YouSee og Nordic Entertainment Group indgår aftale om Premier League

YouSee og Nordic Entertainment Group har indgået en ny aftale, som betyder, at halvdelen af Premier League-kampene vises på YouSees nye tv-kanal Xee.
Foto: NENT/TV3 Sport

Med start fra sæsonen 2019/2020 får YouSee eksklusive rettigheder til at vise halvdelen af Premier League-kampene på tv via kanalen Xee, som alle YouSees tv-kunder har adgang til. Den resterende halvdel af Premier League-kampene vises eksklusivt på Nordic Entertainment Groups kanaler TV3+ og TV3 MAX. Som en del af aftalen får kunder, der har adgang til Viaplay Sport, også mulighed for at se Premier League-kampene fra Xee. Aftalen betyder derfor, at nogle af de bedste fodboldoplevelser på dansk tv vil nå bredt ud til danskerne.

”Vi glæder os utrolig meget til dette helt nye og meget spændende samarbejde. Med nogle af de bedste hold i verden og fantastiske danske spillere som Christian Eriksen og Kasper Schmeichel er det ikke underligt, at danskerne elsker engelsk fodbold. Fra august i år og tre år frem vil Xee blive hjemsted for en række af de helt store engelske fodboldopgør, og det glæder vi os virkelig til at kunne tilbyde vores kunder,” siger Christian Morgan, mediedirektør i YouSee.

”Vi er glade for at udvide vores samarbejde med YouSee og ser frem til at give deres kunder de største oplevelser fra verdens stærkeste klubturnering. Samtidig er det glædeligt, at vi fortsat kan tilbyde Viaplays kunder alt det bedste fra Premier League,” siger Kim Poder, CCO Nordic Entertainment Group og CEO Nordic Entertainment Group Denmark.

For at give danskerne den bedst mulige dækning af kampene indeholder den nye aftale også et produktionssamarbejde relateret til Xees dækning af Premier League-kampene. Produktionssamarbejdet betyder, at YouSee køber produktioner af relevante programmer relateret til kampene, herunder kommentering af kampene, studiedækning og magasinprogrammer, af TV3 Sport.

Fakta om Premier League hos NENT / Xee:

- 20 hold - 38 runder - 380 kampe pr. sæson

- 232 kampe kan vises live på Xee, TV3+ eller TV3 Max

- 116 kampe vises på Xee

- 116 kampe vises på TV3+ eller TV3 Max

- 232 kampe vises live på Viaplay

- Som led i aftalen køber YouSee sportsproduktioner fra TV3 Sport med kendte navne som Peter Grønborg, Jan Mølby, Carsten Werge, Per Frimann, Stig Tøfting, Martin Jørgensen, Peter Kjær, Jesper Grønkjær, Niels-Christian Frederiksen mfl.

Om Nordic Entertainment Group:
Nordic Entertainment Group leverer underholdning til hele Norden. Hver eneste dag bruger millioner af mennesker vores tv-kanaler og streaming-tjenester, og vores produktionsselskaber producerer indhold til medievirksomheder i hele verden. Vores ambition er at gøre livet mere underholdende. Derfor stræber vi efter at levere oplevelser i sin egen liga – fra livesport til film og vores egne Originals. Vi har hovedkvarter i Stockholm og er en del af Modern Times Group, som er en international underholdningsgruppe, der er noteret på Nasdaq Stockholm (MTGA og MTGB). Nordic Entertainment Group bliver noteret særskilt på Nasdaq Stockholm i 2019.

Om YouSee:
Hos YouSee får du de bedste tv-kanaler og streamingtjenester, de nyeste film og serier, eksklusiv underholdning og al din yndlingsmusik. YouSee er en del af TDC-koncernen og leverer underholdning til mere end halvdelen af Danmarks husstande. Vi er landets største udbyder af hurtigt bredbånd og forbinder hver dag tusindvis af danskere via Danmarks bedste mobilnetværk. I 2019 lancerede YouSee sammen med Fox Networks Groups tv- og streamingkanalen Xee.

Foto: NENT/TV3 Sport

Tinka slår Wham og Mariah Carey som ny juleklassiker23.12.2023 18:00:00 CET | Pressemeddelelse

Burhan G’s julehit ”Tinka” er blevet en ny dansk jule-evergreen. For selvom Tinka-julekalenderen ikke er at finde på nogen tv-kanal i år, topper titelsangen listen over danskernes mest streamede julehits. Sangen har faktisk så mange afspilninger, at den slår internationale klassikere som 'Last Christmas' og 'All I Want For Christmas Is You' af pinden. Det viser tal fra YouSee Musik, som er streamingplatform for hundredtusindvis af danskere.