejdspartner, og det kvitterer vi for ved at levere grundpakken til alle husstande helt automatisk og gratis i december måned, mens de kan beslutte sig for, hvilken tv- og streamingløsning, der er den rette for dem. Vi er i gang med en stor transformation for at fremtidssikre vores plads som danskernes foretrukne leverandør af underholdningsprodukter med afsæt i de bedste digitale kundeoplevelser. Partnerskabet med Vios og dermed potentielt titusindvis af nye YouSee-kunder er en tillidserklæring og et stærkt signal om, at vi er på rette vej,” slutter Christian Morgan.

Om Vios
Vios er medlemmernes nye udbyder, som er skabt af foreningen AFAA, der siden 1978 har sikret først radio og tv og senere også hurtigt internet til gode priser for medlemmerne. Med afsæt i fællesskabstanken, som kendetegner de traditionsrige foreninger, vil Vios blandt andet skaffe gode internet-, streaming og tv-løsninger til bedre priser til gavn for medlemmerne. Vios-universet vil løbende blive udbygget med fordele, tjenester, oplevelser og produkter til medlemmerne.

YouSee tilbyder internet, mobiltelefoni og tv/streaming til mere end 3 mio. danskere. Hver dag forbinder vi vores kunder via landets bedste 5G mobilnetværk, ligesom vi giver flest danskere de højeste internethastigheder og leverer underholdning via markedets største tv/streaming-univers. YouSee er en del af Nuuday-koncernen.

For yderligere information, kontakt:
Mikkel Riis-Jørgensen, presseansvarlig for YouSee, mail: mikri@nuuday.dk / tlf.: 30 44 22 44

Tinka slår Wham og Mariah Carey som ny juleklassiker23.12.2023 18:00:00 CET | Pressemeddelelse

Burhan G’s julehit ”Tinka” er blevet en ny dansk jule-evergreen. For selvom Tinka-julekalenderen ikke er at finde på nogen tv-kanal i år, topper titelsangen listen over danskernes mest streamede julehits. Sangen har faktisk så mange afspilninger, at den slår internationale klassikere som 'Last Christmas' og 'All I Want For Christmas Is You' af pinden. Det viser tal fra YouSee Musik, som er streamingplatform for hundredtusindvis af danskere.