YouSee lancerer YouSee Play og giver danskerne maksimal valgfrihed mellem tv-kanaler og streamingtjenester i en verden af uendelig underholdning

Udbuddet af underholdning og indhold har aldrig været større og sværere at navigere i. Samtidig ønsker de fleste danske husstande i dag at kombinere traditionelle tv-kanaler med streaming. Derfor lancerer YouSee nu YouSee Play – et nyt underholdningsprodukt, der samler alle de bedste tv-kanaler og førende streamingtjenester ét sted. YouSee Play giver danskerne maksimal valgfrihed til selv at sammensætte og løbende udskifte deres foretrukne indhold, så de kun betaler for det, de har lyst til at se, til en attraktiv pris.

I dag lancerer YouSee et nyt underholdningsprodukt, YouSee Play, der møder danskernes stigende efterspørgsel efter et fleksibelt udbud af underholdning skræddersyet til den enkelte husstands ønsker og behov. På billedet: Christian Morgan, direktør for YouSee.

Tv-vanerne har for evigt ændret sig. Danskerne efterspørger større valgfrihed i stedet for fastlåste tv-pakker og er blevet et af verdens mest streamende folkefærd med flere og flere tjenester at vælge mellem. Samtidig kombinerer over halvdelen af danske husstande tv-pakker med streamingtilbud, hvilket resulterer i underholdningsspild, hvor forbrugere betaler for både tv og streaming, de ikke ser. Derfor lancerer YouSee nu YouSee Play. Et nyt underholdningsprodukt, der møder danskernes stigende efterspørgsel efter et fleksibelt udbud af underholdning skræddersyet til den enkelte husstands ønsker og behov, så der altid er noget for hele familien.

”Som Danmarks største underholdningsudbyder vil vi levere det bedste produkt til danskerne på tværs af tv-kanaler og streamingtjenester. YouSee var de første i Danmark til at tilbyde valgfrihed med Bland Selv. Med YouSee Play tager vi det næste store skridt ind i fremtiden for danskernes underholdningsforbrug. Vi tilbyder nu et underholdningsprodukt uden nogenfast grundpakke af kanaler, hvor vi samler alle de bedste tv-kanaler og førende streamingtjenester ét sted, som forbrugerne har maksimal valgfrihed til nemt at sammensætte og løbende udskifte alt efter, hvilket indhold de ønsker at se fra kun 299kr. om måneden", siger Christian Morgan, CEO for YouSee.

Eneste danske udbyder med alle fem førende streamingtjenester
Mens man tidligere kunne klare sig med en enkelt streamingtjeneste til at supplere sit underholdningsbehov, er antallet af streamingmuligheder nu eksploderet. Det har skabt et underholdningsbillede, som kan være svært at navigere i, hvor man skal abonnere på flere og flere streamingtjenester for at kunne følge med i det indhold, man gerne vil se. YouSee Play gør streamingmarkedet overskueligt for danskerne ved at samlet alt streamingforbrug ét sted, så man i stedet for at have mange forskellige abonnementer kan udskifte streamingtjenesterne løbende.

”Med YouSee Play hjælper vi danske husstande med at navigere i junglen af streamingtjenester, så det indhold man har adgang til i dag, ikke behøver at være det samme som i morgen. Vi har frit valg på underholdningshylden, og som den eneste danske udbyder kan vi tilbyde alle fem førende streamingtjenester, som man nemt kan udskifte eller tilføje. I stedet for at abonnere på mange forskellige streamingtjenester kan man nu samle det hele med YouSee Play til en attraktiv pris", uddyber Christian Morgan, CEO for YouSee.

Attraktiv pris, hvor man kun betaler for det, man vil se
Omkostninger til tv-rettigheder stiger fortsat. Særligt priserne på sportsrettigheder har længe været på himmelflugt, og det kan være svært som forbruger at vide, hvad det er, man reelt betaler for. Ambitionen med YouSee Play er derfor også at bidrage til mere gennemsigtighed for den enkelte forbruger, der i højere grad vil betale specifikt for de kanaler og tjenester, der vælges. Samtidig får YouSee Play-kunder mulighed for helt at vælge tv-boksen fra, hvis de foretrækker at se tv og streaming via YouSee-appen.

