YouSee og C More indgår udvidet partnerskab

YouSee har i dag forlænget og udvidet samarbejdet med C More.

Femte sæson af  Peaky Blinders havde eksklusiv dansk premiere på C More den 5. september. Foto: BBC.
Femte sæson af Peaky Blinders havde eksklusiv dansk premiere på C More den 5. september. Foto: BBC.

Streamingtjenesten C More har i mange år været en del af YouSee’s indholdstilbud, og nu udvider den danske tv-distributør distributionssamarbejdet med C More.

“C More er virkelig stærk på både nordisk, europæisk og amerikansk indhold og er derfor også en tjeneste, som vores kunder sætter stor pris på. Det var derfor oplagt for os i forlængelse af vores eksisterende aftale at udvide samarbejdet omkring distributionen af C More. Et udvidet partnerskab giver god mening for både C More og os. Vi har mange danske familier som kunder, og de efterspørger i stigende grad godt indhold, mens C More har et omfattende katalog af film og serier til både børn og voksne,” siger Christian Morgan, mediedirektør i YouSee.

Mathias Berg, Chief Operating Officer i svenske TV4 og C More, ser også interessante og langsigtede muligheder i det udvidede partnerskab.

”Vi er selvfølgelig interesseret i at få vores streamingtjeneste ud til så mange danskere som muligt, og derfor har vi i en årrække haft et rigtig fint samarbejde med YouSee, hvor man bl.a. kan vælge C More som en del af tv-pakken og via fordelsprogrammet YouSee More. Med et endnu stærkere samarbejde omkring distributionen af vores indhold, kan vi få indholdet ud at leve hos endnu flere danske familier, og det glæder vi os til.”

Den udvidede distributionsaftale betyder bl.a., at YouSee’s fuldpakkekunder fra 1. januar får adgang til C Mores fire film- og seriekanaler samt mulighed for at streame et stort katalog af internationale og nordiske film og serier såsom Peaky Blinders, Catch-22 med George Clooney samt Richard Geres første tv-serie, MotherFatherSon.

Det er også en del af fremtidsplanerne, at YouSee og C More sammen vil foretage fælles indkøb for hermed at skabe et endnu mere attraktivt film- og serieudbud til YouSee’s kunder.

“Vi elsker indhold, og vi vil gerne give vores kunder et stort og varieret udbud af både film og serier. Nu tager vi næste skridt i forhold til indkøb af indhold. Jeg er fuldstændig overbevist om, at vi i fællesskab med C More står meget stærkere, når vi skal ud på indholdsmarkedet og købe endnu mere kvalitetsindhold til vores kunder,” siger Christian Morgan.

C More ser også mange fordele i et indholdssamarbejde på tværs af Norden.

”TV4 og C More er tilstede i alle de nordiske markeder gennem vores egne tv-selskaber, men også via vores partnerskaber. Igennem vores lange samarbejde med YouSee har vi fundet en partner, der deler vores vision for fremtiden, og vi ser frem til at skabe morgendagens underholdningstilbud sammen.”

YouSee skyder julen i gang med rå julespecial på actionserien ’2 Døgn’18.11.2021 08:09:00 CET | Pressemeddelelse

Mafiabosser og lejemordere er ikke det første, man tænker på, når nogen siger ”jul”. Det laver YouSee nu om på med den nye YouSee Original ’2 Døgn: Et juleeventyr’, der følger fætrene Otto og Christians færden i det kriminelle miljø på juleaftensdag. Med referencer til Kill Bill og Fight Club og et urbant julenummer af Carl Knast, ønsker YouSee at give deres bud på en anderledes julefortælling.

Stærkt cast og nyfortolkning af Ulige Numres ’Frit land’ i Xee’s forløber til actionserien ’2 Døgn’12.10.2021 07:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu starter optagelserne til den nye YouSee Original ’2 Døgn: Frit land’ med blandt andet Sebastian Bull, Gustav Giese, Alba August og Christopher Læssø på rollelisten. Miniserien foregår tre år før sæson 1 og følger karakteren Nicki Nørrebro og hans rejse mod at bevæge sig op i hierarkiet i den lokale bande på den københavnske Vestegn. Titlen er inspireret af sangen ’Frit land’ af Ulige Numre, der i serien optræder i en nyfortolkning mellem Carl Emil Petersen og Anders Trentemøller.

’Fantomforhold’: Se den hjertevarme tragikomedie om kærestesorger på Xee fra den 1. november7.10.2021 08:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Med humor og hjertevarme dykker den nye Xee-serie ’Fantomforhold’ ned i den svære hjertesorgs mange afkroge. Blandt de medvirkende er nye talenter som Anna Bruus og Anna Juul samt veletablerede skuespillere som Ann Eleonora Jørgensen, Kirsten Lehfeldt og Peter Plaugborg. Lydmor har lavet et originalt soundtrack til serien, som får premiere på Xee den 1. november.