”Vi tilbyder nu et underholdningsprodukt, der i langt højere grad afspejler den enkelte husstands behov, så medlemmer i husstanden får fuld valgfrihed til en attraktiv pris og kun betaler for det, de har lyst til at se. Hvis de f.eks. ikke er til sport, gør vi det nu muligt at slippe for at betale for dyrt sportsindhold, som de i virkeligheden ikke ser. YouSee Play er også et tilbud til dem, der vil frigøre sig af tv-boksen og have et fuldt ud digitalt forbrug gennem apps, så man kan se sit foretrukne indhold, når som helst og hvor som helst man vil", slutter Christian Morgan.

Om YouSee Play

• Fuld fleksibilitet og valgfrihed fra 299kr. om måneden
  • Kan tilgås via tv-boks og app på et hvert af familiens enheder
  • Eneste danske udbyder med de fem mest populære streamingtjenester; Netflix, Viaplay, TV 2 PLAY, HBO Max og Disney+
  • Kan købes fra slutningen af september. Antenne- og boligforeningsforeningskunder vil få mulighed for at få YouSee Play på et lidt senere tidspunkt

YouSee tilbyder internet, mobiltelefoni og tv/streaming til mere end 3 mio. danskere. Hver dag forbinder vi vores kunder via landets bedste 5G mobilnetværk, ligesom vi giver flest danskere de højeste internethastigheder og leverer underholdning via markedets største tv/streaming-univers. YouSee er en del af Nuuday-koncernen.

YouSee og Vios redder titusindvis af aarhusianere fra sort skærm 1. december25.10.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

YouSee sørger sammen med Vios for, at titusindvis af aarhusianere undgår sort skærm fra 1. december, efter Stofa i går mandag meddelte, at de vil opsige 40.000 kunder, der er medlem af den aarhusianske forening AFAA. AFAAs egen udbyder Vios har nemlig valgt YouSee som ny tv- og streamingpartner til at levere tv- og streamingtilbud til op mod 90.000 aarhusianske husstande. Fra 1. december vil YouSee og Vios levere grundpakken til alle medlemshusstande, der i dag modtager tv via tv-stikket, helt automatisk og gratis i december, mens de beslutter sig for, om de vil fortsætte med grundpakken eller vælge YouSees nye underholdningsprodukt YouSee Play som ren digital løsning.

YouSee og Sunday vender stærkt tilbage med tre splinternye specials27.9.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det er nogle af årets helt store begivenheder, der er omdrejningspunktet i YouSee’s tre nye specials af den prisbelønnede serie ’Sunday’. Op til at kalenderen siger halloween, VM og nytår kan seerne nemlig glæde sig til et gensyn med blandt andet Melvin Kakooza, Lars Hjortshøj og Birthe Neumann, ligesom hver special byder på helt særlige biroller i skikkelse af blandt andre Kasper Hjulmand, Brian Lykke og Bodil Jørgensen. Jesper Rofelt har instrueret.

Ny Halloween-familieserie og børnebog vækker danske sagnvæsner til live14.9.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Når Halloween-fortællingen ’Felix og Åmanden’ udkommer som roman på Gyldendal den 29. september og som serie hos YouSee den 3. oktober, er det som en del af et samlet underholdningsunivers. Et univers, der på én gang ønsker at underholde og lære de danske børnefamilier noget om en del af den danske kulturarv, der er gået i glemmebogen. Det er forfatteren Kenneth Bøgh Andersen, der står bag historien om Felix og Åmanden, og universet er skabt i et samarbejde mellem YouSee, Gyldendal og Nationalmuseet. Serien er optaget på Nationalmuseet og skriver bl.a. Noah Storm Otto, Esben Dalgaard og Mathilde Norholt på rollelisten, mens Christian Grønvall har instrueret.